Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 6 Ogos 2009

KASET LAMA DIMAINKAN LAGI



PEMBORONG PENIAGA DIINGAT JANGAN SOROK GULA
- melayau

KUALA LUMPUR 5 Ogos - Kegiatan menyorok dan menyeludup keluar bekalan gula ke negara jiran antara punca bekalan bahan itu dalam pasaran di seluruh negara semakin sukar diperolehi.

Di dalam negara, ia diburukkan dengan sikap pemborong dan peniaga yang mengambil kesempatan menyorok bekalan bahan itu untuk mengaut keuntungan berlebihan apabila harga gula dinaikkan.

Pengarah Bahagian Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) cawangan Perlis, Mohd A. Aruwan Abdul Aziz yang mengakui perkara itu berlaku menasihati pemborong dan peniaga supaya tidak melakukannya sehingga menjejaskan keperluan pengguna.

KAH KAH KAH…

Woit… KAPITALIS MESTI NAK UNTUNG MAKSIMA…kah kah kah…

Kah kah kah… INGAT KAPITALIS INI BUAT SEDEKAH JARIAH KE ?..kah kah kah…

Kah kah kah... TIAP KALI BARANG NAIK... CAKAP BENDA YANG SAMA...kah kah kah

Kah kah kah...SATU MALAYSIA DAH MUAK DENGAR PEKARAN YANG SAMA...kah kah kah

Woit… KENAPA KERAJAAN TAK AMBIL ALIH JUAL BELI GULA… kah kah kah…

Woit… KALAU SYARIKAT KERAJAAN… BARU BOLEH KAWAL HARGA…kah kah kah..



9 ulasan:

Keylee Daud berkata...

semua menteri berdangang...pakai ayat sama..menteri berdagang malaysia ada surat beranak siam ka?>....gula malaysia banyak kat siam menteri tak baca surat khabar tulisan bahasa melayu ke...


menteri pakai creamer tak pakai gula..nak ambil pot buat mender...makan tido lagi senang makan komisen..hakpuiiii...

Tok Ketua berkata...

Kepala Pantat la Menteri...
Woi Tok Menteri yang Bangsat, Puki haram jadah.. Jangan berlabon la..
Anak Haram lu..puki taik...

Gula pun lu tak boleh nak kawal camna nak memerintah satu malaysia..? Lubang taik la...
Cakap macam cibai...nak tipu rakyat..

Woi Mentri bongok..ko ingat rakyat
semua bodoh macam orang UMNO ke..?
Puki punya menteri..bodoh nak mampos..

Tok Uban berkata...

Depa takut dengan Raja Gula tak?...biasalah orang melayu ni...sebut aje nama ada pangkal Raja..kecut telor....contohnya macam....Raja Judi...Raja Ah Long...Raja Telor...Raja Balak...Raja Besi....sebab apa depa takut?...sebab semua Raja tu dah berbudi kat depa...faham-faham ajelah...

Tanpa Nama berkata...

alah macamlah orang taktau..kalo dekat2 musim raya jee..adelah benda2 yg disoroknye..gula lah, kelapa lah, minyak la..
macamlah orang taktau..benda2 camni bdk skolah tauuu..kapitalis bukan terer mana pon..nama je gempak..mcm ikan bilis pon ada bunyinyee..hikhik..

Tanpa Nama berkata...

kekurangan gula dipasaran masa kini tak lain tak bukan adalah gara2 demonstrasi haram yg dilakukan demi kepentingan politik...hahahaha...penularan wabak H1N1 juga adalah gara2 demonstrasi jalanan menentang ISA baru2 ini...kegemukan bik mama juga disebabkan oleh gejala demonstrasi yg diupah oleh penganjur...

-nan-

Tanpa Nama berkata...

salam bro: betul tu !sepatutnya gula,beras,minyak masak,tepung dan yg sewaktu dengannya di jual oleh kerajaan senderi..bukak satu kilang ke..satu stor ke jual pada rakyar,bukan pada mamat kapitalis ni..baru harga tu murah dan dapat dikawal..pada penyaga kedai runcit depa pun boleh terus ambil kat situ tanpa melalui org tengah ni..tak gitu bro...ok!

Tanpa Nama berkata...

Gula kurang sebab AP monopoli. sindiket jual gula di luar negara di ketuai oleh pemegang AP yang menyogok anjing2.....

Tanpa Nama berkata...

aku harap, kalo satu hari nanti Pakatan Rakyat diizinkan memerintah, tolonglah kembalikan semula Hak Rakyat.

Gula, beras, susu, minyak, pendidikan dan semua keperluan asasi rakyat biarlah dikawal sepenuhnya oleh kerajaan rakyat. bukan utk diniagakan utk kepentingan/kesenangan individu.

jgn dah menang nanti, lupa diri plak.. 2X5 je dgn pe'el gerombolan umngok ni. kuburkan terus kapitalis2 bgsat dgn AP-AP mengarut yg mengaut keuntungan maksima atas kesusahan rakyat marhaen ni.

Tolong INGAT tu!!!
jgn lg skali rakyat nk ingatkan pulak.. nnt lagi hina dr anjing mcm puak umngok ni.

-budak itm

Tanpa Nama berkata...

kerajaan bangang nie ape dia tahu,kerja diaorg nie bercakap je..xentah ape2 yg dia ckp,langsung xguna otak,menyampah betul tgk pak menteri2 bodoh nie.Tahu nk masuk tv je..kekadang tu xphm langsung ape diaorg nak bagi tahu kt rakyat..heii!! xphm betul la aku