Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 5 Ogos 2009

OTAK TAK BETUL




PM JELAS SATU MALAYSIA - MALAYSIAN MALAYSIA
– melayau

Najib Razak hari ini menjelaskan perbezaan antara konsep 1Malaysia dengan gagasan `Malaysian-Malaysia' yang diperjuangkan oleh sebuah parti pembangkang di negara ini.

Menurut Perdana Menteri, konsep satu Malaysia berpaksikan kepada tiga prinsip iaitu yang paling utama ialah melihat masyarakat majmuk sebagai aset negara.

``Apabila kita melihat prinsip utama ini sebagai aset, kita boleh menjana aset ini melalui sumbangan yang besar untuk kepentingan negara.

Beliau berucap merasmikan Zon Ekonomi Khas (SEZ) Wilayah Ekonomi Pantai Timur (ECER) dan Agropolitan Pekan di Kampung Runchang di sini hari ini.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…

Woit… APA MU ROYAK NI… AMBO TAK PAHE… kah kah kah…

Kah kah kah… MUNKEE NI CAKAP ADA TIGA PRINSIP… kah kah kah…

Kah kah kah… YANG DUA LAGI ITU APA?.... kah kah kah…

Kah kah kah…. YANG DUA LAGI KETUANAN RAKYAT KE ?..kah kah kah

Kah kah kah… ATAU MALAYSIAN UNTUK MALAYSIAN…. kah kah kah…

Woit… MAKAN TAK BASUH TANGAN…kah kah kah..

Kah kah kah… SUDAH BERAK TAK FLUSH TANDAS… kah kah kah…

kah kah kah... CAKAP TAK ABIS...KUNTAU TAK BETUL... kah kah kah...



8 ulasan:

ningsih berkata...

Waduh, masyarakat sudah jadi aset?!

Aku bukan aset punya kau-lah, missus rosmah. Aku bukan kuli yg nko bisa diperjual-belikan.

Sekejap nanti mau celebrate merdeka. Siapa lebih merdeka, siapa kurang?

Bicara penjanaan aset-aset ini sama seperti neo-penjajah asyik kerah kuli batak sampai kehabis-habisan.

binjidan berkata...

kita nk dijdkn aset?? ludah aje kt muka dia tu..dia ingat kita hamba dia apa..

Tok Uban berkata...

Wah...kacau...kalau kita dah jadi aset negara...automatic harta kita pun jadi aset negara jugak...kalau dah jadi aset...dah boleh kena jual...wow...banyak tu...

Tanpa Nama berkata...

Rakyat dikerah bertungkus lumus untuk membangunkan negara tetapi hampir kesemua khazanah negara yang ada akan dibahagi-bahagikan di kalangan pemimpin dan kroni-kroni mereka.Dengan lain perkataan,satu Malaysia akan dijadikan hamba abdi untuk kepentingan orang-orang di atas.

huh!! berkata...

abang Isham pelik la...skrg nie...saya asyik dengar perkataan razak je...RazakSat la..amanah saham 1malaysia la...kapal selam guna nama razak jugak...lagi bagus Dr.mahathir apa.tak guna nama dia..pelik2..razak itu..razak ini..satu jer tak bagi sebut...razak baginda..

kuasamalaya berkata...

aduh aset tengkorak pak tiri laki mak dia laa..tiga prinsip kunun..prinsip yang pertama tipu satu malaysia..prinsip yang keduahapuskan rakyat malaysia(aset kan senang hapus kira)prinsip ketiga hanya ada satu bik mama dalam malaysia hahahaha itulah tiga prinsip satu malaysia(PM)pahlawan monggolia najib razak..

Tanpa Nama berkata...

abis la rakyat ni dh jd aset..sok2 kena jual,25%..tuan penasihat,sebelum dia sempat jual kita baik kta humban mereka kat lubang taik..kah kah

Tanpa Nama berkata...

pasni semua aset2 negara (rakyat jelata) akan di jual utk pasaran luar.. bru glokal. masa tu nnt kowang xleh buat suka hati.. psal share utk diri sendiri pun 50-50% dgn company HK. nk pangkah mana pun kene tanya share holder dlu..
cayalah Najis Tun Razak..