Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 7 Oktober 2009

DARI BAGAN PINANG




JANG OOOI BERAPO KAU DAPEK KONO UPAH ?




KEMENTERIAN SERBU PUSAT SMM DI BAGAN PINANG
- malaysiakini

Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Shazni Munir Mohd Ithnin mendakwa pegawai kementerian pengajian tinggi bersama anggota polis menyerbu pusat gerakan mahasiswa di Bagan Pinang pagi ini.

SMM mendirikan pusat tersebut - yang merupakan sebuah kanopi yang didirikan di tepi jalan di Batu 6 ½ ,Jalan Pantai Teluk Kemang - untuk membawa isu bantahan e-undi dalam pemilihan kampus, sewaktu kempen pilihanraya kecil di situ.

Pengerusi SMM, Shazni Munir Mohd Ithnin berkata tindakan itu juga dipercayai ada berkaitan dengan kenyataan menteri berkenaan, Khalid Noordin bahawa pelajar yang berkempen di situ, akan dikenakan tindakan.


KAH KAH KAH…


woit…. CAKAP NAK MENANGI HATI ANAK MUDA…. kah kah kah…

kah kah kah… INI ANTI ANAK MUDA…. kah kah kah…

woit…. INI YANG BUAT ANAK MUDA MENYAMPAH DENGAN GEROMBOLAN…. kah kah kah…

woit…. BUDAK SEKOLAH TAK PA KE? BOLEH MASUK POLITIK.... kah kah kah…

kah kah kah… MAHASISWA TAK BOLEH>…. kah kah kah…

nota:
hancur negara ini
bilalah orang melayu ini nak sedar
kenapalah orang melayu ini susah nak sedar
apalah yang memberatkant kepala melayu untuk berfikir

yang nak di pilih lanun rasuah
yang nak di jadikan pemimpin kaki rasuah
abis hancur melayu tinggal kerbau saekor kah kah kah

p/s: bagan pinang ialah stau projek untuk membodohkan
melayu. isa yang terbukti rasuah kalau diterima
adalah bukti bahawa proses pembodohan melayu
masih berjalan lancar.




6 ulasan:

seliparjepun berkata...

salam...

ini memang aku x paham...dasar KHALEED...guna budak2 rambut pacak..! yang bole ikut telunjuk dasar 1 MELOYA...yang benar, KERAjaan hambat..tu kan mahasiswa terpelajar. bukan dasar ikut jek...SYABAS!! mahasiswa..!!

Sukj berkata...

PAK LONG TT,

MINTA BUAT CORRECT CORRECT...

POTONG PERKATAAN 'HANCUR' DAN GANTIKAN 'LINGKUP'...kah kah kah kah kah kah kah

BARU ADA UMMPHHH...kah kah kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

menjemput dan mengingati antara komen dari pucuk pimpinan orang Melayu..

Pemilihan Isa sebagai menyokong hasrat dan permintaan pengundi tempatan (Bagan Pinang)..

Ya memang beliau (Isa) didapati bersalah dan sudah menerima dan menjalani hukuman ...ini tak bermakna beliau tidak bolih diberi peluang kali kedua..

Kesalahan beliau cuma membeli undi..ini melanggar etika parti saja dan bukan satu jenayah...

udin main gasing, Tg Ipoh

adidas berkata...

mohon copy gambar letak dalam FB yer...

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa Nama 22:14

Membeli undi adalah seerti dengan rasuah, anda setuju?

Rasuah dalam parti bukan jenayah sebab ia adalah urusan dalaman parti?

Kalau macam tu orang lain boleh la merasuah dan menerima rasuah di dalam syarikat perniagaan, sebab ia adalah urusan dalaman syarikat berkenaan. Polis dan SPRM tak boleh masuk campur sebab rasuah tu hanya melanggar etika syarikat berkenaan.

Ini bukan soal memberi peluang buat kali kedua. Soalnya dah takde orang lain ke dalam UMNO yang rekodnya bersih daripada rasuah yang boleh jadi calon? Ini soal kepercayaan dan kejujuran. Kalau dulu dia boleh terlibat dengan rasuah, apa jaminannya dia tak akan merasuah dan menerima rasuah lagi pada masa hadapan? Kalau dia menang, apa jaminan Isa, sebagai ADUN, tak akan terlibat lagi dengan politik wang?

Ayiem berkata...

rasanya orang-orang melayu ni akan sedar apabila dijilat taik tuh,kalau rasa macam taik baru dia sedar rupanya yang dia pijak tuh taik.....