Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 Jun 2009

GEMPAR MENANG PINGAT EMAS - AFP


BERITA TER NOW!


Sebuah universiti di Malaysia РUniversité Le Sintok - telah berjaya mengondol 3 kati pingat Emas di Geneva kerana berjaya menghasilkan teknologi menukar taik hidung menjadi petrol .

Taik-taik hidung di kumpulkan di klinik ENT selama 4 tahun sebelum kajian di jalankan.

Petrol yang dihasilkan bergred RON 95 hanya sesuai di gunakan untuk kereta Proton sahaja. Para pengguna dan pembeli di nasihatkan supaya jangan cuba membuat sendiri minyak terbaru ini kerana proses pembuatannya sangat merbahaya.

Telah diberitakan 3 orang penyelidik termasuk seorang pakar teknoloji Bi Ti Een telah mati terkena sakit barah hidung sepanjang usaha kaji selidik ini di jalankan.


GREENBASE TUKAR SAMPAH JADI MINYAK
– berita hairan

Sebuah syarikat tempatan, Greenbase Utama Sdn. Bhd. muncul sebagai syarikat pertama di dunia yang berjaya menukar sampah sarap menjadi petrol dan diesel.

Lebih menarik, proses berkenaan tidak menghasilkan bahan buangan kecuali arang yang boleh dimanfaatkan untuk kegunaan industri.

KAH KAH KAH…

woit… NAK KELENTONG… KELENTONG BETUL BETUL…. kah kah kah...



26 ulasan:

TiuB gereK berkata...

Malaysia makin mundur.
Ron97 tukar ke Ron95.
Negara lain Ron97 tukar ke V-Power.
apakah ini kemajuan Malaysia selepas 52 tahun??

chekamala berkata...

gile hebat teknologi ni...

camner penguraian produk petroleum yg bukan hasilan petrol atau diesel boleh menjadi petrol atau diesel selepas dirawat...

tungguuuuuuuu...

Keylee Daud berkata...

xsia sia la sampah merata rata ..berapa beli 1kg ni?

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa kalau betullah jadi minyak pun, bukanlah jadi minyak petrol dan diesel..

Penghasilan petroleum yg sebenar ambil masa beribu-ribu tahun, itu pun dengan kuasa semulajadi di bawah tanah.

skyStone berkata...

tahniah kepada professor kangkong...
:)

Pacal Yang Hina berkata...

Tahi lah.

Betol-betol tahi.
Tahi hidong buat selet kat dinding je. Kahkahkah. Biar lama lepas tu jadi minyak. Kahkahkah. Bodoh lah.

Tahi minyak lah bagus - tabur atas kueh kolek kacang.

Terima Kaseh.

Tanpa Nama berkata...

Kah kah ..nenek sebelah mak cik kepada jiran tetangga pak long aku tukar air ketiak peluh bapak kepada besan mak kao jadik petrol tak bising pun

Tanpa Nama berkata...

Malaysia ni kadang-kadang amat mengarut kerana terlalu cemas tiada bahan pepejal untuk dikelentongkan pada orang awam baik di dalam dan luar negara kerana nak hidupkan fantasi yang ia amat hebat dalam banyak hal maka terpaksa buat/cadang/praktik/tonjol/ kerja bodoh/bangan/tak masuk akal lalu semua itu jadi lelucon pada yang berfikiran siuman. Dulu ada satu universiti apek, kononnya ada penyelidik akan menghasilkan ketam tanpa cangkerangnya! Kini universiti apek itu kata ia akan tergolong 50 universiti terbaik menjelang 2020 sedangkan dia tahu saban tahun rankingnya jatuh, kini pada urutan 300 lebih. Cakap omong kosong ala mat jenin menjadi atribut orang sewel yang cuba mempromosikan sesuatu tanpa asas logika dan praktik. Walhasilnya kita terkentot atau buang bom atau kumian hantu apabila mendengar kelentong2 sedemikian. Tahniah kepada Profesor Kang Kung dari Sintuk atau dari mana2 aje.

ady buyong berkata...

Yang pertama konon....tu Filipina dah lama dah tukar sampah kepada bahan bakar untuk bas tu..jatuh ke tangga ke berapa lak...dasar tipu rakyat kembali berulang...

penanggah berkata...

kahkahhkahh.. satu kajian yang paling hampehh.. tapi kalau pakai taik kucing pun ok gak per..tak payah nak pakai turbo lagi dah..

Tanpa Nama berkata...

wow!!!...satu pencapaian yang amat baik !! sampah pun boleh dijadikan minyak !!

Negara kita makin lama makin 'ramai' sampah... haruslah pakai teknologi canggih ni selesaikan masaalah ni !!

marilah kita mulakan kumpul sampah2 a.k.a kaki kelentong dari UMNO...MCA...MIC...Gerakan..U.sintok..untuk dibuatkan minyak dan bagi free kat rakyat !!


Dakis.

fredo berkata...

xpercaya lansung... nk2 sampah masyaraat yg bersidang dlm pwtc tu... wekk!!! :)

CikDin berkata...

Buat masa sekarang ni kalau betul pun sampah boleh jadi bahan bakar bukan lah minyak, tapi gas metana (CH4) iaitu sama dengan gas KENTUT. Ia boleh jadi dari penguraian aktiviti bakteria.

Kalau betul pun ada teknologi tu masih dalam kajian iaitu guna makhluk mutan makan sampah dan berakkan petrol. Sila rujuk http://www.timesonline.co.uk/tol/news/environment/article4133668.ece

Mungkin orang Greenbase Utama Sdn. Bhd. yang kasi kenyataan media atau yang diwawancara tu cuma mangkuk hayun yang tak tau apa-apa di mana mungkin dia sepatutnya cakap "sampah sarap menjadi GANTI petrol dan diesel"...dan ini bukan lah yang pertama di dunia. Di Eropah ada banyak syarikat yang menghasilkan gas metana dari sistem pembetungan najis. Sampah agak susah nak menghasilkan gas metana kerana bercampur dengan bahan bukan organik seperti plastik dsb. Jadi berapa tan sampah perlu digunakan untuk menghasil satu tong gas metana?

Dia bukan lah nak tipu Melayu...cuma mungkin dia terlalu bodoh sehingga tak sedar yang dia dah menipu. Kesian...

Tok Moh berkata...

Wahh..Hebat sungguh Prof Sintuk ni.. Macam ni la Ketuanan Melayu..
Gempak Habis beb.. lepas ni banyak la stesen minyak kena tutup, pasal taik idung boleh buat minyak...

kah..kah..kah..
Mesti Nordin Kordi bangga gila sambil mengorek-gorek idungnya dan telang taik idung...kah..kah..kah.

Hebat tu.. lepas ni banyak la benda dapat dimanfaatkan dan dihasilkan dari teknologi taik idung ni... Ststen janakuasa TNB boleh la guna taik idung untuk janakan tenaga letrik...

Tak lama lagi ramai la usahawan taik idung bumiputa yang berjaya...
Hebat..sungguh teknologi ni...
kah..kah..kah...

Hidup Gerombolan...
Hidup Mat Monggol...
Hidup Bik Mama...
Hidup Kordi Sintuk..

kah..kah..kah..
satu lagi projek dari kangkung
untuk rakyat...kah..kah..kah..

mungkin akan datang teknologi taik palat pulak akan berjaya dihasilkan..kah..kah..kah..

Tok Moh berkata...

Wahh..Hebat sungguh Prof Sintuk ni.. Macam ni la Ketuanan Melayu..
Gempak Habis beb.. lepas ni banyak la stesen minyak kena tutup, pasal taik idung boleh buat minyak...

kah..kah..kah..
Mesti Nordin Kordi bangga gila sambil mengorek-gorek idungnya dan telang taik idung...kah..kah..kah.

Hebat tu.. lepas ni banyak la benda dapat dimanfaatkan dan dihasilkan dari teknologi taik idung ni... Ststen janakuasa TNB boleh la guna taik idung untuk janakan tenaga letrik...

Tak lama lagi ramai la usahawan taik idung bumiputa yang berjaya...
Hebat..sungguh teknologi ni...
kah..kah..kah...

Hidup Gerombolan...
Hidup Mat Monggol...
Hidup Bik Mama...
Hidup Kordi Sintuk..

kah..kah..kah..
satu lagi projek dari kangkung
untuk rakyat...kah..kah..kah..

mungkin akan datang teknologi taik palat pulak akan berjaya dihasilkan..kah..kah..kah..

tok_gajah berkata...

KERAJAAN PERPADUAN

Kuasa politik Melayu/Islam semakin terhakis.

Hanya kuasa politik melayu/Islam sahaja yang boleh mempertahankan agama, bangsa dan negara.

Semua pemimpin Melayu/Islam harus sedar dan kembali kepangkal jalan.

Selamat kan kuasa politik Melayu/Islam sebelum terlambat.

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

tu betul ke tu

ha ha ha

nanti simpan taik hidung
ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

syarikat grin base ini akan muncul syarikat pertama-tama skali di dunia iaitu pertama disampahkan utk diminyakkan....

peh! musyikil... musyikil

weiii... kangkung ni tak penah pegi Brazil ka..??? ...ker tak tau ada negara bernama Brazil..??? ....ker tahu Ronaldo jer..???

ni projek nak kelentong ka... atau mau kasi naik itu saham punya halega..???

musangjebat berkata...

Selamat kan kuasa politik Melayu/Islam sebelum terlambat.
------

BULLSHIT!

Gua boleh menukarkan kuasa politik Melayu kepada petrol V-Power dengan teori gabungan mekanik kuantum dan relativiti Einstein...lu percaya tak?

Tanpa Nama berkata...

musangjebat berkata...
------

BULLSHIT!

Gua boleh menukarkan kuasa politik Melayu kepada petrol V-Power dengan teori gabungan mekanik kuantum dan relativiti Einstein...lu percaya tak?

wakaka!.. kah! kah! kah! kah! kah! kah! kah!

bagus bro....
tambahkan lagi pekali dan pemangkin yg boleh menjadikan melayu RON2020 bro... wow!!

jgn cuba campur ngan minyak BIJAN bro, nanti gempa bumi malaysia bro... hilang kuasa melayu bro...

Tanpa Nama berkata...

Musang Jebat kah kah kah ...

Hang memang hebat .... kalau hang bule tukar kuasa Sultan2 jadik minyak pelincir roket NASA aku sokong hang ganti Maulana Prof Nordin Kaldai

Tanpa Nama berkata...

Boleh wat C4 tak? Klau boleh bik mama akan borong semua...banyak nak letop ni...menantu, mat sembab, mak induk, dll yang kurang asem....hau hau hau hau

Amr berkata...

igt Melayu tu sama dengan Islam ke?

woi, Nabi pun tak ckp org Arab=org Islam

tapi, plembagaan kite brani ckp org melayu=org islam

selambe die jer

tak takut ISA ke, hahahahha

Tanpa Nama berkata...

MEMANG LEBONG... BOHONG... MENIPU...
KAH KAH KAH...
MANA PUNYA MAMAT LA NI...
GILA KE APA?

DEWAMUZIK.WORDPRESS.COM

dewamuzik berkata...

INI MEMANG DAHSYAT... MEMANG HEBAT...
HARGA MINYAK DUNIA AKAN TURUN TAK LAMA LAGI...
MAMAT SAMPAH INI AKAN MENJADI TRILLIONAIRE DALAM MASA TAK LAMA LAGI.
MALAYSIA AKAN TERKENAL SAMPAI KE PLUTO.
NAJIB DAN BIK MAMA AKAN TERKENAL SEANTERO DUNIA.
AYAH ALTANTUYA AKAN MEMAAFKAN PEMBUNUH ANAKNYA...
KAH KAH KAH...

Rahsia Jimat Mnyak berkata...

aku rasa sampah yg dia maksudkan ialah yg petroluem based mcm styroform dan plastik. jepun dh stat lma.istilahnya waste to wealth. saje guna 'sampah' nk bg gempak skit. ada bgus jga mlysia folo...