Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 Jun 2009

HIDUP MELAYU !



KAH KAH KAH

CAKAP KETUANAN MELAYU

TAK PAKAI PUN BAHASA MELAYU

DEWAN BAHASA DAN PETAKA TAK BUAT KERJA

MAK CIK FELDA CHEMOMOI TAK FAHAMLAH KE KAH KAH KAH



14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Menurut Kamus Dewan Bahasa Edisi Keempat;

Konsultasi: usaha bertukar-tukar fikiran dan pendapat utk mendapatkan nasihat;

berkonsultasi 1. bertukar-tukar fikiran dan pendapat utk mendapatkan nasihat dll: ahli meteorologi biasanya ~ dgn ahli statistik; 2. meminta nasihat (tentang kesihatan, rawatan, dsb).

penanggah berkata...

setelah baco buku matematik ngan sains darjah duo baru ler gua paham...

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

melayu afrika selatan

ha ha ha

takder pakai bahasa melayu

melayu singapore pun masih cakap melayu

melayu malaysia speaking la

advance maju2

Hamba berkata...

Menurut kamus Mahadey, bahasa Melayu takde kelas dan buat melayu jadi bodoh. Pasal tu le UMNO pakai nama Ingleeshhh... supaya ahli2 dia semua cerdik2 dalam kerja2 melanun dan merompak harta negara.

udin berkata...

dulu ado visi 2020
ni bajet 2010
2020-2010 tingge 10
mano poyi 10 tu heh?
ko dah ado urang amik 10%
hih poning kepalo eden.

Tanpa Nama berkata...

Me no spik inglis. me no pil pon.

Inilah keje united malay national orgasme. nak membodoh org melayu dan pada masa yg sama meliwat bahasa melayu.

Buat apa susah2 buat perkataan melayu yg tunggang langgang, letak je, BUDGET CONSULTATION 2009. Settle. bongok betul

Sudin berkata...

Konsultasi bermaksud kontol......
adik kepada makan nasi tengahari
abang kepada nasi dinihari.......

Konsultasi juga bermaksud selsema babi........

Bahasa negeri perak membawa maksud ngancukwak Najib dan lanun UMNO/BN.....kah,kah,kah......

Bahasa tamil bermaksud parpukari makan dengan nasi basi......sama nama pundek argok......karipule..kah,kah,kah.....1Malaysia kena tipu oleh mat mongol dan ahli-ahli gerombolan perompak dan lanun......

Tanpa Nama berkata...

Ntah aku pun geram dgn DBP nie ..punya la banyak istilah bahasa yg boleh digunakan di nak terjemah-tukar jugak ...
Bahasa lain kalau tak dak pilihan perkataan baru la tukar ..
satu lagi kalau tengok berita bahasa malaysia ...bila masuk bab2 angka mesti guna BI
Contohnya H One N one , AK- forty seven , pesawat Airbus A three eight zero , ...macam tahik aku dengar ...bangang punya pembaca berita ...awak tu baca berita bahasa malaysia ...bacalah betul2.... satu soalan Stadium Gong Badak tu Hippopotamus Drum Stadium ker dalam bahasa inggeris ...cuba tanya gerombolan

Tanpa Nama berkata...

Bro, ketuanan melayu untuk halwa telinga saja...taik telinga sekarang boleh wat disel tipu pecacai umno serta orang kampung pasal taik hidung! hau hau hau hau

ainon mohd berkata...

Tuan Sudin!!!! (dengan amarah)

Jaga bahasa Melayu tuan!

Tanpa Nama berkata...

Konsultasi Bajet - membawa maksud Kulom Konek Sultan sampai Basi dan dia ejetkulate ...
guna Rundingan Belanjawan kan senang ngok tol DBP !

orang felda chemomoi berkata...

kah..kah..kah.. makcik felda chemomoi lak yg jadi mangsa...
tu tempat adnan yaakob tu..
adnan kena terangkan pada makcik2 tu..kah..kah..kah..

oney_chan9 berkata...

agaknya kita pun nak jadi macam indon.tu lar...bangga sangat guna BI.

Sudin berkata...

kah,kah,kah.....ainon mohd marah-marah ?

Inilah dasar pecah perintah yang tidak mahu di ikuti oleh warga bernama Sudin.....kah,kah,kah,kah.....

Bersosiallah di kuala lumpur dan merata ceruk rantau dalam malaysia....jangan jadi katak bawah tempurung.......slanga negeri pun tak faham.....apa punya turrrrrrr !!!!!!!

"Jauh menyalak dekat mencawat ekor".....kah,kah,kah.......

"Empat ganjil lima genap,kendur berdenting-denting,tegang berjela-jela"

"Bau cekur jerangau tak hilang lagi"

Hujung pangkalnya apa ?????
Menulis atau bercakap ?
Ada perbezaan dalam penghayatan ?