Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 4 Mei 2009

SATU MALAYSIA CEKAP DAN CEPAT




JANGAN AMBIL TANAH KAMI
- melayau


Sebanyak 20 keluarga di Taman Abad di sini membantah tindakan syarikat pemaju projek perumahan membangunkan kawasan mereka untuk dijadikan sebuah taman rekreasi.

Wakil penduduk, B. Suria Ganeson, 36, berkata, tindakan itu tidak wajar kerana penduduk di kawasan tersebut tidak pernah mengusulkan cadangan atau meminta kerajaan negeri membina taman itu di situ.

Menurutnya, kesemua 20 keluarga di kawasan berkenaan telah menerima surat daripada Pejabat Tanah dan Galian negeri Johor pada 18 Disember 2008 bagi mengambil alih lot rumah di situ untuk dijadikan kawasan taman rekreasi.


KERAJAAN MELAKA TAWAR TANAH
– berita hairan

Kerajaan negeri menawarkan pemberian tanah kepada 22 keluarga yang terbabit dengan projek pembangunan di Kampung Batang Tiga Timur di sini bagi mengatasi rasa tidak puas hati yang timbul di kalangan penduduk ketika ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Klebang, Seet Har Cheow berkata, daripada jumlah itu, hanya 18 keluarga bersetuju dengan tawaran tersebut manakala empat keluarga lagi masih enggan berpindah ke tempat lain.

Menurutnya, penduduk terbabit boleh menduduki tanah pemberian kerajaan negeri itu sebaik sahaja permohonan kelulusan tanah diperoleh kelak.

''Pihak pemaju sedia bekerjasama untuk memberi tempoh kepada keluarga terbabit bagi membuat persiapan membina rumah baru di atas tanah yang akan diberi kelak," katanya di sini hari ini.

Jumaat lalu, penduduk terbabit mengadakan piket secara aman di pekarangan masjid berhampiran kawasan tersebut membantah notis mengosongkan premis kediaman masing-masing bermula bulan depan.

Penduduk enggan mematuhi arahan notis tersebut kerana mendakwa telah lama menduduki tanah di situ yang merupakan peninggalan waris keluarga sejak turun-temurun.


kah kah kah… KAH KAH KAH… kah kah kah…

kah kah kah….INILAH RAKYAT PERTAMA PRESTASI SEKARANG… kah kah kah…

kah kah kah… PERTAMA UTAMAKAN RAMPAS TANAH RAKYAT….kah kah kah…

kah kah kah… INI LAH PRESTASI CEKAP DAN CEPAT… kah kah kah…

woit… MANGKOK APA PRESTASI NI?
... kah kah kah..

woit…. TAK KAN TAK ADA PERKATAN MELAYU…. CAKAP KETUANAN MELAYU…. kah kah kah…

woit… TANYALAH MAT JOHAN KELENTONG DARI DEWAN BAHASA DAN PETAKA…. kah kah kah…

kah kah kah… MAK CIK FELDA TAK FAHAM… MAK CIK FELDA CUNT FUSED…. kah kah kah..



5 ulasan:

Did berkata...

kahkahkah...
mmg cekap!
mmg cepat!
kahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

Bro! Ape yang cunt fused ni? Over current ke? Stroom ke?...hau hau hau hau makcik felda stroomm.....Altantuya hilang nyawa kerna cunt fused atau stroom lebih...hau hau hau hau

Tanpa Nama berkata...

Ini gerembolan Natang memang amal mulut tarok pisang bontot tarok kayu....rakyat marhein dah lama kena tipu oleh gerembolan natang pro pemodal, rakyat jadi mangsa....1 mesia kena bom oleh rejim mahajib mongol!

Tanpa Nama berkata...

dulu rampas tanah petani Kerpan
kemudian rampas tanah Kg Berembang
lepas tu Kg. Melayu Plentong.kah.kah.kah

kerajaan PR pimpinan MB Nizar bagi tanah kpd rakyat, dikatakan Ameno Pas bagi tanah kat Cina. Memang betul ramai rakyat Cina dapat geran untuk tanah tapak rumah seluas 3,000 ekar tanah kampung yang diduduki dari zaman Gee Hin dan Hai San - 4-5 generasi. Tapi ramai juga orang2 Melayu dari kampung tersusun yang dapat geran tanah - seluas 7,000 ekar.kah.kah.kah

Kesudahannya, bawah MB Tambi org cina pun melepas, org melayu pun melepas.kah.kah.kah

yang untung, orang kaya. Mcm YTL dapat bukit dan gua buat kuari. Vincent Tan dapat pulau pangkor laut. Lim Goh Tong dapat balak hutan dan gunung tanah tinggi Genting. kah.kah.kah

azhar berkata...

cakap bunyi sedap..

mulut bau longkang