Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 13 Jun 2009

TERKINI - TER NOW !!! SELAMAT DATANG


ZAID IBRAHIM

Zaid Ibrahim akhirnya menjadi ahli Parti Keadilan Rakyat.

Satu tenaga baru untuk PKR.




24 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Zaid, you kena londehkan lagi kebobrokan pentadbiran UBN yang setakat ini tidak ada daya inspirasi langsung, cuma berbelit-belit dengan '1 Malaysia' tapi apabila diselak rupanya 'Ketuanan Melayu' yang ramai anak muda dah loya dengan huraiannya. Ketuanan Melayu sama juga mempertahankan daya hidup KETUA BAHAGIAN UMNO!

Panglima Malaysia berkata...

Hidup Zaid Ibrahim, dan hidup PKR.

Kita perlukan pemimpin Melayu yang berwibawa seperti Zaid di PKR.

Ini kerana kita tidak mahu PAS menjadi satu parti terlalu kuat, memandangkan niat PAS yang masih mahu mengejar impian menjadikan Malaysia sebuah negara Islam macam Iran dan PAS taksub mahu mengadakan 'musyawarah'/kerjasama dengan UMNO yang jahat.

Tanpa Nama berkata...

Congratulations PKR !!

menangislah geng2 UMNO....yang kini tertinggal di UMNO kebanyakkan adalah kaki2 klentong, bermula dengan Kaki Klentong utama berkepala besar Najib (submarine/sukhoi commission).....

Melayu sudah sedar...tak mahu lagi 'candu UMNO - ketuanan Melayu'...

Hidup rakyat !!


Dakis.

Kucing Parsi berkata...

jangan pulak masuk 2 minggu keluar balik!!!

keluar balik nanti aku suruh khairy hentak kepala kau dengan botol jack d dia!!!

Tanpa Nama berkata...

jangan terlalu taksub dgn ahli2 baru..dah banyak rasenye pengajaran..lihat di Perak, kerana ahli baru la kan? kadang2 lihat disebaliknya itu lebih bagus..kalau betul niatbye, bagus la, tp kalu agenda lain disebaliknya??? sape yang mau jawab???

Tanpa Nama berkata...

salam sdraku ttsham,

...lari tajuk sikit...sekiranya HADI n NASA(H1N1) tak bagi kata putus tentang UNITY GOVT.@ UNITAIK GOVT...wa rasa MANIK URAI AKAN TERBURAI, MELEPAS, KAPUT dari PAS...cayalah

Johan berkata...

Gua mmg xsuke lgsung n xcaye kat bekas2 umno-bn yg msk keadilan..hmm tp gua rs cm ptt bg mamat ni the benefit of the doubt

Tanpa Nama berkata...

Ini satu perkembangan POSITIF untuk PR. Sekarang banyak senjata PR untuk serang bn/umno.
Adalah diharapkan ZI bisa, bukan sahaja memberi tenaga baru tetapi imej baru bagi PR.
Tuhan Mahakuasa dan Maha adil. Kemasukan ZI dalam PKR adalah restu dari Tuhan.

bokbon berkata...

Mana panglima malaysia ni?
nama saja panglima, akaun google pun takde. haha..!!

cuba perhalusi apa yang saudara panggil musyawarah dengan umno yang jahat itu, ya memang benar jahat. itu diakui. selidik apa yang benar dan tidak, jangan terlalu kenyang dengan khabar mainstream.

p/s : tok guru sendiri menentang cadangan itu sekeras-kerasnya.

si Comot (VIP boy) berkata...

Zaid who..?

famous pep, welcome to da club!

Tanpa Nama berkata...

Kasi gegar sama ameno zaid...

pekakbutabisudungu berkata...

tak tau lh sham....

adakah yang di dlm pkr skrng ni krja nya menghabiskan beras dan membogelkan diri sndiri?

the only reason aku ttp sokong pr hanya kerana aku benci bn.

........

but thn again,bila umpas di tubuh, mungkin aku tunggu perti baru murugiah...

Tanpa Nama berkata...

kepada panglima malaysia..

sekadar dari hemat saya yang punya pandangan berbeza..
yang ingin disentuh tentang komen saudara mengenai Negara Islam. Adakah salah niat PAS itu, kerana memang itu yang sepatutnya dilakukan. ISLAM agamaku, ada pada catatan di IC aku, bagaimana saudara..?
Menolak Sistem Perundangan Islam samalah seperti menolak ISLAM itu sendiri. Namun demokrasi yang diamalkan sekarang ini juga tidak salah untuk kita turuti selagi tidak menggangu hak kita, selagi kita bebas beragama, bebas beribadat.
Mengapa ramai yang sinis dengan Negara Islam, tambahan lagi dengan Hukum Perundangannya...? Sedangkan kita agung memperkatakan agama kita, ISLAM... Darah dan daging terasa tergiris apabila Nabi dihina dalam bentuk karikatur...
Demokrasi itu ciptaan kita, manusia. Satu yang pasti, ianya tidak sempurna, dibuat katanya atas dasar adil dan saksama, namun masih tidak lepas dari unsur nafsu dan kepentingan diri.
Ciptaan Tuhan itu pasti sempurna, sebagai mana kita beribadah, solat contohnya, beranikah saudara mempertikaikannya...?
dan Tuhan juga telah menurunkan cara-cara "Perundangan" mengikut Islam dan cara ini diambil untuk digunapakai pada zaman Rasulullah.
Pasti saudara lebih khatam kisah sejarah Islam berbanding saya yang merasakan saya lebih muda dari saudara.
Maka saya tanya lagi sekali, saudara masih menolak Hukum Perundangan Islam, sekaligus Negara Islam...? atau saudara sudah terlalu moden dengan racun nafsu di hati dan juga fikiran..?

pakcikdisini berkata...

jangan terlalu taksub sehingga mudah melatah wahai saudaraku sekalian..
Demokrasi.. itu cara Malaysia ditadbir, saudara semua setuju..?

setelah lama demokrasi "mendaulati" Malaysia, kini "bau-bau busuk dan kudis-kudisnya" mula kelihatan. Sesungguhnya ia sungguh tidak sempurna. Dan hasilnya sungguh pelbagai. Berikut adalah contoh yang saya sedari dari pengamatan saya sendiri :

- terwujudnya pelbagai ideologi politik, kerajaan dan pembangkang.

- kaum melayu yang insyaallah Islam terpecah kepada 2 kelompok.

yang amat saya kesali, perpecahan di kalangan kita orang Islam, kalau orang Melayu nak berpecah saya tak kisah langsung, tapi yang saya kesali, ORANG ISLAM.
taksub dengan ideologi politik masing2 sehingga berpecah-belah, memang bukan sesuatu yang bijak dan langsung tidak menunjukkan kematangan para penggiat politik sekalian.

tanya diri saudara, kenapa berlaku perpecahan ini..?

saya pasti saudara ada jawapan sendiri, tapi jawapan saya adalah kerana sistem DEMOKRASI yang langsung tidak sempurna dan "berlubang" di sana-sini, "carik dan rabak" di banyak penjuru.

Andai kata lah negara kita bakal berperang lagi seperti waktu darurat di zaman komunis oleh penjajah dengan agenda yang mahu menghapuskan ISLAM dan menakluk negara kita ini, saudara rasa adakah mungkin bangsa2 ISLAM kita ini terutamanya MELAYU boleh bersatu...?
Sekali lagi saya tanya, mungkinkah mereka boleh bersatu...? dengan lakaran "bendera bulan sabit" , "bulan penuh" , dan "dacing" di hati mereka , adakah saudara rasa perpaduan pada waktu itu mungkin berlaku..
Saya sendiri sangsi...

Dari sini kita sepatutnya sedar, ISLAM itu terbaik, ISLAM itu indah.. saudara setuju tidak dengan kenyataan saya ini..?
jika saudara bukan muslim, maafkan saya kerana menulis komen ini..
tapi jika saudara muslim, jawablah soalan saya tadi dengan IKHLAS, bukan ditutup dan dibutakan dengan nafsu politik yang pro atau anti kerajaan.

Alhamdulillah jika jawapan saudara ya, masih ada iman di hati kita berdua. Ya, ISLAM itu indah, sempurna, kerana ianya datang dari Tuhan yang MAHA SEMPURNA, ALLAHUAKHBAR..
Dan Tuhan itu bukan menciptakan kita manusia hidup di muka Bumi ini sekadar melepaskan batuk di tangga, "DIA" amat BIJAKSANA, diberikan kita agama untuk kita menuju kebahagiaan di alam yang abadi, diciptakan kita berpasang-pasangan agar kita punyai teman, dan DIA juga tidak lupa meninggalkan kita SISTEM PERUNDANGAN agar kita aman dan diadili seadilnya di Muka Bumi ini.

Saya tidak menafikan SISTEM PERUNDANGAN ISLAM, kerana itu sememangnya BENAR, SAHIH, dan SEMPURNA... bagaimana pula pendapat saudara..? tepuk dada, tanya IMAN..

saya hormati sikap pembangkang PAS yang mahu menubuhkan NEGARA ISLAM sekaligus menggunakan Perundangan Islam..
namun pada masa yang sama saya tidak menolak DEMOKRASI selagi ia tidak mengganggu kebebasan saya beragama dan beribadah.

Tapi dari pengalaman dan pengamatan banyak "membuka mata" saya.. betapa "rapuh" dan "rompongnya" DEMOKRASI ciptaan manusia..

judin berkata...

Salama Salama
Harus ikhlas dalam perjuangan
jangan masuk kerana e-class

ramai yang masih tinggal kerana kelas-F


Welcome Bro Zaid

tupingera berkata...

renung-renungkan:

Zaid Ibrahim masuk PKR
ibrahim ali masuk gerombolan

Tanpa Nama berkata...

Setakat masuk PKR saja ker?
Atau nak ceritakan semua hal UMNO Kelanatan selama ni?
Atau nak sampaikan semua cerita disebalik rampasan kuasa Najib April lalu?

Jangan jadi macam katak susahlah.
Dah bertambah ke jumlah senator KR dalam Dewan Senat sekarang ini?

Tanpa Nama berkata...

panglima malaysia tu pengikut tukar tiub la...takleh nak cakap jugak..TT ni leh describe rasa2 arak. huh parah!!

ase berkata...

Selamat menukar landasan jangan jadi macam kepala lokomotif depan bolih ka belakang pun bolih. nanti tak sampai ka stesen yang di Tuju.

Tanpa Nama berkata...

kepada pakcikdisini,

apa lah singkat na pemikiran ko ni, bila masa melayu berpecah??? melayu ni cawan ke? mangkuk ke boleh pecah2?

aku ada company sendiri taraf sdn bhd, partner aku org UMNO stok karat punya, aku plak PR, takde masaalah pun!! tak penah pun kitorang gaduh bab politik, cuba lah matang sikit!!
jiran sebelah rumah aku pun org UMNO, tak penah lak kitorang gaduh, tegur cam biasa, so apa yg berpecah nya? bangang!!!

Alias Mohd Yusof berkata...

Apa lagi pilihan yang beliau ada kalau UMNO masih tidak mahu berubah. Hanya cakap saja hendak berubah tetapi tidak ada tindakan.

kisahpanas berkata...

Pendapatan saya : Jika mahu perjuangkan nasib rakyat mesti buat rakyat merasa kebaikan..Jika sekarang rakyat yang bergaji rm800-rm1500 amat terasa kesannya..

Jika Zaid masuk PKR mesti perjuangkan nasib rakyat..

Tanpa Nama berkata...

So what?

Tanpa Nama berkata...

salam...harap korang dapat bace mag edge keluaran yang ade cover TGNA kat depan...ade satu artikel pasal TT describe arak2 yang die dah minum serata dunia. gila TT ni sebenarnye. yang same dgn aku sebab tolak gerombolan je. pastu mamat ni lah gi bawak carburetor dung kat himpunan protes. terus hancur protes. sedih2. korang tanya la ape ideologi TT ni. apa parti berdaftar die. harap TT leh masuk PAS. ehehehe. baru kena tarbiyah sikit.