Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 26 September 2009

BEST PUNYA KERTAS KERJA UNTUK KEMENTERIAN KESIHATAN JAMIM MASYUUK.




REMAJA PEREMPUAN 13 TAHUN DIBERI PELALIAN HPV TAHUN DEPAN


Mulai tahun depan, remaja perempuan berusia 13 tahun di seluruh negara akan diberikan pelalian “human papillomavirus” (HPV) bagi melindungi mereka daripada penyakit kanser pangkal rahim.

Menteri Kesihatan, Liow Tiong Lai, ketika mengumumkannya hari ini berkata, program itu akan menelan belanja RM150 juta setahun meliputi 300,000 remaja perempuan yang akan diberikan vaksin setiap tahun.

Beliau berkata, program itu berkemungkinan dilaksanakan di sekolah menengah dan bukannya di hospital atau klinik kerajaan bagi memudahkan pelajar mendapatkan vaksin tersebut iaitu tiga dos bagi setiap enam bulan.

Liow berkata vaksin itu sudah berada di pasaran negara ini dan boleh diperoleh di sektor swasta pada harga sekitar RM1,200 bagi tiga dos yang diberikan.

"Bagaimanapun, kita akan terus berunding dengan penyedia vaksin bagi mengurangkan harganya kepada RM500 seorang supaya orang ramai akan mendapat vaksin yang lebih murah," katanya.


nota:
siapalah punya projek ini.bilion bilion.

sila tanya lebai google kalau nak tahu bahayanya.
juga sila tanya lebai google tentang negara kaffir
semuanya mencadangkan secara sukarela dan di beri PERCUMA.
peranchis sweden autralia canada semua beri percuma dan bukan
untuk dijual.

projek ini sama macam bubuh paku dijalan raya – kemudian
buat iklan tukar tiub.

perniagaan cukup baik : pertama takut takut bakal pembeli
kemudian jual ubat pada pembeli.

ini jamin perniagaan bumiputera. cara cukup senang.
buat kertas cadangan pada menteri.
macam projek beli kapal selam tank atau jet pejuang
buat proposal. janjikan menteri dapat komisen
untuk dana politik. kontrektor yang buat proposal
dapat bini baru kah kah kah

p/s : satu lagi projek tipu melayu !




19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

oooo.. padanlah jejaka2 lain sukar mendapatkan bini ye... rupa2nya ramai aweks dah ditarik masuk dalam bisnes proposal penyangak kapitalis dlm negara!

Keliwontron berkata...

1200 ringgit ? Mahainya ..
Sesetegh tempat jual RM 500 for 3 doses ...ada yg RM 720/3 doses ..
Protection rate about 95% against Human papilloma virus ( HPV) Type 6, 11 , 16 18 only ...( budak2 kaki ekor bule try nombor nie kat Sports Toto) ...yg jenis2 subtype lain tak cover ...
Sapa2 yg ada anak pompuan dan bini muda bule la bagi vaccine nie ...baguih bule pakai!

TQ TT

y u z berkata...

hujan batu di negeri sendiri...

sakit!

A-I-B berkata...

Satu lagi projek kerajaan barisan nasional

zeqzeq berkata...

macam hal nak masyukk

mahal tu..rm1200.00 rakyat golongan miskin macammana bagi free tak..

Sukj berkata...

kah kah kah kah kah kah kah..kah kah...TAK CUKUP NAK KELENTONG BAPA2MELAYU

NOW NAK KELENTONG ANAK2 BUDAK2 MELAYU PULAK...kah kah kah kah kah kah..kah kah

YANG BUAT PAPER...CICIT SETAN

YANG NAK LULUS PAPER...2 PUPU SETAN

YANG NAK BAGI PERUNTUKAN...SETAN PALA BANANG

kah kah kah kah kah..kah kah kah..kah kah kah

LEPAS NI PAPER PROJEK 'BATANG PELIAX' BUDAK LELAKI 15 TAHUN PULAK !!!!

kah kah kah kah kah..kah kah kah...ALASANYA SUPAYA TAK JADI MAT REMPIT...kah kah kah kah kah kah kah kah

MELAYU NGANGA....SETAN BUNCIT...kah kah kah kah kah kah..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

wei bro, utusan meloya kata statistik kanser pangkal rahim ni tertinggi dikalangan wanita cina..

Johan berkata...

vaksin ni BUKAN lah satu keperluan!menurut Centres for Disease Control and Prevention Amerika (CDC),risiko kematian akibat HPV adalah rendah..sistem imuniti badan pada kbiasaannya cukup kuat untuk bunuh HPV ni,ini yg berlaku dlm 90% kes..

keperluan pelalian ni sgt dipersoalkan oleh ahli2 perubatan..

sebabnya:
-TAK ada bukti kukuh pelalian ni selamat tanpa ada kesan sampingan seperti menjejaskan kesuburan..
-ni jenis kanser yang jarang berlaku
-adalah cukup memadai kalau sorang perempuan tu melakukan PAP smear dgn kerap dan dpt mengesan pada peringkat awal jangkitandan senang dirawat
-98% dari semua kes kanser pangkal rahim BUKAN disebabkan oleh virus HVN!
-pelalian ni cuma menghindarkan HANYA 4 dari lebih dari 100 strains(jenis) virus ni..
-seks selamat(save sex) lebih berkesan mengawal jangkitan virus HVN

kerajaan tahu semua ni atau buat2 tak tahu sebab nak kasi diri dan kroni masyuk??

Johan berkata...

pemuda PAS tak meloncat2 bantah ke?bodoh!kahkahkah

Khun Pana aka johanssm berkata...

Perojek ratusan juta ini termasok murid-murid orang Penan?

Adakah obat itu diimpot dari amerika pakai orang tengah dan siapa atau dibuat di Malaysia olih siapa?

Adakah obat itu lepasan chukai atau dikena chukai .

Adakah obat itu selamat dipakai?
Adakah Bik Mama sudah kena inject.

Bodoh ponya wartawan, soalan yang penting tak di tanya.

Sudin berkata...

Rasis.....!

Haram orang china membenarkan anak-anak mereka menerima vaksin haram jadah ni.....!

Rubela.....masih ingat ?
Ramai anak melayu yamg mati dan cacat....pukimak setan menteri kesihatan ........menteri bodoh,kepala otak bodoh..........

menteri Umno/bn dan ahlinya dalam otak mereka semua ingatkan duit je....!
setan !

Tak ada kerja lain dah.....menteri-menteri dari kementerian apa saja akan cuba melahap apa yang boleh di tibai...

Kepala lanunnya Mahathir.....selagi tak di hapuskan mahathir ni...selagi itu rakyat akan merana.......

Pertahanan negara menteri buat duit,
Pendidikan,menteri buat duit....
Kesihatan,menteri balun duit rakyat.......
Api,air,telefon....mesti ada lanun di kalangan menteri Umno/bn tunggu tengah jalan merompak.....

Kalau nak cucuk vaksin apa sekali pun.....cucuk kat anak bini menteri ni dulu.....ha baru boleh tunjuk contoh baik pada rakyat.....

Kepala otak ingat duit je....!
kertas kerja valid 1 tahun.....
tamat tempuh sapa pun tak boleh dakwa lanun yang buat kertas kerja ni.......banyak terjadi dalam tenaga dan komunikasi....valid 6 bulan...lagi dasyat...lepas tu lari bawa duit bilion,bilion...
sapa ajar ?.....ha setan pukimak Mahathir...sapa lagi !

Menteri MCA,kesihatan dan pengangkutan akan terus-terusan merompak dalam kementerian ni.....selagi tak di hapuskan Umno/Bn ni dari muka bumi selagi itu agenda mereka tak akan berhenti dalam merompak dan melanun harta rakyat.....!

Lingswaran Singh berkata...

HPV bukan sexual transmitted disease ker? Seks education tak nak bagi, pelalian HPV... erm... memang dasar kerajaan Malaysia... never address the problem...

kakihaadyai berkata...

1 lagi projek BN cari commission !

dinar berkata...

siapa punya projek bikin wang ini ?

dr.menyucuk berkata...

projek menipu wang .. !

Haji Kepala Lembu berkata...

berapa komisen pula kali ni. sapa pula yang akan jadi korban C4.

Tanpa Nama berkata...

apa susah daaa!

kalu nak - amik
kalu tak nak - tak yah amik

kalu benda tu baik - bagitau org
kalu tak baik - bagi penerangan kat org.

kalu baik - sokong
kalu tak baik - jangan sokong

kalu baik - ajak rakan taulan
kalu bahaya - ajar rakan taulan

takat nyalak nak buat ape?
buang air liur tak kemana
depa telinga tebal
takat nyalak ngan air lioq
haram tak jalan.

Adoi Adoi Adoi!
Pah ni aku kena balun ler gayanye

Insan Biasa berkata...

Ini dah tentu Projek Lanun Kot Hitam Tie Merah ni...
Saya sokong Johan...bila nak buat DEMO?

Napi berkata...

saudara Tanpa Nama:

saya takkan balun saudara dengan kata2. tetapi menjemput saudara dan yang lain2 supaya kita terus berfikir. Daripada berfikir kita akan berkata2. Jika suara yang berkata2 itu sudah meluas tentunya ada yang akan membuat tindakan susulan. Conthnya kes orang penan . kalau x kerana mulut yang berkata, x masuk parlimen la jawabnya.

Balik semula kepada topik blog ini. vaksin2 ini adalah kerja kompeni ubat-ubatan yang terlalu mencari untung xsedar. Kita x didedahkan apa kandungan di dalam vaksin ini. kesan ke atas remaja.

Kalau di US, berbelas jenis vaksin di wajibkan untuk remaja sekolah. apa hasilnya. Statistik yang tidak di hebahkan di US menunjukkan di statistik penyakit untuk kanak2 dan juga remaja semaking m,eningkat.

kesimpulannya, lagi banyak penyakit, lagi banyak ubat diperlukan. lagi banyak tempahan yang diperolehi. Ini semua idea kaum pemodal zionist.

kaedah mencari keuntungan oleh kaum pemodal ini telah berkali2 diulang tayang oleh bro isam. Kerajaan sekarang hanya dikuasai dan mewakili oleh kaum pemodal. Bukannya rakyat.