Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 Oktober 2009

JAMBATAN MAUT SATU MALAYSIA




MUSTAHIL TAK NAMPAK KONTREKTOR MANA YANG BERAK




JKR TIDAK LULUS JAMBATAN MAUT - malaysikini

Jambatan gantung yang runtuh sehingga mengakibatkan seorang murid sekolah meninggal dunia dan dua lagi hilang dalam tragedi kelmarin dibina tanpa mendapat kelulusan Jabatan Kerja Raya (JKR).

Pengarah JKR Perak Dr Safry Kamal Ahmad memberitahu Malaysiakini hari ini, pihaknya juga tidak mengetahui kontraktor yang terlibat dengan pembinaan jambatan tersebut.

"Anggaran kos juga kita tidak boleh cakap kerana tidak ada penilaian kos yang dibuat," katanya ketika dihubungi petang ini.

Jelasnya, beliau juga tidak dapat memberi butiran berkenaan kerana maklumat tersebut tidak disampaikan kepadanya dari pihak pentadbiran SK Kuala Dipang, lokasi jambatan maut itu.


KAH KAH KAH…

kah kah kah…. MACAM MANA JAMBATAN INI DIBUAT?.... kah kah kah..

kah kah kah… JAMBATAN INI PROJEK SIAPA ?... kah kah kah…

woit…. MASIH BELUM MUNCUL SIAPA KONTREKTOR JAMBATAN INI… kah kah kah..

kah kah kah… ANGARAN KITA TAK BOLEH CAKAP…. kah kah kah…

woit… TAK KAN HARGA NYA LIMA PULUH JUTA KUT…. kah kah kah..

nota:
kalau di eropah bukan saja bontot kontrektor ini di cari
kontrektor ini akan dituduh penjenayah
kes ini kes bunuh




15 ulasan:

Saiful berkata...

kehhh22 gua dah cakapla ni malaysiakini ada org gerombolan dok cucuk..hari ini pkr pun dah hantaq sirat sound sikit..abih la ni nak baca pa pulak..tak tyau ..tt saja yg belum masyukkk...
kes ni mau dok saman saja..saman semuanya..sekolah,ppd, kerajan satu malaysia, saman jkr, sama22..jgn saman sg sudah.,.

Tanpa Nama berkata...

sesiapa membongkar salahlaku atau rasuah adalah penjenayah,dont believe me..never mind then ask ..osa!!tak pun kalau degil macam tt kenalah pulak tanya isa!!din9 ado jambatan bosi,dperak jambatan bosi dari timah padanlah roboh.

Sukj berkata...

JAMBATAN GANTUNG BERTARAF 5 BINTANG...

1 KENA TELAN 2 HILANG

PENGARAH JKR PERAK MENGAJI ILMU ENGINEER TAK HABIS...kah kah kah kah

DIA TAK BACA BAB 8, JILID 13...kah kah kah ka

KALAU PROJEK MELIBATKAN KERA BAT UMNO...JKR TAK BOLEH AMBIL TAHU

BAHLOL 8 KILO...PRU-13 LINGKUP...kah kah kah kah kah..kah kah kah

tujuh76satu berkata...

tt tolong jangan sedap mulut kata kat kontrekter klas f yang bina jambatan maut tu.... kami tak terlibat langsung!!! jambatan ni adalah hasil kerja gotong royong tukang kebun sekolah dengan guru duru, pembiayaannya pun hasil dari kutipan derma serta duit tabung pibg srkolah...!!!!kahkahkahkahlah,,,,.... (masa aku kecik dulu, kalau buat jambatan mesti nak cari kepala.....)kalau yang mati tu anak ketua kampong,jkk ketua cawangan,ketua bahagian atau gerombolan sah hingak...tapi ni anak hamba abdi...

LameDuck berkata...

Ini kes la kan, aku rasa Malaikat Jibril saja yang patut disalahkan. Mungkin pada malam Lailatul Qodar dulu, dia yang buatkan. Susah la nak kontek dia kat Sidratul Muntaha sinun...

Ataupun mana2 Mat Kayangan yang saja2 mereka jambantan tu.

Apa pun disorok-sorok, jangan risau, golongan gerombolan ni ngok punyer orang, memang dah ada dalam Old Testament dulu lagi. Sikit hari, dia sendiri akan baraikan. Pandai makan, tapi berak merata-rata. Pastu sepah2kan pulak tu. Gerombolan memang makhluk pengotor. Mana dia tau makan mende2 bersih dan pandai simpan dan kemaskan apa yang perlu.

Tanpa Nama berkata...

hahahaha....mula2 lps bgn pinang mula brangan nak mmBNkn perak pulak smpai dlm bajet pun najib trlonjak2..smangat bagan pinang katenyer...

tup tup tup...tcabut pulak nyawa anak pngundi perak...

silalah...rakyat malaysia bwk2 urut dada...mereka sudh tdk pedulikn kiter lgi...

Tok Uban berkata...

Haaaa...yang ni kena siasat....sebab kurang dari RM 1juta...kalau lebih...itu kira komisen....macam datuk kat akhbar hari ni...dituduh ambik RM 50,000 aje...itu kira rasuah....
Jadi...lain kali kalau nak ambik...biar juta-juta...Akta ni akan dimasukkan dalam Perlembangaan 1Malaysia....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

dokumen tentang siapa yg buat jambatan dan kosnya telah dihanyutkan arus deras sungai!

kawasan tersebut juga telah disahkan 'keras' oleh org asli, kemungkinan jambatan itu dibuat oleh org bunian.

org bunian patut disalahkan dlm hal ini!!!

Jebat Musibat berkata...

kalau semua mende tak boleh cakap tuh.. paham2 je la.

mesti ade kaitan ngan munkeeee zambreeeee

ataupun .

raja gopal anak beranak.

bukan pasal sangat diorang nih.

penanggah berkata...

JKR pun sengal.. patul ler nama JKR (Jangan Kerja Rajin)...

seliparjepun berkata...

salam..

apa punya alasan ni...itu tidak tahu, ini tidak tahu, sinun haru biru...terbunuh kanak kanak. sesiapa perlu bagitau...jangan semua buat tidak tau...kami RAKYAT nak tau...

mustahil tidak tahu...! projek ini jatuh dari pokok ke? jatuh dari klcc ke? jatuh dari putrajaya ke? dari eee ke..? hantu jembalang ke buat projek ni...? ada pengeras ke..?

JANGAN BODOHKAN RAKYAT!!!

Tanpa Nama berkata...

Kuasa rakyat yang miskin, papa kedana di negara ini hanya tinggal satu saja...iaitu hak mengundi dan memileh kerajaan. Inilah kuasa yang masih tinggal lagi untuk rakyat Malaysia. Kalau hak ini pun boleh dijadikan sebagai barangan jual beli maka rakyat negara ini memang sah tidak ada maruah langgsung sama dengan rakyat di negara-negara Afrika yang mundur. Kaum-kaum bukan Melayu di negara ini sudah sedar bahawa hak mengundi ini. Inilah sebabnya mereka hilangkan 2/3 kuasa kerajaan di parlimen di PR13.Apakah faktor kuasa 2/3 itu?. Bukankah kerajaan yang memerintah tidak dapat mengubah perlembagaan negara tanpa undi 2/3 di Parlimen?. Orang Melayu sebenarnya terlalu harapkan bantuan...yang jadikan mereka ini seperti itu siapa?. Cuba fikirkan; selagi orang Melayu bersikap ingin bantuan dan jadikan diri mereka sentiasa nak lebih dari kaum lain siapa yang untung?. Orang Melayu akan menjadi puak yang sokong kepada yang ada kuasa dan wang. Siapa yang ada kuasa dan Wang bukankah UMNO?. Sukarlah mengubah dan perbetulkan peradaban melayu di negara ini walau pun 100 tahun lagi. Inilah dilakukan penjajah ke atas orang Melayu; dengan sebab ini juga Portugis memerintah Kerajaan melaka hanya dengan satu garisson soldadu yang tidak sampai 500 orang. Faktor ini juga menyebabkan Belanda menjajah Melaka dan British juga telah memahami sikap orang Melayu memerintah Malaya. Bila Jepun menjajah Malaya; ramai orang Melayu ini jadi Kampitai Jepun atau polis Melayu "Malay Giyu Gun".Sokong Jepun pulak kerana Jepun ada kuasa. KKM pulak yang ingin Tanah melayu bergabung dengan konsep Melayu Raya sukarno! kerana pada masa terlalu taksub dan dewakan Sukarno dan Melayu rayanya.Yang bangsawan Melayu pulak di negara ini jadi lalang; ikut angin yang menyenangkan mereka sudah. Kalau anda baca sejarah fikirlah kenapa British dengan mudah memberi kemerdekaan kepada Tanah Melayu ini?. Bukankah disebabkan kos perbelanjaan untuk menguruskan negara ini meningkat disebabkan mengawal dan megekang fahaman komunis di Malaya. Parti UMNO adalah parti Bangsawan untuk menjaga kepentingan bangsawan bukan rakyat...ramai dah silap asas perjuangan UMNO?. Dengan sebab inilah yang pengasasnya keluar dari UMNO yang ditubuhkannya. Perjuangan Parti pas adalah untuk Rakyat Islam pada mulanya tetapi mereka dapat lihat dengan jelas apabila mereka mula berubah kepada Politik Islam Rasulullah s.a.w. yang pertama di Madina. Yang Islam dan bukan Islam hidup aman dan damai dengan keadilan kemanusiaan. Inilah politik akan datang boleh berjaya kerana cara pemerintahan politik Fuedal, Kuku besi, Komunisma, Demokratik liberal, kerajaan campuran, kapatilisma telah gagal. Gagasan 1 Malaysia adalah saduran atau pun kopiket Ummah wahida (Kerajaan kesamarataan) anjuran parti Pas akan gagal untuk negara ini kerana ia diasaskan dengan yidak ikhlas cuma mendapat balik sokongan bukan Melayu untuk mengundi UMNO. Parti Pas sudah ada landasan yang betul dan keikhlasan TGNA amat tinggi dan cuma ramai pemimpin Pas yang ditanam benih bangsawan UMNO masih keliru dengan semangat Nasionalisma KeMelayuan yang palsu disemai oleh UMNO. Yakinlah kuasa Melayu tak akan Hilang selagi Raja-Raja Gopal itu ada. Kuasa orang Melayu sebenarnya tidak ada pada Melayu sendiri tetapi di Tangan Raja-Raja gopal.Orang Melayu tidak ada pilihan; perlu sokong dan tentukan kuasa raja Gopal dipelihara dengan baik. Jika tidak parti pembangkang jangan mimpi nak menjadi pemimpin negara ini. Jangan salahkan UMNO dlm perkara ini di Perak...cuma pakatan rakyat cuai baca sejarah kemerdekaan Tanah melayu. Politik satu permainan yang lembut dimana berjanji kepada rakyat miskin menjaga kepentingan mereka dari orang kaya dan berjanji kepada orang kaya untuk menjadikan mereka lebih kaya..kha..kha..

Tanpa Nama berkata...

hello bhai...!!gua rasa yg bikin itu jambatan haaa ...mambang sungai lah ke..ke..ke.ke. sebab tu dia tak tahu , seronokkan jadi mambang...jadi mambang duit lagi cepat kaya Oooo

Tanpa Nama berkata...

oh bangau oh bangau
siapa bina jambantan ini
macammana aku nak tau
pergi soalsiasat katak puru

[dah, bye-bye, good luck,
aku terbang balik siberia dulu]
[ok sang bangau, bon voyage]

oh katak oh katak
siapa bina jambantan ini
macammana aku nak tau
aku dah lompat pergi dulu

oh katak oh katak
kenapa kau lompat pergi
macammana aku tak lompat
kat sana aku banyak dapat

oh katak oh katak
kenapa kau boleh dapat
macammana aku tak boleh
projek jambantan banyak cuma pilih

oh katak oh katak
kenapa banyak jambantan
macammana takde banyak
ramai kroni semua mintak

oh katak oh katak
kenapa jadi kroni ramai
macammana tak jadi kroni
semua mau jadi b.a.b.

oh katak oh katak
kenapa mau jadi b.a.b.
macammana pula tak mau
dapat title businessman alaf baru

oh katak oh katak
kenapa title pun mau
macammana taknak title
berpuloh2 kes pun boleh settle

oh katak oh katak
kenapa boleh berpuluh kes
macammana kes tak berpuloh:
buat parlimen bocor,
buat bumbung gugor,
buat atap melayang,
buat jalan berlobang,
buat highway retak,
buat tembok koyak,
buat kolam merekah,
buat masjid pecah,
buat stadium roboh,
buat jambantan runtoh!

kahkahkahkah!
kahkahkahtak!
kahkahkatak!
katakboleh!
kata tak boleh!
1malaysia kata tak boleh!

klakka-la!

Tanpa Nama berkata...

bapak aku tanya aku..bila torang bagi ucapan "Salam Satu Malaysia"..nak jawab balik mcamana? dah cantik Muhammad Rasullullah ajar assalamualaikum..waalaikumsalam..pastu nak tukar2 buat terer pulak..tu yang tak berkat sampai musibah jambatan runtuh nie timbul..adoiii...KORANG NIE UMNO JAHIL MUROKKAB!!!salam satu malaysia?...