Khamis, 16 April 2009

MAT SEMBAB DI TIBAI LAGI !!!

ONG: TPM BERI PANDANAN TAK SEMESTINYA SATA SETUJU - mkini

Presiden MCA Datuk Ong Tee Keat berkata Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin berhak menyuarakan pandangannya mengenai apa yang beliau fikir menjadi punca kekalahan BN dalam dua pilihanraya kecil baru-baru ini.

Bagaimanapun, Ong yang juga menteri pengangkutan, berkata: "Ini bukan bermakna yang saya bersetuju dengan kenyataan beliau bahawa orang Cina tidak tahu berterima kasih."


kah kah kah…. MAT SEMBAB KENA TIBAI LAGI…. kah kah kah…

kah kah kah… SATU MALAYSIA TAHU MAT SEMBAB KAKI KELENTONG… kah kah kah



3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TPM seharusnya berhati hati membuat kenyataan yang akan menyakitkan perasaan satu satu kaum kerana rakyat Malaysia adalah rakyat majmuk. Rakyat sentiasa berterimakasih dengan bantuan Kerajaan. Tetapi ingat-batuan itu harus dibuat dengan ikhlas. UMNO/BN biasanya memberi bantaun berbentuk "mee cepat dimasak" terutama waktu PRU atau PRK, seperti yang sentiasa berlaku misalnya diBukit Selambau dan Bukit Ganatang dalam PRKecil yang baru lalu. Yang sedihnya jika Umno/bn kalah peruntukan "mee cepat dimask" itu ditarikbalik. Kesudahannya rakyat tidak dapat menikmati bantuan tersebut. Rakyat "puteh mata" sahaja.
Adalah pasti bahawa bukan kaum Cina sahaja yang tidak mengundi Umno/bn di Bukit Selambau dan Bukit Gantang-termasuk juga Melayu, India dal lain lain telah menolak Umno/bn dikedua dua kawasan tersebut. Kenyataan Muhyiddin itu adalah salah. Saya sokong Ong Tee Keat. Teruskan Onbg Tee Keat.

Hanggokan berkata...

tak cukup tido mat sembab nih.
dok pikir nok klentong ape plak pasni.
KahKahKah!!

Tanpa Nama berkata...

Kesian mat ni selalu kena balun...ada agenda ni...mat ni cuma sementara agaknya, sudah ada gandinga ala 2M dulu...tapi mungkin ganding NZ atau NH.....tapi NH lagi bergaya.....hau hau hau hau