Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 20 April 2009

SATU MALAYSIA JADI HAIRAN – ANGKA MANA YANG BETUL


PELIK BINTI TAK CAYA



INI LAPORAN UTUSAN MELAYU


KUANTAN 18 April - Sokongan padu masyarakat terutama rakyat negeri ini kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak terbukti apabila lebih 70,000 orang hadir ke majlis sambutan meraikan beliau di Pahang hari ini.

Pada majlis pagi ini, dianggarkan 40,000 orang membanjiri Padang Majlis Perbandaran Kuantan (MPK) 1 di sini manakala lebih 30,000 orang lagi penduduk menyambut ketibaan beliau di Pekan untuk majlis serupa.



INI LAPORAN BERITA HARIAN

NAJIB melambaikan tangan kepada lebih 15,000 penduduk yang hadir pada Majlis Sambutan Meraikan Perdana Menteri di Dataran Pekan, semalam. Sebelum itu lebih 40,000 warga Kuantan menyambut beliau di Padang MPK 1, Kuantan.


kah kah kah… KAH KAH KAH… kah kah kah…

woit… ANTARA 30,000 DENGAN 15,000 BANYAK OOOOiiii… kah kah kah…

kah kah kah... PAKAI BELASAH AJE... kah kah kah..

kah kah kah… NAK BUAT PROPAGANDA BUAT LAAAA BETUL BETUL…kah kah kah….

woit… JANGAN SAMPAI KANTOI….JANGAN SAMPAI TERBONGENG MELEBONG... kah kah kah..



16 ulasan:

paley berkata...

hahahaha.
kot 2-3 ribu org bole la caye....
15,000 tooooooooo...
jauh sgt tooooooooooo...
hahahaha.

Khun Pana aka johanssm berkata...

kantoi dah.
Yang datang itu dari kilang proton.

Keylee Daud berkata...

hahahaha...matematik dalam bi la nie..kakaa

Sudin berkata...

satu lagi projek gerombolan membodohkan dan memandulkan pemikiran orang melayu......
Dah ramai melayu bodoh....nak tipu apa lagi......

projek akan datang...gerombolan claim ia mempunyai 20juta ahli yang berdaftar...kah,kah,kah.....

projek coming soon,
PRK Penanti...30 juta ahli PKR keluar parti kerana tidak bersetuju dengan kenyataan mat kotak dan lembu-lembunya...kah,kah,kah.....

Gila Punya "PAPER Jamban" berkata...

Anda kene percaya pada UTUSAN MELOYA kerana BERITA HAIRAN memang mengHAIRANkan anda sekalian..

Tanpa Nama berkata...

Saya ahli UMNO dan saya ada di sana. Sebenarnya yang hadir paling tidak di Kuantan kurang lebih tidak sampai 3,000 orang. Itu pun setelah berbas-bas di import dari seluruh Pahang. Kebanyakannya adalah golongan Pelajar dan kakitangan kerajaan yang diwajibkan hadir. Orang kampung kebanyakannya orang tua-tua atau peneroka felda. Kami di sajikan dengan air mineral dan mee goreng bungkus sebelah pagi. Tengah hari tiada. Ada yang datang mendapat saguhati RM30.00- ahli MIC, ahli UMNO ada RM10.00 dan ada juga yang tiada langsung seperti dari Felda Jengka 22. Kesian melihat rakyat marhain ini yang diperguna oleh Adnan Yaakob bagi "political milestonenya"-padahal semua rakyat pahang tahu Datok Seri Najib memang tidak sukakan beliau!

Tanpa Nama berkata...

Semenjak PM Najib menjadi PM Malaysia saya TIDAK PERNAH MEMBACA/MENDENGAR Pemimpin pemimpin asing membuat Tahniah atas perlantikan beliau. Ada kah ini menunjukkan bahawa Pemimpin Pemimpin duania tidak mengiktirafkan perlantikan PM Najib? Ataupun adakah ini membuktikan bahawa PM Najib terlibat dalam pembunuhan Altantuya Shariibuu? Keadaan ini, bagi saya, adalah sangat menyedihkan. Ini ada lah satu detik hitam dalam sejarah Malaysia, yang tercinta!

Utusan Malaysia kertas lap bontot berkata...

HAAAAAAAAA,HAAAAAAA,HAAAAAAA sambaut Pm pembunuh 15,000 orang jer malu nyer?woi setiap kali ceramah pakatan rakyat dan ceramah DSAI kt kampung dan bandar-bandar kecil pun leh cecah 20,000 hingga 30,000 orang.

Did berkata...

kahkahkah...
sila tanya pada penduduk kuantan.
kahkahkah!
sebenarnya mmg benar ada 15K yang dtg tp bukan menyambut tetapi cuma lalu-lalang disitu smbil jeling2 ape yang terjadi. kahkahkah!

jawa peranakan berkata...

tuan..
apaun jumlahnya,mereka itu adalah ditaja untuk hadir..

Tanpa Nama berkata...

salam,

persoalan statistik ini mengingatkan saya ketika menjadi stringer( wartawan sambilan) berita hairan sekitar tahun 80han dahului.

Ketika perhimpunn semarak di Air kuning, Gemas ketika itu, bilangan yg hadir sekitar 5,000 mengikut anggaran kami.

Tapi kami diminta oleh pemanggil dari satu agensi berita supaya anggaran kehadiran itu diselaraskan kepada 15,000 orang.

Meskipun saya tetap melaporkan jumlah 5,000 dalam berita yg saya tulis, tapi keesokkannya yg saya baca dari akhbar itu jumlahnya bertukar kepada 15,000 juga.

Maka, saya memohon maaf kerana pernah berbohong kepada pembaca mengenai bilangan itu.

adnan M

mamai berkata...

orang kat dalam utusan dan berita tak tahu mengira hahahaha

Obefiend berkata...

saya ada disana tempoh hari dan saya boleh confirmkan ada 300 juta orang datang

serious tak tipu

pekanpahang berkata...

Sementara itu lebih 10,000 mendengar ucapan bakal PM DS Anwar Ibrahim di Pej Keadilan,Jalan Beserah walau pun sebelum nya hujan lebat dan ribut petir melanda dan hanya reda sekitar jam 9.00 malam.Ertinya rakyat hadhir walau pun terpaksa meredah hujan lebat dan ribut petir,tanpa di upah.

PKR Negeri Sembilan berkata...

Pak Sham,
Utusan Melayu dan Berita Harian ni mmg dah menjadi bahlol lg bengap sejak isu "black metal" meletup....

Kini, makin melarat bengap UM & BH ni dalam berita semasa yg lebih parah drpd tahun 1998/99 dulu...

Kesian wartawan2 yg kerja dgn dorang ni...tak pasal2 dpt dosa memfitnah....satu kaki komfem di neraka jahanam.

gmusang7 berkata...

300 juta tu ramai oooooo..kah,kah,kah.campur penduduk monggolia kot