Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 20 April 2009

NGOOOK DAN BONGOK


GUBAL UNDANG UNDANG BARU ELAK WAKIL RAKYAT KOSONG KERUSI
- berita hairan

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) perlu menggubal undang-undang bagi menyekat pemimpin meletak jawatan sesuka hati dengan hasrat untuk mengadakan semula pilihan raya kecil.

Pengerusi Persatuan Sejarah Malaysia Cawangan Kedah, Wan Shamsuddin Yusoff, berkata usaha itu perlu dilakukan bagi menjaga integriti badan itu yang bertanggungjawab terhadap perjalanan proses pilihan raya.

Beliau berkata, sudah sampai masanya perkara itu dikaji teliti bagi mengelak terlalu banyak pilihan raya kecil diadakan atas alasan yang tidak munasabah.


kah kah kah…. NGOOOK MANA NI…. NI MESTI DARI SINTOK… kah kah kah

woit…. NGOK NI KATA DIA AHLI SEJARAH…. BETUL BETUL NGOK…kah kah kah

woit… NGOK SEJARAH NI LUPA...PRK GHAZALI SHAFIE….PRK SHAHRIL… PRK MB ABU HASSAN…kah kah kah…

kah kah kah... TU LAH JANGAN BELAJAR DI SINTOK.... kah kah kah

kah kah kah… SATU MALAYSIA NAK TEST SAMA ADA SUAMI ROSAMH ADA SOKONGAN ATAU TIDAK…. TAK KAN TAK FAHAM….. kah kah kah

kah kah kah…INI LAH TAKTIK….TAK KAN BODOH SANGAT….kah kah kah…

woit… SURUH WAK BOTOX KACAU ELI WONG…. POSTER DAH SEDIA… kah kah kah



16 ulasan:

mamai berkata...

Nie demokrasi negara mana punya pulak depa nie belajar....

Tanpa Nama berkata...

SPR dan banyak lagi institusi seperti Polis, Kehakiman yang dikawal oleh UBN akan bertindak gila babi jika ada perkembangan yang mereka lihat tidak menguntungkan 'master' mereka. Mereka akan mengeluarkan pelbagai pandangan dan pendapat yang sulit orang yang siuman boleh terima.

Tanpa Nama berkata...

duit dah banyak habis dah la

Orang Tanjung berkata...

Asal saja terkantoi ngan tindakan sendiri, nak gubal/ubah undang-undang.

Yen na Dey, brapa byk punya undang-undang ada di Malaysia ni daaa... Tapi perlaksanaannya tak mcm mana pun. Dah tu, ada kasta-kasta tertentu saja yg kena ikut. Kasta depa tak perlu.

Dah tak reti nak buat skrip lain ka? Semua skrip yg tu hanya memBODOHkan diri pun dok lena tak sedaq2.

Klu dah ngookkk tu tetap bengong and sasau...

Kah kah kah...

Malaysian-2Day berkata...

"kah kah kah…. NGOOOK MANA NI…. NI MESTI DARI SINTOK… kah kah kah" kenapa menghina orang SINTOK? Kamu duk mana? gelak kamu ni ialah gelak org yang lebih NGOK dan org yg kamu kata NGOk tu. Kamu NGOK yang berlagak pandai. Kesian. Perbuatan meletak jawatan sesuka hati ni perbuatan membazir duit rakyat dan menipu rakyat! Kamu ingat rakyat takder kerja lain nak mengundi sepanjang masa. sapa NGOK? kamu atau dia?

PKR Negeri Sembilan berkata...

Sah lah Najib telah makin bahlol dan kini konsisten mempamerkan kebodohannya kpd rakyat...

tukang2 angguk umno pun turut sama bahlol menjilat bontot najib membuatkan otak pikiran mereka terus bebal lg bengap!

piz berkata...

Ni apa nama pulak ni 'Persatuan Sejarah Malaysia'ni, semenjak dua menjak ni mcm2 persatuan yg ntah darimana wujud yg aku tak pernah tau langsung kewujudannya yg sterusnya sibuk nak memberi komen/pendapat yg ntahpape yg akhirnye memening/merungsingkan pemikiran aku yg tgh panas nie!!

Ni karang kuar plak 'Kelab Geografi Penang' nk bagitau bentuk mukabumi kat Penanti x sesuai nk buat Prk!!!

Hoh! aku suap ngan gulai itik krg baru depa tau!!

Tanpa Nama berkata...

Ini berita terkini dari BH online-betul punya bukan cubaan.

MB Pahang diarah bayar syarikat balak RM63 juta

KUANTAN: Mahkamah Tinggi di sini hari ini membenarkan permohonan perintah mandamus syarikat pembalakan, Seruan Gemilang Sdn Bhd, dikeluarkan terhadap Menteri Besar Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob, bagi mengarahkannya membayar bayaran penghakiman berjumlah RM63 juta kerana melanggar kontrak perjanjian kedua-dua pihak.

Hakim Datuk Abdul Halim Aman dalam keputusannya mengarahkan pihak responden iaitu menteri besar melunaskan bayaran berkenaan dalam tempoh 14 hari bermula hari ini.
Komen jgn tak komen.

Tanpa Nama berkata...

to malaysia-2day.. nak tau ... nc ngok pertama yg menjadi grand skang ni lah dari u sintok ngok ngek...
kih kih kih

Sudin berkata...

lulusan sintok marah ha....kat sini..
kah,kah,kah.......

Hamba berkata...

Spr akan minta gubal undang2 mengharamkan PRK sebaliknya diganti dgn pertandingan lompat bergalah...sebab UMNO ramai sangat katak...sure menang...Lepas ni SPR di tukar maksud kepada SURUHANJAYA PERMAINAN RAKYAT...tanggungjawab dia mengawasi permainan galah panjang, batu seremban, teng-teng dan o'som...tak lama lagi ada permainan baru...monyet2 yg paling lama bergayut kat jambatan bengkok...

TIUP TAYAR berkata...

Para sahabat TUKAR TIUB..
kedahsyatan manusia gila kuasa, untuk dapat harta dan main wanita WAJIB dihalang...

......Mat bongok BN teramat ramai. tapi rakyat lagi ramai.

......SEGERA bersama sedarkan rakyat jelata akan duduk perkara.

Segala helah dan angkara
BN durjana

Malaysian oneday berkata...

Hello sdr Malaysian-2Day :
sebenarnya YB yg letak jawatan tu bukannya ikut suka hati depa, tp rasa tggungjwb terhadap masyarakat kerana tak dpt nak jlnkan tugas sebenar sebagai wakil rakyat lah ngook...
Ini baru dikatakan YB'gentlement'.
kalu nak hrpkan YB BN, sampai mati baru terletak jawatan... kah kah kah.

gmusang7 berkata...

SATU LAGI PROJEK KERAJAAN BARISAN NASIONAL

Tanpa Nama berkata...

Bukannya semua orang SINTOK tu ngok.Macam juga, bukan semua orang TANJONG RAMBUTAN tu tak betul. Malaysian-2Day kena faham perkara ni. Ianya bukan soal menghina orang SINTOK tapi siapa yang makan lada, dialah yang rasa pedasnya. Siapa yang suka meletakkan jawatan dengan sesuka hati. Apatahlagi jawatan sebagai ADUN. Namun demikian,sebagai pemimpin, sekiranya kewibawaan sudah tercalar maka langkah yang TERBAIK ialah meletakkan jawatan. Lainlah dengan pemimpin-pemimpin yang TIDAK BERMARUAH, mereka akan terus memgang jawatan tersebut sehinggalah mereka disingkirkan. Saya tidak nampak yang perbuatan meletakkan jawatan ni membazirkan duit rakyat. Duit rakyat yang digunakan pun tak seberapa, sekadar untuk membayar elaun petugas-petugas pilihanraya, penyediaan bahan-bahan untuk pengundian oleh SPR dan lain-lain tuntutan yang berkaitan dengan perjalanan pilihanraya.Di mana rasional yang mengatakan bahawa perletakan jawatan seseorang wakil rakyat sebagai menipu rakyat.Ini adalah kerana sukar untuk kita temui wakil rakyat yang masih memegang jawatan sebagai wakil rakyat yang tidak menipu rakyat.Cuma tahap penipu tu sahaja yang berbeza.Siapa kata rakyat Malaysia ni takde kerja lain selain mengundi sepanjang masa.Ini adalah kerana selama ni pun saya hanya mengundi sekali dalam masa 4 atau lima tahun.Setengah-setengah tempat tu mungkin 2 kali dalam tempoh tersebut.Jadi, mana bukti yang menunjukkan bahawa rakyat Malaysia ni mengundi sepanjang masa. Kalau semua rakyat Malaysia ni bekerja dengan bersungguh-sungguh selain daripada mengundi sekali atau dua kali dalam tempoh 4atau lima tahun, saya rasa dah lama Malaysia ni mencapai tahap negara maju.

kusintok berkata...

malaysiaan-2day..hang tertinggal kapal ka?
bukan mengata org sintok..tp somebody kangkung yang menjadi vc..
ko baca artikel tu elok2 dak?
org BN pun pernah buat hal mcm penanti ni le..

tu la..masuk lagi u di sintokk..

heheh