Isnin, 4 Mei 2009

PENGUNDI PENANTI NAK TENGOK MUKA AMINAH BINTI ABDULLAH


HANYA 5000 BOLEH IRINGI CALON
- mStar


Dalam usaha mengawal persekitaran luar kawalan pada hari penamaan calon, parti-parti politik yang bertanding 'dilarang' membawa penyokong mengiringi calon tidak lebih daripada 5,000 orang.

Pendekatan itu akan dikuatkuasakan semasa pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, Pulau Pinang bulan ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan polis telah mencapai persetujuan mengenai soal itu semasa satu pertemuan Khamis lalu.


kah kah kah…. 5000 INI ANGKA AHLI GEROMBOLAN YANG BOLEH DATANG… kah kah kah… ITU PUN TAK SAMPAI...kah kah kah

kah kah kah…NAK KUMPUL LEBIH DARI 5000 PERIT… ITU PUN ADA YANG DI PAKSA… ADA YANG DI BAYAR… ADA YANG JANJI DAPAT KONTREK… ADA YANG KENA UPAH… ADA YANG NAK TUNJUK MUKA… ADA YANG CARI KONTREK… kah kah kah…

woit… APA JADI KALAU SEMUA PENGUNDI DI PENANTI TURUN PADA HARI ITU KERAN NAK TENGOK MUKA SITI AMINAH BINTI ABDULALH?.... kah kah kah

woit… DI PENANTI ADA 15,384 PENGUNDI BERDAFTAR… KALAU MEREAK SEMUA TURUN APA JADI?.... kah kah kah…

kah kah kah… SPR INI BETUL POTONG STIM BODEK GEROMBOLAN…. kah kah kah

kah kah kah… MAK CIK JUAL NASI ITIK KECEWA…. kah kah kah…

kah kah kah… TAK SEDAR KE… TAKTIK INI BUATKAN PENGUNDI TAMBAH BENCI PADA GEROMBOLAN….kah kah kah




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kenapa SPR tak buat peraturan yang hanya calon, wakil calon, seorang pencadang dan seorang penyokong sahaja yang dibenarkan hadir pada hari penamaan calon? Habis cerita. Ataupun, mana-mana penyokong yang ingin mengiringi calon perlu mendapatkan PAS KEBENARAN daripada SPR. Dengan demikian, tidaklah semua orang tertanya-tanya sama ada mereka layak atau tidak untuk menyertai perarakan tersebut.

cucupakkasim berkata...

macam tu kalu kena ambik nombor giliran..ada laa mana-mana ajk cawangan yang dapat projek bekalkan mesin untuk nombor giliran nanti ...

Tanpa Nama berkata...

Kataputus SPR dan Polis itu lebih dasyat daripada Peraturan Komunis. Kontrol nya banyak untuk membantut hak manusia. Pengundi2 kawasan Penanti berhak datang beramai-ramai untuk menyaksi sendiwara pada hari penamaan calon. Kenapa sekatkan hak mereka? Ada Undang undang baru ke yang digubal oleh SPR? Terok lah 1Malaysia..ada yang dibenarkan dan ada yang tidak dibenarkan. Ini biasalah dasar bn.

kucingsiam berkata...

meow~

Hai, Bagitu bodoh sekali orang yang mengemudi SPR ni ... nak tanya macam mana dia orang pastikan 5000 orang saja yang ada? Apa asas penghitungan yang mereka pakai? Kalau 5001 bagaimana? Dan angka 5000 ni siapa yang tetapkan? Siapa yang tentukan sama ada angka 5000 tercapai atau tidak? Polis ke? Hantu ke? Paling penting sekali, apakah asas perlembagaan yang dia orang pakai? Jangan suka-suka buat undang-undang sendiri. Haram.

Mak Oiii.... bagitu takut sekali gerombolan tetapi tindak balas bukan saja tak membantu malah membogelkan 100% kebodohan pemimpinnya.

orang AMNO berkata...

dengki betul la spr ni kat pakatan...dei spr,macam mana mau kira itu 5000?sapa mau kira?kalau geng gerombolan tak cukup 5000,bole rekrut geng pakatan ka?sengal...sepal...!!!

SL Chan berkata...

memang bangang betul spr ni....memang germbolan ni dah phobia dengan bukit gantang..

Tanpa Nama berkata...

macam ni pun boleh !!
UMNO/BN bersama rakan hantu mereka SPR begitu takut, sampai keluar taktik tak masuk akal.

Hey, UMNO/BN, kalau nak lawan, lawanlah macam jantan, usah sembunyi dibelakang, tak ade pundeh punya orang !!!

Hidup Rakyat !!


Dakis.

Tanpa Nama berkata...

1Malaysia tu dah macam One Government Ruler a.k.a. Unilateralism a.k.a. New World Order a.k.a. Illuminati...Human Rights ni bole tolak tepilah kalau gitu...nak obvious sangat si Najib nie amalkan diktator...sama cm Madey...

Non Langgak berkata...

Buatlah penamaan calon jam 4.oo pagi.Selesai masalah.Awat SPR tak boleh pikiak.Undi nanti jam yang sama.Taklah ramai sangat yang boleh keluar pengundi.Simple.