Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 Oktober 2009

KONTREKTOR TERBERAK - ORANG LAIN PULAK YANG KENA CUCI



JAMBATAN RUNTUH: GURU BESAR DISIASAT – malaysiakini

Guru besar SK Kuala Dipang, tempat kejadian jambatan gantung runtuh kelmarin, memberi keterangan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), dipercayai berhubung projek pembinaan struktur itu.

Beliau bagaimanapun tidak menjelaskan butiran soal siasat itu.

Butiran yang dibangkitkan dalam pertemuan itu bagaimanapun tidak dijelaskan.

Jambatan baru sepanjang beberapa puluh meter di belakang kawasan sekolah itu dilaporkan siap dibina kira-kira dua minggu lalu untuk menghubung sekolah dengan tapak perkhemahan.


Sewaktu kejadian pada 10.30 malam Isnin lalu, 22 murid sekolah rendah yang menyertai program perkhemahan 1Malaysia tetapi 19 lagi dapat diselamatkan.

Seorang murid sekolah disahkan mati lemas, sementara dua lagi masih hilang.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… PERKHEMAHAN SATU MALAYSIA RUPA RUPANYA… kah kah kah..

kah kah kah…. MANGSA PERTAMA SATU MALAYSIA… kah kah kah..

kah kah kah… PASAL APA GURU BESAR KENA SIASAT…. kah kah kah…

kah kah kah…. SIAPA KONTREKTOR JAMBATAN SATU MALAYSIA INI?.. kah kah kah..

woit… SENYAP AJE… TAK KAN TAK ADA KONTREKTOR YANG BUAT…kah kah kah..

woit… JAMBATAN BUKAN POKOK BACANG YANG BOLEH TUMBUH SENDIRI…kah kah kah..

kah kah kah... MARI BERTAROH... INI MESTI KONTREKTOR KELAS F... kah kah kah

nota:kalau di eropah bukan sahaja jubur kontrektor ini di cari
kontrektor ini akan di tangkap
kontrektor ini akan di tuduh melakukan kes bunuh




14 ulasan:

kambeng berkata...

mampuih la kau zambreee..

Tanpa Nama berkata...

Guru Oh Guru
Jadilah macam lilin bakar diri sendiri terangi orang lain. Kalau anak-anak sekolahan gagal tak dpt kejayaan dlm akademik guru yang salah. guru tak ajar betul-betul. kalau lulus dan berjaya dikata datang dari baka yang baik dan bukan kerana usaha guru, "itu anak aku tentulah bijak macam bapaknya". Kalau nak minta derma minta dengan guru dan sekolah. kalau nak saman dan nak jadi kaya raya samanlah guru. kini jembalang tanah yang punya kerja guru yang tanggung musibah. Semakin jauh tugasnya di Kuala Dipang semakin mudah dia disaman.

tajudin berkata...

Bro TT, dah lama tak dengar orang cerita pasal pokok bacang...budak sekarang tak tau langsung...

LameDuck berkata...

Entah2 Guru Besar pun orang gerombolan. Yang akan didakwa ialah tukang kebun dan kerani dia nanti.

Sama-sama kita lihat "siapa yang kene?"

Tok Uban berkata...

Kenalah siasat...sebab nak tahu...guru besar ni...orang BN ke PR...kalau BN....biasalah...
kontrektor pun kena siasat juga...BN ke PR...kalau BN.... biasalah...
Akhirnya...keputusan akan keluar..."Acts of God"...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

takdernya zamberak nk mampuih, cikgu besar tu yg akan dimampuihkan

Jebat Musibat berkata...

Zambree berak merata2,
bau busuk, dah la itam,
perangai tak senonoh,
nak mentadbir negeri konon,
natang haram.
peeeeyyygi dahhh!

Yang kene tangkap dan siasat = guru besar. Kontraktor diutamakan.

sama kes kat ganu.

Yang kene tangkap dan dakwa = penjual belacan!.

Kepala hotak ko bejambul!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah bodoh punye institusi. apa sal pulak guru besar yg kena disiasat kah kah kah

korang leh bayangkan tak betapa lucunya cerita ini kah kah kah kah

seliparjepun berkata...

salam...

bro isham, kawan rasa tentu guru besar suruh benda 'keras' kat situ yang buat...sebab kita pun tak tau sape yang buat JAMBANtan tu...tanya pakar JAMBAtan, pasti bole tau...tidak perlu tubuh jawatankuasa...habuk takda!!! hancussss ada...

SPeRM soal guru besar je ke? yang lain mana? kontraktor, perunding, kementerian...apa cita..?

Tanpa Nama berkata...

Bro TT.
aku tinggal berhampiran kawasan tu.kesian Guru Beso tu.dia lak yg kena siasat.tapi pelik sgt kan bro,sampai ke hari ni lom tau lgi kontraktor mana yg buat.lagi satu,tak jauh dr situ atau kaw rekrasi gua tempurong.dengar cerita,pembangunan infrastuktur kat situ termasuk jamban nya,bangunan2 dibuat oleh MDKB.tapi sewa nya dikata free jer.cuba Bro TT siasat

Tanpa Nama berkata...

kesian guru beso nyer..silap2 tokeh hardware tg kene dakwa sebab pepandai sgt hantar barang buat titi tu.

Tanpa Nama berkata...

menurut sumber2 yang boleh didengari..projek jambatan ini telah dijalankan oleh jaga shift malam sekolah berkenaan..sebab tu 1 Mlaysia tak tau!!! kahkahkah..tau2 dah siap jer esok paginyer!!! Mat Sembab tak nak gantikan jambatan ni ker .. atau nak tgu PR negeri Perak dulu..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

bro TT..sprm akan cari lak tokeh hardware dan lori yg mengangkut bahan2 utk buat jambatan tu.tokeh hardware,jaga2..SPRM mau datang..

Tanpa Nama berkata...

Bro TT.
ralat..bukan MDKB tapi MDKS(utk kes gua tempurong)