Isnin, 4 Mei 2009

ARAHAN KAKI BODEK TAK LAKU




SPEAKER BENAR SEMUA MEDIA BUAT LIPUTAN SIDANG DUN PERAK
– berita hairan

IPOH: Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V Sivakumar, hari ini membuat ketetapan bahawa semua pihak media akan dibenarkan untuk membuat liputan persidangan DUN Perak yang dijadual bermula pada 7 Mei ini.

Sivakumar berkata, semua media termasuk yang dihalang untuk membuat liputan sebelum ini diminta untuk membuat permohonan bertulis di Pejabat Speaker, Aras 2, Bangunan Perak Darul Ridzuan mulai jam 9 pagi esok.

"Saya akan mengeluarkan surat kebenaran kepada media mengikut pertimbangan saya. Di sini, saya menggunakan Perintah-perintah Tetap 84 (DUN Perak) yang memberi kuasa kepada Yang Dipertua Dewan Negeri untuk mengeluarkan kebenaran am kepada wakil mana-mana jurnal menghadiri persidangan dewan.

"Perintah-perintah tetap ini juga membolehkan Yang Dipertua Dewan untuk membatalkan kebenaran yang diberi," katanya dalam satu kenyataan media, di sini.

Sivakumar berkata, arahan itu dikeluarkan untuk menjamin prinsip demokrasi dan kebebasan media.

Sebelum ini hanya 13 media elektronik dan cetak iaitu RTM, BernamaTV, TV3, The Star, The New Straits Times, Berita Harian, Utusan Malaysia, China Press, Sin Chew Daily, Nanyang Siang Pau, Tamil Nanban, Tamil Nesan dan Bernama dibenarkan membuat liputan persidangan dewan yang dijadualkan pada 7 hingga 13 Mei ini.



kah kah kah… INI BARU ARAHAN BETUL DARI TUAN SPEAKER….kah kah kah..

woit… MANGKOK INI TAK TAHU PERLEMBAGAAN KE?.... BACA INI : Perjalanan persidangan Dewan Negeri terletak di bawah bidang kuasa Speaker.

" Setiausaha Kerajaan Negeri Abdul Rahman Hashim tidak berunding dengan Speaker berkaitan dengan hal ini.

"Beliau membuat keputusan sendiri secara sewenang-wenangnya," kata Speaker, V Sivakumar.

kah kah kah…. MANGKOK INI KAKI BODEK…. kah kah kah…



4 ulasan:

Hanggokan berkata...

kahkahkah...
nama speaker...dia main cakap je takde tapis2 dah.
bodek...bodek...bodek...
kahkahkah!!

SL Chan berkata...

Tuan Speaker kata"Saya akan mengeluarkan surat kebenaran kepada media mengikut pertimbangan saya. Di sini, saya menggunakan Perintah-perintah Tetap 84 (DUN Perak) yang memberi kuasa kepada Yang Dipertua Dewan Negeri untuk mengeluarkan kebenaran am kepada wakil mana-mana jurnal menghadiri persidangan dewan.

"Perintah-perintah tetap ini juga membolehkan Yang Dipertua Dewan untuk membatalkan kebenaran yang diberi," katanya dalam satu kenyataan media, di sini."

Ini yang best!!! Inilah orang yang nak...Speaker Dun yang menjalankan tanggungjawab mengikut Perlembagaan..Yang zam pundek ni tahu tak Perlembagaan dan kuasa Speaker??? Ni pundek memang kaki pembodek mengikut kehendak germobolan punai tu main bantai saja sesuka hati...semua orang dah tahu grombol ni dah desperate!!!

Tanpa Nama berkata...

Mangkok tu bodek gerombolan rasuah

mangkok ni memang babi sial

Mangkok ni nak projek rasuah

mangkok ini dah dapat projek ternakbabiumno.

Tanpa Nama berkata...

Woit brader!!! ini baru sorang kaki bodek yang naik jawatan tu melalui bodek, itu sebab kerja bodek saja. Kalau pandai mesti tahu baca bidang tugas sendiri, jangan nak buat kerja orang. Ini sudah salah guna kuasa dan mesti di pecat atau tukar sahaja buat kerja di pejabat gerombolan.
Ramai lagi brader kaki bodek yang wa ampu sana ampu sini yang buat jawatan macam Mamat ni. Kalau tak caya mari kita buat siasatan, nanti dapat maklumat Bala ada dimana, C4 dapat kat mana dan siapa entot Minah Monggol dulu, Mat Monggol ke atau yang lari buat Phd kat London.
Hahahahahahahaaa Negara kita banyak pembodek!!! bodek terus bodek biar cepat naik pangkat. Nak entot Bik Mama tak best dah berkematu hahahahahahaha Mat Monggol dan Mat Sembab tak lama lagi akan berlawan, pinjam keris Mat lidah kontot disaksikan mat pedal dati Sabah, hahahahahahahaha mana Azalina? Gua dah lama tak jarjis.....