Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 11 Jun 2009

SATU LAGI BANGUN BERSUARA




SHURA GESA KERAJAAN MANSUH PPSMI


KUALA LUMPUR: Sekretariat Himpunan Ulama Rantau Asia (Shura) menggesa kerajaan memansuhkan pelaksanaan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) kerana ia akan menjejaskan kedaulatan bahasa Malaysia sebagai bahasa kebangsaan.

Setiausaha Agung Shura Mohd Azmi Abd Hamid berkata sejak PPSMI dilaksanakan pada tahun 2002, ia telah menjejaskan status dan kedudukan bahasa Malaysia sebagai bahasa pengantar dalam sistem pendidikan negara.

"Shura berpendapat PPSMI telah dilaksanakan secara tergesa-gesa tanpa penelitian yang terperinci dan tanpa mengambil pendapat daripada pakar bahasa tempatan," katanya.

Mohd Azmi berkata demikian kepada pemberita selepas menghantar Memorandum Bantahan terhadap PPSMI kepada Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Tan Sri Engku Ibrahim Engku Ngah di sini hari ini.

KAH KAH KAH..


kah kah kah… SATU LAGI MEMBANTAH… kah kah kah…

kah kah kah… APA PUNYA JENIS KERAJAAN NI…. kah kah kah…

kah kah kah… SEMUA MENENTANG… TAK ADA MENYOKONG… KERJAAN INI MEWAKILI SIAPA?.... kah kah kah..

kah kah kah… INI KERAJAAN MELAWAN RAKYAT…kah kah kah..

woit.. PASAL APA TAKUT DENGAN MADEY…. kah kah kah…

woit… BUKAN MADEY NAK BELAJAR…. kah kah kah..



6 ulasan:

chekamala berkata...

madey belum lagi 100 tahun, muda remaja lagi tu....

sempat lagi blajau...

Nunca Caminaras Solo berkata...

Ini Kerajaan Kroni la.. Bagi Melayu jadi bodoh..

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa malu, tapi umno terutama pemuda nya tak ada kemaluan,ceritanya pda 8jun 2009,di adakan seminar tentang bahasa kebangsaan bertempat di(DBP) mengenai perpaduan melalui bk.yg hebatnya ahli2 panel terdiri dr kalangan ahli2 politik,perniagaan,cendikiawan dari bangsa cina.semua menentang PPSMI. ringkas nya mengikut mereka,Bahasa2 perlu di pelajari melalui sestem bahasa bukan nya melalui subjek bukan bahasa. aku rasa pendapat mereka sangat tepat. itu lah yg aku kata , aku malu dgn sikap orang2 umno terlalu patuh membabi buta dgn pemimpim mereka terutama maddy .walau pon kepatuhan itumembawa rebah dan mengkhianati tunggak perjuangan yg mereka war2kan selama ini. sampai menhunuskan kris , sikap hipokerit umno ini sangat di benci oleh pemuda2 hari ini.yg teruk nya sepesis hishamuddin mantan menteri pelajaran muka nya saja tak menunjukan kejujuran,apalagi dlm issue yg berhubung dgn ppsmi.aku geram betul dgn umno ni.,,,

fredo berkata...

madey nk duit je..ada burit lg cntik..kira bonus...!!

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

nak bagi terer english konon

or nak bagi tender distribute laptop

ini ada tersurat tersirat

ha ha ha

dia peduli apa rakyat malaysia bodoh

janji duit masuk

Tanpa Nama berkata...

selagi makna 'Precint' tak dpt lagi, slagi tu la BI kene mentein...
malu la kalu dudak tadika tanya, Precint tu ape tok??..

so, mentein jer la BI

me? ....mee kan spik inglis litel-litel... U kan aarr..??
wat? ...jowo..?? of kos me no a bit onli.
but U kan tok-tok meni to wak sembab... OK?