Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 Jun 2009

SATU MALAYSIA TERPERANJAT




KERAJAAN HARAP EKONOMI PULIH TAHUN HADAPAN –
berita hairan


Najib Razak, berkata kerajaan berharap ekonomi akan kembali di atas landasan dengan mencatatkan pertumbuhan yang berpatutan pada tahun depan.

Perdana Menteri berkata, pakej rangsangan bernilai RM67 bilion yang diumumkan oleh kerajaan akan menyediakan rangsangan penuh bagi ekonomi negara di dalam separuh kedua tahun ini.

Pakej rangsangan itu dijangka memberikan pertumbuhan tambahan satu hingga dua peratus bagi negara, katanya ketika bercakap di mesyuarat Perundingan Bajet 2010 di sini, hari ini.

KAH KAH KAH..


kah kah kah… INI BERITA PELIK… kah kah kah..

kah kah kah… SATU MALAYSIA MENJADI PELIK… kah kah kah..

kah kah kah… EKONOMI PULIH TAHUN HADAPAN…kah kah kah..

kah kah kah….BILA PULAK EKONOMI KITA SAKIT… kah kah kah..

woit… DULU CAKAP : OUR ECONOMY HAS NO PROBLEM… kah kah kah..

woit….DULU CAKAP : OUR FUNDAMENTAL IS STRONG…. kah kah kah…

kah kah kah… APA SUDAH JADI… APA PUNYA TUUUUURRRR…kah kah kah..

kah kah kah… NAK KELENTONG… KELENTONG BETUL BETUL… kah kah kah...



8 ulasan:

cheguBard berkata...

sila klik link tajuk dibawah untuk membaca kenyataan berkenaan

* Kewujudan kenyataan bersumpah kaitakn pegawai tertinggi PDRM dengan layanan istimewa kongsi gelap harus dipandang serius


* kerajaan negeri sembilan gagal pelihara sistem beradat dalam adat perpatih


* penjualan saham oleh MAINS holeding rugikan umat Islam NS


* selamatkan tanah adat di Rembau


dan banyak lagi termasuk pendedahan terbaru Pengarah BPR NS terima 'habuan' dari MB Negeri sembilan.

layari http://chegubard.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

~lebih kurang 30-40% hasil negara bergantung pada eksport. -6% KDNK(GDP) menunjukkan lemahnya permintaan luar terhadap barangan eksport atau komoditi itu. Pakej rangsangan tak mungkin dapat menggantikan sumbangan 40% itu kerana sebahagian ketirisan besar akan masuk poket Ketua Bahagian. Permintaan dalaman tak boleh menggantikan permintaan eksport kita. BN boleh kelentong sana sini. Orang Singapura, taiwan dan Australia dapat menrasa wang tunai dari pakej stimulus kerajaan masing-masing, kita haram sesenpun tak merasa? Mana PEGI DUIT ITU HA!Satu malaysia nak tahu!

Media Siber berkata...

yang kesiannya ko tak ikut perkembangan ekonomi secara mendalam. maka ko akan kata itu semua kelentong.. hohoho! ko gelak camtu pun dah kira ko ni tak betul ..hahaha! :P syabas Tukar TiuB!

Tok Uban berkata...

Dari manalah dia nak cekau duit RM67 bilion tu?...aaaaa....faham-faham ajelah...

Tanpa Nama berkata...

abis satu Malaysia !! dengan adanya seorang perdana menteri yang hanya tahu 'Harap' ekonomi akan pulih tahun depan !!

bukan dengan 'harap'sahaja dapat membantu atau menyelamatkan ekonomi negara.... tetapi mestilah ada plan dan perlaksanaan yang mantap dan betul !!

Janganlah jadi seperti Pak Lah yang tak abis-abis lancarkan 'corridor'ke seluruh negara !! tengok apa jadi, sampai sekarang habuk pun tarak, satu ladang kambing pun tarak!!

Najib... you memang tak layak jadi PM Malaysia lah..... Rakyat pun 'harap' tahun depan Negara Malaysia akan pulih dengan perletakkan jawatan awak sebagai PM Malaysia !!


Dakis.

Tanpa Nama berkata...

ape raa.... macam ada cop! cop! pulak

dulu lepas Bank Niagara bentang suku pertama laporan kata nak ambik masa 6 bulan.
mintiri tu pulak ada kata tiga-suku tahun pertama... ada plak kata ujung tawun...

ni sape yg pandei ni. Bank Niagara ka? mintri ka? towkey jodi ka? kontrektor kelas F8 ka?

Dari Jalan Kopi berkata...

media siber : itu sahaja hujah kau? macam haram. kepala hotak utusan malaysia.

mamai berkata...

la ingat kita tak mengalami kegawatan ekonomi...rupanya kena jua yer tak ada heboh dalam berita pun