Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 29 September 2009

ILMU KAJI HAYAT - ULANGAN MENGENAL KATAK




ULANGKAN BACAAN SEBELUM UJIAN KAJI HAYAT




10 HUJAH NIK AZIZ BERUNDUR -melayau

Perang mulut' antara Ibrahim Ali dan Nik Abdul Aziz Nik Mat yang mengulangi desakan supaya Ahli Parlimen Pasir Mas itu meletakkan jawatannya semakin memuncak.

Nik Abdul Aziz sudah terlalu lama bergelar wakil rakyat dan Menteri Besar. Beliau adalah 'barang lama' manakala naluri manusia pula sentiasa berkehendakkan sesuatu yang baru.

Berikut adalah 10 hujah yang dikemukakan oleh Ibrahim:

1 - Sila kaji asal usul katak
2 - Sila cari asal usul berudu
3 – Sila cari apa dia past tense untuk perkataan jongang
4 - Sila kira berapa parti berudu dan katak boleh masuk
5 - Sila tanya bolehkah berudu bersalin kulit
6 - Sila tanya kenapa gerombolan tak terima katak sebagai ahli
7 - Sila tanya Ku Li – nak tanya apa?
8 – Sila tanya orang kelantan – nak tanya apa?
9 - Sila tanya kapitan kling antara katak pasir dengan katak lengong mana lebih bising
10 – Sila tanya pok yeh berok yang sekor tu dah pandai naik pokok nior?
11 - Ramai pemimpin Pas Kelantan dan pusat mahu katak ini memanjat pokok durian.

woit... LEBIH SATU NI.... ITU SPARE KALAU TAK CUKUP... kah kah kah




4 ulasan:

Johan berkata...

kahkahkah bila katak ni nak mati katak..buang masa je Nik Aziz layan amfibia ni..

Tanpa Nama berkata...

pak ibrahim oi pak ibrahim. tak tahu ke tidak ada hayat lagi dalam badan untuk tengok kejatuhan anda

Tanpa Nama berkata...

BN jugak adalah 'barang lama' manakala naluri manusia pula sentiasa berkehendakkan sesuatu yang baru iaitu PR.

Tanpa Nama berkata...

ooii ibrahim ali katak..awe pun barang lame juga. mat alikatak pindah sini pandah sana parti..armno..s46..pas..armno. sekarang minta kasihan rakyat suruh Tok Guru letak jawatan..ooii berani nya mat alikatak. rakyat akan sumpah mat alikatak jadi katak hijau macam cameleon. Tok Guru tak pernah lompat lompat parti seperti ma alikatak lorr!
Tuhan Mahakuasa akan balasih mat alikatak kerana ketulahan dengan Tok Guru yang suci dab beriman kemanusiaan.

Allahuakhbar Allahuakhbar.