Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 27 Ogos 2009

BAGIMANA TOWKAY CINA JADI KAYA




APA MAKNA SOI LEK KENA TENDANG



Ada pergaduhan dalam parti towkay Cina.

Mereka berebut harta rompakan. Ada bayak geng geng lanun dalam parti towkay Cina ini. Ada lanun Cina dari Sabah. Ada lanun Cina dari semenanjung. Ada Cina lanun dari Serawak

Ong Tee Kiat – towkay Cina semenanjung tak puas hati – rompakan projek pelabuhan Klang telah diberikan pada Tiong – towkay Cina Serawak. Ong ambil tindakan untuk bocorkan bagaimana rompakan ini berlaku.

Satu Malaysia di beritahu : Tanah orang kampung di paksa jual. Kemudian dibeli dengan harga murah. Kemudian jual sekali lagi dengan harga berlipat ganda pada kerajaan. Inilah kerja towkay Cina selama ini. Mereka dikatakan rajin bekerja. Bijak berniaga. Poorah. Dulu beli getah orang Melayu murah – jual mahal – melayu juga kena tipu. Sekarang tipu lagi. Inilah caranya bagaimana Cina menjadi kaya raya – menipu.

Ini bukan bermakna Ong ini Cina baik. Ini kes dua penyamun berebut harta rompakan.

Tiba tiba masuk Mat Mongol. Bukan minta amoi Cina. Mat Mongol tak suka pada Ong kerana Ong pecah lubang.

Mat Mongol sokong Soi Lek bukan kerana nak kongsi Amoi. Mat Mongol minta Soi Lek jatuhkan Ong. Kalau Ong jatuh rakyat satu Malaysia tak tahu tentang cara merompak projek pelabuhan Klang.

Tapi satu malaysia sudah tahu : Projek rompakan pelabuhan Klang ini milik towkay Cina yang bernama Tiong dari Sarawak. Bila Ong buka cerita Tiong panas hati. Tiong bocor cerita dia telah bagi 10 juta ringgit pada Ong. Ertinya – duit rompakan kita sudah share. Sudah sama-sama makan. Jangan buat bising bising.

Tiong berani buat macam ini kerana dapat restu dari Mat Mongol. Mat mongol kata pada Tiong – tibai Tiong ..tinai lagi Tioing.. kasi tibai sama Ong. Bila Tiong tibai Ong dengan cerita duit 10 juta rakyat satu malaysia lihat Ong Cina jahat.

Ong mula jadi gelabah. Ong makin marah. Ong buka lagi cerita projek rompakan perlabuhan Klang. Mat Mongol pula jadi gelabah. Rashia makin bocor. Gerombolan pun ada sama dalam rompakan ini. Semua tembelang pecah. Satu Malaysia sudah tahu towkay Cina dengan gerombolan tipu rakyat.

Mat Mongol naik marah pada Ong kerana buat huru hara -pecah lubang. Ong pun marah pada Mat Mongol kerana sokong Soi Lek.

Ong mahu tunjuk ekshen pada Mat Mongol. Ong buang Soi Lek. Mat Mongol terperanjat lalu meraba-raba telor.

Cerita akan diteruskan. Wayang belum habis. Panggung belum ditutup.




39 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tiongg org sarawak la bro, bukan sabah...

Tanpa Nama berkata...

Tiub tukarlah bukan Sabah tapi SARAWAK RAJA SEGALA LANUN

Tanpa Nama berkata...

Alamak..suspen la cerita ni, boleh buat drama samarinda kt tv3 1/4, cerita koperat..cammana nak kaya cepat.

awangnoi berkata...

aiya,angkat wa lagi satu amoi,wa stim sama ni celita,wakakakakaaaa....

Revolutionary left berkata...

Best nya wayang ni beleh pecah panggung ni.. tak sabar gua nak tengok ending nya..

sang kegelapan berkata...

aku tunggu sambungannyaaaaaaaaaa....

Tanpa Nama berkata...

SPRM takkan dok BODOH kot?
Atau memang BODOH?

Kes beli Bendera RM 2,400 sangup siasat sampai pukul 3 pagi, Takkan kes Billion-billion, sepi seribu bahasa kot?

Keje pun kena tunggu signal Mat Monggol baru boleh jalan ke?

HAPRAK PUNYA UMNO!!

-Zackry-

Basuh Baju berkata...

hahaha inilah towkay cina yg rasis..asyik kata melayu shj yg rasis..padahal org cina jg sama..rasis tidak mengenal kaum.. rasis ada di mana2 kaum..

bro- wak sembab takde nak kena buang ke?

tajudin berkata...

Bro. TT, nampak gaya panjang lagi sandiwara cerita ni.

kalau macam ni mau sampai hujung tahun duduk dalam panggung...

Jebat Musibat berkata...

babi punya SPRM, bende camnih tak siasat pulak. juta2 tuh duit rakyat malaysia... Tak lama kene laknat tuhan la tuh SPRM nih...

penanggah berkata...

makin suspen.. bilo plak hero nak muncul ni..

Tanpa Nama berkata...

hi SPRM ..x kan x pi serbu kut..kalau PR cepat je .ni leh buat dekk jer..10 juta tu cash pulak tu.ni duit bendera yg x nampak siasat org sampai mati..tu kes wak botox ada rumah ladang kat s'gor x siasat punn...jgn la dok tipu 1 m'sia.1 m'sia nak rasa juga duit PKFZ tu

TokMudim berkata...

Syok baca labun lu jang...menitik air liur aku....

Tanpa Nama berkata...

bro..Sabah belum ada tauki Cina macam Sarawak dan Semenanjung..orang kunsikang adalah!

SPRM kenapa berdiam diri walaupun ada laporan polis dan saman mahkamah? Beli bendera Malaysia sudah kena siasat.

RM10million PKFTZ dari Tiong ke OTK tak ada siasatan? Kenapa SPRM takut kalau kalau ada pemimpin ARMNO terlibat? Mesti ada pun keran PKFTZ ini adalah projek ALI-BABA. RM500 million bukan sedikit bah..banyak kena bagi bagi (tkis tokis orang Sabah bilang).

Tuhan Mahakuasa. Tuhan boleh cam siapa yang mendapat habuan secara rasuah!!

Allahuakhbar Allahuakhbar.

TukarTiub fan club!!! berkata...

TT menulis :

"Ong mahu tunjuk ekshen pada Mat Mongol. Ong buang Soi Lek. Mat Mongol terperanjat lalu meraba-raba telor.."

buruknya la perangai mat mongol, bila kalut je meraba2 telor.. kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

ini filem kung fu atau tembak-tembak dari hong kong ke ? cerita baru start.

AnginSepoi berkata...

Mana SPRM, mana PEKIDA, mana PEWARIS, mana GERAK, mana EZAM, mana, mana akak Ros, mana abg Musa, mana Prof Kangkung, mana kenapa semua diam, mana korek..korek..korek...korek...mana

AnginSepoi berkata...

ini yg aku nak mencarut bulan puasa ni..mana SPRMMMMMMMMMMMMMMMMM..pukimak kamu..tak kan bulan ramadhan tak boleh siasat towkey cina tu. siasat sekali mat mongol tu. kenapa tak arah kan siasatan. bodoh pun PM

Dunia Firdaus berkata...

Satu untuk kau. Dua untuk aku. Kepala hotak untuk kau. Kepala hotak untuk aku. Kongsi2. Muhibbah 1 Malaysia

Gorgon berkata...

Siot tokey gampang

Johan berkata...

yes!! gado jgn xgado!! kahkahkah

p/s: Andy Lau dtg aritu sbb nk sokong sape? kahkahkah

man tiger.com berkata...

chua dah kena, siapa pulak lepas ni ?

Tanpa Nama berkata...

Inilah rupa sebenar 1 Malaysia. Haakhk Ptuih!!

Tanpa Nama berkata...

Minta maaf, off-topic sikit.

Minuman herba (resipi lengkap and percuma) bagi mencegah selesema A (H1N1)

Sila layari

http://bukakedaionline.wordpress.com/2009/08/27/minuman-herba-bagi-mencegah-selesema-a-h1n1/

Sakit Hati berkata...

Takde sebab kenapa kita perlu seronok dengar berita geng gerombolan bergasak sesama sendiri macam ni.

Sekurang-kurangnya, dalam kecoh-kecoh sesama gerombolan ni, diorang dah berjaya songlap duit rakyat, duit kita. Dah kenyang pun makan duit yang dirompak dari kita tu. Bukannye sikit, tapi berbilion. Duit berbilion tu la patutnya bajet untuk hapuskan tol, untuk turunkan harga barang, untuk turunkan harga minyak, pendidikan percuma, macam2 lagi.

Diorang dalam geng gerombolan ni takkan cuak sikit pun. SPRM dan hakim dah menyebelahkan diorang. Media diorang dah pegang. Tinggal nak pusing cerita, konon2 diorang tak bersalah. Akhirnya pun diorang akan terlepas jugak nanti. Macam biasa la.

Abih tu yang kita ni, yang hidup2 kene songlap kene rompak ni boleh pulak gelak2. Boleh pulak senyum2 sinis, boleh buat2 lawak..

Aduhai...

pemandu teksi berkata...

mat mongol raba telor saer plak..???

Tanpa Nama berkata...

Bila sebut pelakon smut, teringat ntah apanama vijenran ke hapah, Peguam Negara paling bongok takde pula suruh bakar cd soi lek?

Tanpa Nama berkata...

Mat Mongol raba-raba telur, tapi tak jumpa. Rupa-rupanya dia dah lupa yang dia dah bagi pada Mek Mah.

SuperStarRajinikanth berkata...

jawab nya...ampun tuanku ya maulana..

semua panggung wayang cina..

Tanpa Nama berkata...

Bro, dah habaq dah, kalau nak cerita PKFZ ni, pi cekop mamat kat Tanjung Agas tu yang tengah dok buat oil & gas base tu. Mamat ni la salah satu balaci scandal PKFZ, dia ni ex-Wijaya Baru Sdn Bhd. Cuba siasat link antara Wijaya Baru dan Kuala Dimensi, tak percaya cuba interrogate mamat ni style Mossad, GRU, KGB, Gestapo, Kempetai, NSA, CIA dll. Gerenti terbarai habih!!!

Kucing Parsi berkata...

ada ka hisham cakap tiong tu sabah

ha ha ha

dia cakap cina lanun sarawak

lanun kat sabah

tapi tiong cina lanun sarawak

hidup bujang senang

lagi idup lagi ngelaban

ha ha ha

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/

kucingsiam berkata...

meow~

... dan untuk menutup lubang yang telah pecah itu, towkay akan berikan wang kepada hulubalang gerombolan yang memegang kuasa politik untuk bereskan isu ini, dan hulubalang ini akan memperkudakan melayu dalam pasukan polis, SPRM, kehakiman untuk memastikan bahwa 1Malaysia selamat aman dan makmur. yehhhhhh.

hey ong... kasi taulah mana satu hulubalang yang sama-sama terlibat dalam merompak meow~~

Tanpa Nama berkata...

mmg dasar bangsat diowg semua ni.. dr pm, pemimpin2 umngok, bn, tokey2 cina ni.. semua penyamun lahanat.. mintak tuhan cabut nyawa diowg ni cepat skit..
nampak gayanya, cuma satu je cara nak hukum diowang ni.. tukar KERAJAAN, tukar semua pegawai atasan PDRM, SPRM, Hakim2 umno yg kaki rasuah gak.. biler semua ni dh tak pegang kuasa.. barulah semua bukti kesalahan dan pendakwaan boleh dijalankan dgn telus.. insya'Allah..
moga Tuhan makbulkan doa rakyat marhaen.. Amin..
PRU 13 bakal menjadi saksi kebangkitan rakyat.. ayuh semua yg prihatin jum promote tukar kerajaan..
mana yg x daftar lg tu.. cepat-cepatlah gi daftar ok..

antuiyah berkata...

sat.sat..aku nk beli popcorn jap..

kassim pantalon berkata...

Sejak bila isham dah jadi rasis ni
selalu anti UMNO yang dicap rasis.
Muhasabahlah diri..

AnginSepoi berkata...

hoiiii...jgn kutuk SPRM. drang tengah salat terawih. pengerusinya jadi imam. bilalnya yg kat selangor tu..lupa pula nama..alaa yg main campak-campak tu...

Ah Leong berkata...

"Ong mahu tunjuk ekshen pada Mat Mongol. Ong buang Soi Lek. Mat Mongol terperanjat lalu meraba-raba telor"

sambungan....

Tiba2 Mat Mongol rasa telor dia kecik sebelah. Dia raba sebelah lagi dah lanjut ke bawah pulak dah.
Dia nak cakap pada Kak Ros Kentang malu dan takut kena ketawakan. Mahu tak mahu terpaksalah urut sendiri harap-harap telor yang dah lanjut tu dapat masuk sarung semula...kah..kah..kah

Orang UMNO dah takde keje lain selain dari main telor sendiri....

maulana berkata...

kalau curi spender kat supermarket kena penjara oOOO, tapi kalau gelapkan wang ribuan juta kena Apa ? macamner la Rakyat tak sakit hati...

Tanpa Nama berkata...

ni la tanda2 paling jelas ketibaan KIAMAT...urusan banyak dipegang ole yang bukan ahlinya...abisss loit rakyat disonglap...ahli aniaya rakyat...memang dasar taik kucing...