Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 11 April 2009

SATU MALAYSIA !!! - SATU LAGI !!!




SATU MALAYSIA NAK TAHU KENAPA INI TERJADI


Adi Anwar, kata Jiknah, juga mendakwa lima anggota polis membelasahnya sewaktu dalam tahanan polis.

Pemuda itu dilaporkan dalam keadaan stabil di ICU Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang selepas dihantar polis untuk rawatan.

Menurut polis, Adi Anwar dalam keadaan tangannya bergari mengambil sebotol cecair pelarut di atas meja bilik siasatan dan dalam masa tidak sampai 10 saat meminumnya.




22 ulasan:

Did berkata...

ini satu lagi kes misteri harus wajib masuk rancangan misteri nusantara,takpon keliwon. kahkahkah!
woit...polis! mari tubuh skuad khas lagi utk menyiasat kes misteri ini. kahkahkah!

Adzƒar berkata...

Astaghfirullah...

Sivakumar berkata...

Macam mana boleh terjadi cam ni??

Kenapa polis buat gini

Mana boleh polis membelasah orang dalam tahanan!

Hamba berkata...

DI SEBABKAN KALAH DI DUA BUKIT? DISEBABKAN ORANG MELAYU TAK LAGI SOKONG UMNO? POLIS MEMBALAS DENDAM BAGI PIHAK UMNO...DULU KUGAN, SEKARANG MELAYU??? POLIS MEMANG TAK KENAL MELAYU, INDIA DAN CINA...TAPI KALAU KENA ORANG UMNO, POLIS MEMANG KECUT, PENAKUT. YE LAH, YANG DAPAT CUMA BATANG, TAPI TAKDE 2 BUKIT!!!

nami o fish berkata...

Bro Isham,

Sebelum tu adalah baik kita bertakafur seketika mengingati seorang komrad bernama Emmiliano Zapata,seorang rebel di Mexico yang memberontak kerana penindasan kerajaan Mexico terhadap kaum Maya di negeri Chiapas.Zapata bersama rakan baiknya Pancho Villa telah berjuang untuk kaum petani dan kaum asli di sekitar Chiapas dan Guatemala.Dia akhirnya dibunuh dan mayatnya dipangku rakyat.

Hari ini genap kematiannya tahun ke 90.Diharapkan kematiannya dapat dikenang dan 'roh'nya bangkit menentang kaum pemodal kapitalis aparat serta tali barut mereka yang bekerja di dalam kerajaan yang menindas rakyat.

Saya berharap sangat komrad Isham dapat menulis tentang dirinya untuk semangat-semangat anak muda di sini.Terima kasih.

Emiliano Zapata

Tanpa Nama berkata...

melayu bunuh melayu,melayu tipu melayu,melayu pijak melayu.

SL Chan berkata...

Kugan dah kena..sekarang Adi pulak...lepas tu..Phoon Dek Lu pulak

Tanpa Nama berkata...

kenapa ada ccair peluntur dalam bilik siasatan polis???? pelik bin ajaib...kenapa ada benda-benda yang bahaya dalam bilik siasatan????

pelik bin ajaib
tak logik tak logik
dah jadi macam zaman jepun la pulaa..cuma jepun dulu paksa orang minum sabun...laaa ni polis paksa orang minum cecair peluntur pula kee...?????

Musa Jawab...!!!!

tinie berkata...

xlogik kan cter neh.. dh la ttiba ada cecair peluntur kat situ..dh tu plak.. bleh plak xsdar bla masa dia mnum..misteri nusantara btui..

Tanpa Nama berkata...

SatuMalaysia betul TETAPI dalam SatuMalaysia banyak kumpulan: No. 1 Elite bumiputra (top of umno/bn);
No. 2 bumiputra biasa (peniaga peniaga tepi jalan jalan seluruh Malaysia;
No. 3 Lain lain bangsa.
Ini semua masuk 1Malaysia.
Adi Anwar masuk No.2 la.

BREZE COLOR berkata...

tertinggal...clorox..nak basuh baju lah

kucingsiam berkata...

meow~

siapa percaya cakap polis hari ini?

kenapa masyarakat kini memandang serong kepada polis?

yang jadi polis sudah tentu tahu jawapannya.

dulu rahim noor kata anwar sendiri yang lebamkan matanya. dia tak pukul.

lepas tu kes kugan yang dikatakan mati kerana "paru-paru berair", sedangkan autopsi kedua menunjukkan dia dibelasah teruk dalam tahanan.

sekarang polis kata pemuda melayu ni ambik pelarut dan minum ... haha, memang itu boleh berlaku, tetapi berdasarkan pengalaman lepas, terlalu sukar kita nak percaya ... polis sendiri yang telah merosakkan kredibilitinya dengan suka rela dilembukan oleh orang politik.

kalau dulu bukan main orang respek kat polis. tapi itu dulu, suatu masa lampau di mana polis bekerja dengan profesional. sekarang jadi barua gerombolan je.

Tanpa Nama berkata...

hape lah... mane datang clorox tu mase soal siasat dibuat?? polis bua eksperimen kot clorox mane yang best dalam pasaran gaknye. lepas ni nk buat clorox jenama baru supply kat semua balai polis malaysia. baru bole kaye.hihihi.muahahaha

Tanpa Nama berkata...

tu klorox aku. aku nak basuh baju polis2 tu. tertinggal lak kat situ. ampunnnn

Enche' Eyezoodean berkata...

bodoh betul.
nak tipu pun pada pada la..
nak buat apa clorox dalam bilik siasatan?

takkan la adi tu bodoh sgt nak minum clorox tu?
nak buat apa bunuh diri sendiri?
bodoh...bodoh...

feudalistik berkata...

nami o fish,

gua sokong. samrt sungguh cadangan lu brader.

gua belajar mengenai zapata melalui lirik lagu Rage Against The Machine...tabik kepada Zach de la Rocha..

tiada lagi tabik kepada polis diraja malaysia..."TABIK" sudah menjadi "TAIK"..huruf 'b' sudah hilang...hahaha

Tanpa Nama berkata...

polis m'sia mmg hebat.
tak yah bnyk soal dah.
basuh tertuduh dgn clorox jer.
senang citer....

tp esok2 kat akhirat nanti jwb la hangpa ngan Tuhan. adui laa...tak takut Tuhan ka depa2 ni semua.

kecut perut aku tgk malaysia la ni.

Tanpa Nama berkata...

begini storyline dia:
kan bos dia (umno/bn) kalah takdapat 2 bukit...
sebaliknya cuma dapat 1 batang...
maknanya... di rumah bos dia dan di kuarters dia, takde pempuan, balak je semua...
jadi... takde la pempuan nak basuh baju bos dia, nak tolong basuh baju unipom dia...
so kena buat laundry sendiri...
so kena beli clorox sendiri...
the rest is history...
-average joe-

Tanpa Nama berkata...

tak jumpa berita ni dalam utusan..
kenapa la polis malaysia jd gini?

rocky din berkata...

KENAPA ANJING2 NI TIDAK BELAJAR DARI PADA KES KUGAN ?

DEPA NI ADA KUASA KEKEBALAN KE?

TUKAR PAK JIB

Tanpa Nama berkata...

-Berita Terkencing-

Kuala Lumpur - Disarankan supaya semua warga negara menyimpan bekalan air bersih yang mencukupi utk jangka waktu yg terdekat. ini kerana di dapati bekalan air bersih sudah berkurangan dan tidak lagi mampu menampung warga negara, ia juga susah utk di dapati dan ini terbukti apabila seorang tahanan polis terlantar di dalam hospital kerana meminum cecair peluntur atau lebih di kenali sebagai klorox. haha.ha.
kejadian ini membuktikan bahawasanya klorox lebih mudah di dapati berbanding air bersih walaupun didalam lokap polis sekalipun. haha.ha. dan ia menjadi first option utk mengantikan air bersih walaupun harganya yg agak mahal berbanding air paip yg belum d proses.
haha.ha... wahwah.wah..
kahh.kah.kah..

Sekian Berita Terkencing
di sampaikan oleh :-

-WR-

Master Yoda berkata...

Salam Tok Hisham...

Tak serik2 lagi ye mereka2 ini

Cukup la baper2 kes yg wat imej kePOLISan M'sia ni tercalar balar...

Kes Sharlinie ape cer?

Kes arwah bdk perempuan seblum Sharlinie ape cer?

Kah kah kah

Ni kes paksa tahanan minum racun plak...

POLIS oh POLIS....

Come on....Cube la menjadi pintar...