Isnin, 4 Mei 2009

SATU MALAYSIA NAK DENGAR CERITA BEROK JANTAN



RAIS MINTA SEMUA MEDIA TONJOL KISAH KEPENTINAGAN MANUSIA
-bernama


Semua media di negara ini diminta supaya lebih banyak menonjolkan artikel dan kisah kepentingan sejagat manusia di tanah air.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Rais Yatim berkata pada masa ini kebanyakan kisah di televisyen memaparkan tentang orang kenamaan atau pun apa saja yang disebut oleh individu tertentu, tetapi jarang melihat 'human interest' atau pun kepentingan sejagat manusia dalam negara ini.

"Misalnya kisah kejayaan pekebun kecil orang Cina di kampung baru yang mendapat bantuan Risda. Tetapi kisah itu langsung tidak tersiar. Atau contoh lain, satu masyarakat India berjaya memelihara berpuluh ekor kambing...cerita itu pun jarang kita lihat.

"Tetapi yang selalu ditumpukan ialah ucapan atau pun sesuatu yang diluahkan menerusi sosio politik sahaja. Bukan saya menyatakan kenyataan itu tidak penting...ia penting, namun stesen televisyen harus sedar kita membina masyarakat dan amalan yang sihat harus kita tonjolkan," katanya kepada pemberita selepas merasmikan karnival ulang tahun ke-60 Kampung Baru Titi dekat sini, hari ini.


KAH KAH KAH….kah kah kah… KAH KAH KAH..

woit… ADA SATU CERITA BEST PUNYA…. ADA JANTAN SUDAH ENTOT ENTOT BINI… BILA SUDAH BUNTING BEROK JANTAN NI BELAH…. kah kah kah..

kah kah kah… CERITA BEROK JANTAN INI BESAT TAK ?..... kah kah kah..

kah kah kah… ATAU CERITA BEROK BETINA PAKAI BAJU WOOL … kah kah kah…

kah kah kah… ATAU CERITA BEROK JANTAN TIPU ORANG KAMPONG … GUNA AKTA TANAH…AMBIL TANAH DI KUALA KLAWANG JELEBU JANJI BUAT PADANG SEKOLAH… LEPAS TU JUAL PADA TOWKAY BUAT PEREUMAHAN…. BEST TAK CERITA INI…. TAK ADA VIP… HANYA CERITA KAKI SONGLAP….kah kah kah



4 ulasan:

Hanggokan berkata...

kahkahkah!
pasti box office kalau cerita beruk itu keluar. mungkin hollywood akan terpana sambil gelak golek2 melihat betapa kreatifnya malaysia melebong. kahkahkah!

SL Chan berkata...

kah kah kah kah ....cerita kisah sejagat manusia...memang bodo betul punya kerja...nak tonjol apa..nak raih balik sokongan...dah cukuplah tu...jangan berlakun lagi..rakyat ni bukan bodoh...semua kerja bodoh yang germobolan lakukan tak akan raih sokongan rakyat lagi dan mungkin segelintir saja yang masih ZZZZZ...

dah cukuplah dengan lakunan dan sandiwara tu...

SL Chan berkata...

nak tonjol kisah kepentigan manusia... tonjolkan laman ni ..http://www.matamin.blogspot.com/....

....http://aminiskandar.wordpress.com/2009/04/30/parti-komunis-malaya-pkm-mulakan-blog/...

perjuangan PKM untuk kemerdekaan Malaya semasa jajahan British dan Jepun....

Tanpa Nama berkata...

waaa...mano ko dapek cito ni sham?bab entot2 tu dek x kisah...dah memang camtu...tapi bab curi2 tanah ni den raso mantan MB nih tak tegamak menipu deh,roman eh nampak baik somanjang sham...tapi tak tau yo,klu ketua melayu yg sanggup jd gurka gua musang pun bleh kena tipu abat-abat nikan plak nasir pembantu makmal,abg moktar tukang kobun...apolah sangatkan...

org jelobu botopok sakan,bogolak gelantang...suko bona dapek bantuan PPRT tu,bantuan repair umah warisan...kha kha kha kah...ameno dah balik menipu dah...