Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 13 Jun 2009

KERAJAAN SELANGOR SUDAH JADI KERAJAAN DENMARK




RM13,000 HADIAH MENANTI PENCIPTA LAGU TEMA SPIES
– harakahdailay


SHAH ALAM, 12 Jun (Hrkh) - Kerajaan negeri Selangor menawarkan hadiah wang tunai sebanyak RM13,000 dalam pertandingan mencipta lagu tema 'Spiritual, Physical, Intellectual, Emotional dan Social (SPIES) dan terbuka kepada semua rakyat Malaysia.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pendidikan, pengajian Tinggi dan Pembangunan Modal Insan, Dr. Halimah Ali, SPIES merupakan satu program pembangunan modal insan yang bertujuan untuk mewujudkan masyarakat cemerlang secara holistik.

"Sejajar dengan itu, Kerajaan Selangor melalui Jawatankuasa ini akan menganjurkan pertandingan mencipta lagu tema SPIES yang diadakan bertujuan untuk memilih lagu yang boleh merumuskan dan menghidupkan SPIES sebagai dasar pembangunan insan negeri Selangor.


KAH KAH KAH…

kah kah kah… KERAJAAN SELANGOT TAK CUKUP KENA TARBIAH…kah kah kah..

woit… TULIS LAH DALAM BAHASA MELAYU…kah kah kah..

woit … 80 PERATUS WARGA SELANGOR… BUKAN MAT SALEH DARI DENMARK…kah kah kah..

kah kah kah… BANYAK JAWA DAN BANJAR… SEMUA CAKAP MELAYU…kah kah kah..

woit… KALAU MICHEAL JACKSON ATAU MARIAH CAREY BOLEH ADA SPIES…kah kah kah..

kah kah kah… INI MAT REMPIT DAN MAT LEPAK YANG NAK MASUK BERTANDING …kah kah kah…

kah kah kah… BUDAYA GEROMBOLAN MASIH TEBAL LAGI KE?... kah kah kah..

kah kah kah..KERAJAAN SELANGOR NAK KENA MANDI BUNGA KE?…kah kah kah..

kah kah kah… ATAU NAK KENA MANDI KELOROK?… kah kah kah…

kah kah kah… ATAU NAK PEGANG KERJAAN SEPENGAL SAHAJA…kah kah kah….



24 ulasan:

azmie berkata...

tukar ke BM: "Rohani, Jasmani, Bijaksana, Emosi dan Sosial" (ROJAK KE SOS)

nakula sadewa berkata...

saya berani jamin tan sri khalid pegang selangor tak sampai sepenggal.. UMNO = PKR(geng2 yg x dpt projek dlm umno)

Tanpa Nama berkata...

Martabatkan Bahasa Ibunda..

Susah sangat ke.. Perancis xpakai pun bahasa Inggeris.. German xpakai pun bahasa Inggeris.. Maju semacam jek..

Rakyat sedang menghakimi kelakuan anda..

Tanpa Nama berkata...

Duit hadiah tu mana korek?Sponser ker duit rakyat?Bangang tol...

Tanpa Nama berkata...

Aku dah agak dah. Yang ada semua sengal.

Ikhtilaf berkata...

inilah yang menakutkan..
budaya gerombolan masih menebal..
entah bila malaysia akan sempurna..
atau mungkin orang kita memang punya jiwa seperti ini..

Tanpa Nama berkata...

it's a case of a lesser evil.At least yang ini ada spiritual di depannya.Bagus apa.

Hangpa ni semua orang tak betul.Bukankah Selangor telah dinobatkan negara maju?Negara maju tak leh pakai bahasa melayu.nyet nyet nyet

Pyanhabib berkata...

dah buat kerja mengarut dah!

Master Yoda berkata...

Tegur lagi Tok Hisham...

Kai beringat sket depa ni...

Sat lagi sepenggal je la kome memerintah S'gor

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya pendidikan gerembolan biso bona...walaupun pun dah jadi kerajaan masih terpengaruh dengan ide ide gerembolan mertabatkan baso perancis! hau hau hau hau

Tanpa Nama berkata...

orang2 parti(umno/pkr/pas) ada penyakit,gajah depan mata buat2 tak nampak ,kuman seberang lautan bukan main terang lagi.cuntoh pembunuhan terhadap melayu islam di petani buat tak tahu saja. tapi kalau di darfor sudan bukan main lagi dengan derma nya,hantar rombungan2 mawilah eken apa lagi aku tak tahulah ,depa ni. hipokerit,,,

KAPITAN MELAYU berkata...

Salam semua...

Kerajaan Negeri Selangor ni...mungkin dah lupa kot...

MUHASABAH lah diri...tu jangan ikut rentak yang tidak menguntungkan...

Martabatkan Bahasa Ibunda..dan fikir apa dengan lagu itu rakyat akan suka atau ...ada agenda tersembunyi..yg lain kot

Dari beri hadiah itu....lebih baik agihkan pada orang yang susah....yang memerlukan

Mantapkan era ke arah kebajikan...
....rakyat sana sini memerhatikan

Jangan tersasul...nanti mendapat padah

Melayu mudah lupa...

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui

Wallah Hualam

C++ berkata...

Hahaha... memang ngok punya team....

Sepenggal jer gua rasa...

Tanpa Nama berkata...

azmie berkata...
tukar ke BM: "Rohani, Jasmani, Bijaksana, Emosi dan Sosial" (ROJAK KE SOS)

ataupun...
"ROhani, jaSMAni, Bijaksana, Emosi dan Sosial" - ROSMA BES

kahkahkahkah!

Tanpa Nama berkata...

oi gaji penyelaras tuisyen dan spies serta guru tuisyen pun tak bayar. pi lah...

Tanpa Nama berkata...

Salam buat bro semua,

Tolong hormati lah bahasa Melayu kita...

Kian banyak kedai toto, loteri, rumah urut kat Selangor...dulu PAS kata nak tutup...bila jadik kerajaan rakyat..

Nape tak tutup atau kurangkan maksiat..

ubi berkata...

Daki2 lama tu masih tebal..kelorokan saja...

Khun Pana aka johanssm berkata...

Cipta lagu ini kerja buang masa dan wang.
Kerja cipta lagu ini akan galak lebeh mat-mat gitar dan lagu untuk hisap ganja dan cium gam gajah untuk ransang "ciptaan" irama.
Mana ada pencipta lagu atau penyanyi yang tak pandai hisap ganja untuk stim?

Wang di guna pakai untuk hapus tikus dan nyamuk lebeh baik dan faedah kepada rakyat selangor.
Wang beribu itu boleh galak mat rempit dan mat rayau masok pertandingan tangkap tikus secara solo dan kumpulan.
Galakan mat rempit berhenti rempit dan jadi juara tangkap tikus.

Denmark tak best ke? Denmark ada pantai bogil.

Tanpa Nama berkata...

Tak apa SPIES, jangan terlalu phobia dengan bahasa Inggeris kerana mungkin lebih baik didengar apabila diguna nanti bahasa arab badawi seperti muamalat, zakarah, muqabalah, mualaflah, jalanlah dan macam-macam lagi. Yang penting dapat laksanakan pesan SPIES,

Kucing Parsi berkata...

jangan bodoh...

tak nak pakai BM takper...

pakai tamil pun takper, mandarin ke!!!

ha ha ha

mana teresa kok?!!?

ha ha ha

Fa-T berkata...

dah nak start... sepengal je kot...

Tanpa Nama berkata...

AZMIE!!!!!!!!
satu langkah bijak!!
KO dah dapat RM13 ribu dulu!!!!

Tanpa Nama berkata...

Dey Isham !

Ako kadang-kadang ada respek sama ngko jugak lah Isham. Kerajaan buat tarak betol ngko hantam, PR buat tarak betul pun ngko hantam sama. Ini macam baru ada fair ... Ako mau dengar apa Wak Khalid mau komen.
Ayoyo kadayvale ....

- Tamilselvam

antik berkata...

wa ada ingat lu bgus try sepenggal jd MB... x pn gnti terus En.najib..
wa sokong 130%..
sblum wa mampus wa nk tgk mcmana En.Hisham memerintah..