Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 31 Julai 2009

JANGAN JADI BODOH



BERNAS AKAN BELI SEMULA SAHAM ASING


Padiberas Nasional Bhd (Bernas) berhasrat untuk membeli semula separuh daripada 31 peratus ekuiti di dalam Bernas yang dimiliki oleh syarikat dari Hong Kong, Wang Tak Co. Ltd. (Wang Tak) sebagai langkah strategik pembekalan beras negara.

Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Mustapa Mohamed, berkata hasrat itu sudah dinyatakan kepadanya oleh pihak Bernas sendiri untuk membeli semula sebahagian daripada 31 peratus yang dimiliki syarikat asing.

"Namun ianya tidak bermakna kerajaan berniat untuk menyekat kemasukan pelaburan asing. Malahan kerajaan menggalakkan kemasukan pelaburan asing.

KAH KAH KAH…

Kah kah kah…KALAU AIR DI JOHOR SINGAPURA PUNYA…kah kah kah..

Kah kah kah….TALIKOM SINGAPURA PUNYA… kah kah kah…

Kah kah kah…. HOSPITAL PANTAI SINGAPURA PUNYA… kah kah kah…

Kah kah kah….FELDA SINGAPURA PUNYA…. kah kah kah…

Kah kah kah… ISKANDAR SINGAPURA PUNYA… kah kah kah…

Kah kah kah… BERAS HONG KONG PUNYA… kah kah kah…

Kah kah kah…EKONOMI NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA ?…kah kah kah..

NOTA: Pada tahun 1988 Kuwait Investment Office ingin membeli 21.7% saham British Petrolium. Kerajaan Thatcher walau pun gila penswastaan masih menolak pembelian ini.

Pada bulan Oktober , 2005 Chinese National Offshore Oil Company hendak membeli syarikat minyak Amerika Unocal. Rancangan pembelian ini telah digagalkan oleh Rumah Puteh.

Ingat tak kes ‘Dawn Raid’ membeli saham ladang getah Tanah Melayu yang dimiliki oleh British di London Stock Market pada thaun 1981? Bagaimana sesudah itu undang-undang membeli saham di London diubah untuk memastikan harta mereka tidak akan terjual.

Jangan jadi bodoh. Tidak ada perniagaan bebas. Yang bebas hanya kaum kapitalis antrabangsa bebas merompak dunia ketiga. Mereka akan membeli harta kita – kalau kita hendak membeli pasti tidak dibenarkan.




21 ulasan:

Keylee Daud berkata...

benar... :) dah jual nak beli..hehehe beper pulak wang busar nyer nanti haha

Tanpa Nama berkata...

....rakyat malaysia...wawasan 2020....belajar lah dari sekarang .makan ubi kayu..untuk mengantikan beras..

Tanpa Nama berkata...

....gua tk kesah bro . .gua ada tanah belakang rumah 4 relong tanam padi....gua org kampung ...org bandar je kebulur beras nanti..

Saiful berkata...

beli kepala anguk dia..brader ni pondan..ada idea tak berani.beli balik dgn harga satu billion ..nak beli..bodo.. satu sen tak leh pakai..apa kata mamak madey..
dia la raja swasta ni..pi rah ..

robinlabu berkata...

Depa ingat kita ni bodoh sangat ka? Nak beli balik saham konon. Kalau orang tak mau jual macamana? Duit depa dapat lepas depa jual saham tu, depa rembat. Duit nak beli balik tu duit siapa pula? Nih, belacan pun, kalau orang tak mau jual, nak beli macamana? Madey kata apa?

yes berkata...

Kepada yang tak kesah, inilah tabiat yang di ajar olih UMNO. Tak kesah asalkan sendiri, juak juak dan knco kuncu UMNO kenyag, kira semua nya ok

Tanya Mustaffa, jual kat Hong Kong dulu berapa harga, nak beli balik berapa harga. Rakyat patut di maklumkan.

Pemimpin Malaysia selalu buat kerja BODOH.

Tanpa Nama berkata...

berhasrat? lain mcm..
ke nk cover je ni.. sok sok buat2 senyap sudaaa.. ingat, melayukan mudah lupa..
pasni belajar mkn roti gak

Tanpa Nama berkata...

apa punya ngok la dia org ni..
dah jual beli balik.
sama mcm kes hosp pantai la ni..

DurianKampung berkata...

Kenyataan bodoh yg sengaja nak memperbodohkan orang kampung & totok UMNO. Mcm senang2 je boleh beli saham tu. Sykt mana yg suka2 nak lepaskan pegangan saham dlm sykt monopoli mcm BERNAS tu? Sedih mengenangkan hasil titik peluh petani kita di kaut oleh orang asing. BERNAS sepatutnya bagi saham2 tu atau jual pd harga rendah pd petani2 agar mereka dpt hidup lebih senang.

Lagipun, duit dr mana plak nak guna utk beli saham BERNAS tu balik? KWSP, PNB, PETRONAS, KHAZANAH NASIONAL??

Tanpa Nama berkata...

woit..satu lagi projek BN bodohkan melayu...kahkahkah,brapa juta pulak lagi nak buang duit rakyat,sian mlayu.. dah lama sangat KENA BODO dgn UMngok smpai jd betul betul bodo.Lembu punya susu sapi dpt nama..melayu punya padi wang tak dpt untung

Khun Pana aka johanssm berkata...

Thaksin Shinawatra jual syarikat milik sendiri Shin Corp kepada Tumasek Singapura dan dari sinilah rakyat Thai berusaha tendang Thaksin keluar.

Manakala kerajaan bn jual harta negara sendiri kepada Singapura, hongkong,taiwan , Arab
Kebanyakan rakyat malaysia buat tak tahu dan buat bodoh.
Terutama nya mca, gerakan , mic , Pundek Pundek Pundek dan bn sabah dan sarawak.

Agak nya beruk gerombolan mana yang akan jadi orang tengah "middleman" untuk beli balik Bernas.
Beruk gerombolan tak keluar satu sen untuk beli balik saham bernas.
Dia pakai wang rakyat untuk beli balik .

Tanpa Nama berkata...

Sekali lagi buruk perangai pemimpin UMNO didedahkan untuk pengetahuan umum.

Apa tindakan ahli UMNO tentang beras sebagai ruji harian dikawal oleh orang luar...? Anda semua sememangnya tidak peduli atau anda semua gembira kerana anda semua makan kentang...?

Pemimpin menjual harta negara untuk kepentingan diri sendiri mereka masih percaya pemimpin mereka bijak mentadbir.

Inilah akibat ahli UMNO melantik pemimpinnya hanya kerana rasuah.

"Pergi jahanamlah UMNO"

penanggah berkata...

perniagaan bebas ialah.. BEBAS merembat apo yang ado.. hampehhh...

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih BN. BN memang bijak memerintah. Cekap dan telus.

ummi berkata...

Tuan TT,

Sure kerajaan UMNgOk boleh beli punye. Kan Amanah Saham 1Malaysia nak dilancarkan....10billion tu......

Boleh bail out apa saham BERNAS...

Bongok punya UMNgOk.....

kucingsiam berkata...

meow~

bodoh ... dah jual kepada orang lain bagi tau pulak kepingin sangat nak separuh tu balik. Habis orang minta harga 10x ganda lah ... bodoh

pergi jahanamlah UMNO!

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..Bro Isham..

Orang Malaysia Hisap Jarila...

Tu cara kerajaan buat bussiness...Berniaga atas angin..guna duit rakyat macam duat Mak Bapak Depa...Hang tunggu kat Siratal Mustakin..aku tuntut balik...

hang ada Dua puluh relong tanah pun aku tak heran...hang mana boleh tanam jenis padi suka-suka..nanti boleh kena Denda..satu lagi akta tindas Penanam padi selain dari akta jual padi hanya ke Bernas...

So now Kapatalis Bernas kawal Biji Benih dan kawal Jual beli padi..

Ha ha ha..balik makan ubi lagi syok..

Zackry berkata...

A'kum semua,

Utusan Melayau dan Berita Hairan pasti takkan mensensasikan berita nie, kalau ada pun kecik je la ruangan dia kat sebelah keputusan TOTO. Tapi kalau pasal Kerajaan PR pasti muka depan dipaparkan 8 hari seminggu.

HAPRAK PUNYA um-NO

Jongkidin berkata...

EKONOMI NEGARA INI SIAPA YANG PUNYA ?

tak kan bersuluh lagi dalam terang...KETUANAN MONGGOLIA YANG PUNYA LAH...

Tanpa Nama berkata...

Pasal Serangan Subuh - Dawn Reid bole cek kat sini http://malay.cari.com.my/viewthread.php?tid=314542

Tanpa Nama berkata...

Jual kat Jepun lagi bagus. Makan ubi kayu macam masa Perang Dunia II dulu ...