Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 12 April 2009

SPRM: KETUA PEMUDA UMNP SABAH DIIKATJAMIN – melayau


Ketua Pemuda Umno Sabah, Japlin Akim, yang ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Khamis lalu dan ditahan reman selama tiga hari untuk membantu siasatan, dibebaskan dengan ikatjamin hari ini.

Japlin, yang juga menteri muda pembangunan infrastruktur negeri, adalah antara pemimpin Umno yang didapati bersalah oleh Lembaga Disiplin Umno sebelum pemilihan itu hujung bulan lalu.

Ekoran itu, keahliannya dalam Umno digantung selama tiga tahun. Khamis lalu, Japlin ditahan bersama seorang kontraktor tempatan, Limus Jury, yang juga dibebaskan dengan ikatjamin hari ini.


kah kah kah… BAAAAk… BAAAAAk… APA JADI BAAAAAk…..kah kah kah

kah kah kah… LAWAN BAAAAk …. LAWAN BAAAAK… kah kah kah..

woit... PANGKAT LAIN BILA NAK LUCUT?... kah kah kah



3 ulasan:

Baginda Reformasi berkata...

salam penulis dan pembaca..
nak minta penjelasan kiranya anda boleh memperjelaskan sedikit hal undang2 MALAYSIA... bukan nak ajak bergaduh.. hehehe

link yg terlibat:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/nik-aziz-bela-dap.html

Tanpa Nama berkata...

sorg 2 je kena tahan, ramai lagi tu..korek & korek lagi.....

Anjing Comel berkata...

Pookie betul

Aku cakap kenapa diorang tak lucutkan pangkat lain

Macam Ali Rustam tu tak dilucutkan pangkat menteri besarnya

Aku bagitau kau kenapa menteri kabinet semua takut nak lawan Madey

Mereka semua ni tak dilucutkan pangkat dan tak berani lawan Madey sebab kalau dilucutkan pangkat mereka atau kalau lawan Madey, org yg terlucut tu dan Madey akan membocorkan segala rahsia pemimpin-pemimpin UMNO yg melucutkan itu

Sebab UMNO takut bayang bayang diri, dia buat 'show' jer pasal nak lawan rasuah tapi tak berani buang orang orang besar dia, takut kang backfire plak, rahsia UMNO semua terbocor plak