Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 10 September 2009

GANYANG MALAYSIA




JALAN DIPONEGORO DIPILIH TEMPAT AKSI DEMO ANTI MALAYSIA
- mStar

PETALING JAYA: Jalan Diponegoro di Jakarta menjadi pusat tumpuan penunjuk perasaan anti-Malaysia kerana ia terletak hanya tujuh atau lapan kilometer sahaja daripada pejabat Kedutaan Malaysia di Jakarta.

Menurut Pengarah MSD Jakarta, Dr Junaidy Abu Bakar, Jalan Diponegoro terletak dalam kawasan Menteng yang boleh dianggap sebagai kawasan perumahan elit di Jakarta Pusat.

“Tempat di mana kumpulan yang mengelar diri mereka sebagai kumpulan Banteng Demokrasi Rakyat berkumpul dan mengadakan demo adalah berhadapan dengan pejabat Parti Demokrasi Indonesia-Perjuangan (PDI-P) yang diketuai oleh Megawati Sukarnoputri,” katanya ketika dihubungi di Jogjakarta petang Rabu.

nota :
rakyat indonesia wajib diberitahu bahawa lagu
negara ku bukan milik mereka. lagu negara ku juga
bukan milik malaysia. lagu ini lagu memula moon di
ciplak dari peranchis. tak perlu buat ribut.
dua dua pun salah. yang berhak peranchis

rakyat malaysia wajib diberitahu bahawa lagu negara ku ini
asalnya memula moon kemudian jadi terang bulan dan kemudian jadi
lagu negara ku. ini lagu ciplak.

kita wajib malu kerana menciplak bukan dari indonesia
tetapi dari peranchis. tak perlu tipu orang melayu lagu.

pak cik saya yang bernama lebai google
boleh menerangkan semua. dulu boleh tipu-tipu
sekarang ronald reagan sudah bagi peluang untuk
kita semua sedar.

rakyat malaysia wajib mencipta satu lagu nasional
yang baru bukan lagi nasional yang di ciplak.




14 ulasan:

Hasbullah Pit berkata...

Tukar Tiub,

Kepala otak kita lebih kurang sama

http://sebolku-lama.blogspot.com/2007/09/malaysia-perlu-lagu-kebangsaan-yang.html

Ah Leong berkata...

Cadangan supaya lagu Satu Malaysia ganti Negaraku...kah..kah..kah

Khier berkata...

Ya!
Kita perlu tukar lagu kebangsaan kita.

mungkin lagu yang sesuai adalah lagu Malasyia Kita Sudah Berjaya.

indon bengap berkata...

indon indon..patut la negara kau x maju...kepala hotak bengap cm kerbau..xde internet ke kt indon..

Mamak BendaHaru berkata...

Bukan lagu Negaraku saja .... bendera Malaysia tu pun hasil dari tiru meniru jugak .... sanggup diberi jenama baru Jalur Gemilang pulak tu ....punyala tak sedaq diri si MahaMamakTongkang tu .... Lihat saja bendera USA .... sapa yg cipta dulu? .... melayu kita harap pandai tiru saja ... lepaih tu riuh canang sana canang sini .... megah tak menentu .... bangga punya nak mampoih....

Tanpa Nama berkata...

apa kata kita ciplak lagu dari negara mongolia kah kah kah...

Tok Uban berkata...

Orang indon dah tunjuk taring...mana dia pewaris...mana dia perkasa...mana dia pekida....mana dia GPMS....mana dia NGO Melayu...kenapa semua diam?????...kontol kamu dah kena nyonyot oleh minah indon ke?....tengok...senang saja nak kalahkan Malaysia...tak payah hantar askar...kahkahkah

Haji Kepala Lembu berkata...

aku cadangkan mat indon dan minah indon, pakcik indon dan makcik indon, datuk indon dan nenek indon, bapa indon dan mama indon di Malaysia ni diberikan mycard mcm di kalabakan sabah. huhuhu

Jebat Musibat berkata...

sejarah susah nak diubah.

ttg bendera plak. indon duk kutuk2 bendera malaysia cam USA.

dia tak tau, bendera dia sama 100% dengan monaco. dan monaco pakai sejak beratus tahun lebih awal darin indon.

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

GANYANG UMNO!!!!

Ahmad Norman berkata...

lancau la org indon nak protes ganyang malaysia bukan kat sini korang cari duit dah la merampat kat negeri orang....pundekkkkkkkkkkkkkkk

Tanpa Nama berkata...

apalah yang nak sibok pasal indon, kita sama kita pun belaga tak abis abis.....!

Tanpa Nama berkata...

Alahai....!!!! Indon.

Dengar nama pun aku nak termuntah. tapi bukan semua kepala hotak rakyat indon mcm Benteng Demokentut Rakyat tu. Org gaji aku pun dr Indon. Katanya kat Indon susah nak makan pun. Ulang Susah nak makan pun. jadi para pendemo tu sebenarnya nak cari makan. mereka memang sering tenggelam dalam retorika. suka kutuk MALAYSIA padahal MALAYSIA lah tempat cari makan dan sambong nyawa mereka. pastu dpt warganegara ikut pintu belakang. klu tanya penipu2 yg dah dpt MKad tu mati hidup balik pun mereka tak mahu balik ke indon. nunukang tarakang (nunukan, tarakan) tempat menyusup. pi raa mabok hai indon yg tak sedar diri.

jemiro berkata...

:D salam kenal, saya disini tidak ada unsur SARA atau apapun. tidak mengomntari malysia, dan Indonesia

:D tidak semua bangsa Indo menjelekan Malysa, dan saya yyakin Malaysia juga tidak semua.

saya hanya seorang bloger, so no offense :D hanya melihat2