Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 14 Mei 2009

TAKTIK BARU PULAK !


PAKAR AKUI KEUPAYAAN RON95
– berita hairan

Petrol baru RON95 bukan saja setanding dengan RON97 dari segi kualiti dan kuasa kelajuan malah lebih menjimatkan sehingga 25 sen seliter, sekali gus dapat mengurangkan bebanan rakyat dalam aspek perbelanjaan bahan api itu.

Pensyarah Jabatan Kejuruteraan Kimia dan Sumber Asli, Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Prof Dr Ahmad Fauzi Ismail, berkata dalam keadaan ekonomi tidak menentu ini, penggunaan RON95 dilihat sebagai satu langkah penjimatan kepada rakyat Malaysia .


KAH KAH KAH… KAH KAH KAH.
.

kah kah kah… INI TAKTIK BARU NAK TIPU RAKYAT… kah kah kah..

kah kah kah… DULU BILA MINYAK NAIK... HARGA BARU AKAN DIBANDINGKAN DENGAHN HARGA MINYAK DI JERMAN… DI SWEDEN.. DI PARIS.. DI LONDON… HARGA MALAYSIA TETAP MURAH…. kah kah kah..

kah kah kah… KALI INI GUNAKAN KANG KONG… kah kah kah..

kah kah kah… ORANG RAMAI TAK AMBIL POT DENGAN CAKAP KANG KONG…. kah kah ka..

woit… HENTIKAN LAH PROJEK TIPU RAKYAT… JANGANLAH BODOHKAN ORANG MELAYU… CUKUPLAH … DAH RAMAI BODOH…kah kah kah..

woit… ORANG RAMAI NAK HARGA MURAH… kah kah kah..



14 ulasan:

Hamba berkata...

Kang kong tu memang bengap...RON 95 mana boleh lebih bagus dari RON 97...Ini macam nak cakap daging kerbau import dari india sama dgn daging lembu tempatan.... Kerbau sama dengan lembu? ...Zambry sama dgn Mandela, Ghandi? Hee Haw sama dgn Mercedes Perak? Ganesan sama dgn Sivakumar??? UMNO sama dgn kemuliaan, kebaikan, keadilan dan Islam? Takde makne nye!!!

Tanpa Nama berkata...

Ape ko merepek nie, setan? (Aku ckp kat kangkongla bukan korunk)...Dah tentu RON97 Octane lagi tinggi dari RON95.Of cozla lagi tinggi octane lagi kurang carbon-enission...Nak tau lebih lanjut bole pegi http://www.life-auto-insurance.com/2009/01/difference-between-ron92-ron95-ron97.html....Jgn dengar cakap kangkong...IPP pun tak tau gune petrol ka gas ka arang batu ka hidro ka...Eiiii....aku geram tol kat kangkong nie....

alexander berkata...

dulu masa harga petrol naik, pak lah siap lancarkan hidrofuel yg pakai air tu...
maka ramai la kankong2 berkata ini cara terbaik bla bla bla pok pek...
skrg ni apa cerita hidrofuel tu???

fredo berkata...

heee.... angkt tgn angguk kepala..?? apsal..?? mau bangging ke?? hkahkahkahkahkahk

Tanpa Nama berkata...

RON tu bro ronnie liu ker??

dulu cakap harga minyak tak leh bertahan lame, mungkin naik..

last skali guna taktik ron95 ngan ron97 utk naikkan minyak.

tawun depan guna ron ape plak nak naik minyak.... "rona roni makaroni"??

sian aku ngan dak melayu m'sia ni... ubah cara hidup.....

kah! kah! kah! kah! kah! kah! kah! kah!

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya kang kong ini. Kalau kualiti sama dan prestasi sama, pasal apa harga tak sama. Kang kong ini kalau lah jadi taukeh bisnes, tentu bisnes lingkup. Baru saya faham kenapa universiti tempatan makin merosot, semua kang kong macam ini punya pasal, kelulusan ciplak entah dari mana.

Ikhtilaf berkata...

orang gle pon bley pikir..
RON95 setanding RON97?..
kalo setanding asal beze rege jaoh gle..
nak tpu pn agak2 ar..
25 sen bnyak 2 beb..

tenku aril berkata...

kangkong memangtak guna..tu sbb kangkong..nasib baik tak kong kang..

Tanpa Nama berkata...

Mmg kangkong betul2 gune ayat '' Good things doesn't come cheap''....

Tanpa Nama berkata...

Nanti kita mesin kangkung buat minyak...lagi jimat...bodoh !

kah kah kah

Merah dah tak laku la bro...semua mau hijau sikalang...cina pun dah tak takut sama itu hijau...

Sudin berkata...

Ni UMNO/BN apa ni ?
Hutang diesel 2 kupang pun tak bayar lagi.
Ni nak naik pulak dah !
Apa punya manusia UMNO/BN ni ?

Tak habis-habis cekik darah rakyat.
Hari tu cekek seret Siva.
Yang dok cekek seret siva tu dah dapat tangkap kah ?
Nak lari mana,gambar satu dunia dok simpan.
Ni nak alih isu pulak dah !

Muka sb,sb berlambak seantero dunia.
Tunggu, masanya akan tiba juga.
Bertemu buku dengan ruas.
SB,SB berlagak dengan OKU, mentang-mentang ada senjata dan kuasa.
sekarang ni berengak pun tidak......
Cis ! SB taik kucing.

Ni minyak nak naik ni ko orang tak terlibatkah ?
Hah ! kenapa tak cekek dan seret tengkuk Najib dan Mahathir tembak bagi mampus.
Bukankah mereka merompak duit rakyat.
Ha ! jalankan tugas,tangkap perompak dan lanun ni.
Ini tidak,bersekongkol pulak lagi.

Tanpa Nama berkata...

Ini mesti spesis kongkang yang makan kang kong. Lembap dan bodoh cara untuk perbodohkan orang. Tapi bila tengok kongkang, kesian pulak. Dah tak tau nak cari makan.Cari promotion ker...bodek-bodek menjubur pula.
Dei...cukuplah...rakyat semakin celik.

Johan berkata...

ni taktik dr zaman madey lg,bro..masa nk kencing rkyat kononya ekonomi da pulih ms 1999/2000 dulu pon kangkong2 ni digunekn..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Kangkong tu kalau tak membodek miss sorru bang ..mana nak dapat tu JUSA ABC , elaun minyak , driver , H/phone ...cakap keluar taik busuk kot mulut pun tak pe ... gaji mau masuk ...sebab surat AKUJanji kelentong dah sain dulu masa madey suruh