Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 29 Oktober 2009

ORANG GILA MENGHILANGKAN DIRI




KEMANA ORANG GILAN INI HENDAK LARI






ADUN PELABUHAN KLANG CABUT LARI


ADUN Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah dijangka akan membuat pengumuman untuk menyertai sebuah parti politik lain hari ini.

Beliau adalah wakil rakyat Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Beliau mengambil keputusan tersebut berikutan perkembangan terbaru hari ini yang memperlihatkan Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mengeluarkan kenyataan rasmi meminta adun berkenaan meletakkan jawatannya sebagai wakil rakyat.




32 ulasan:

Tok Uban berkata...

Sekor lagi berudu dah menjelma jadi katak...katak species apa pulak ni?...katak puru...katak pisang atau kekatak....

Sukj berkata...

kah kah kah kah...BIASALAH KAMBING HITAM KAN...

LEPAS KENYANG 'TELAN'...MESTI LARI

INI WAKIL SETAN woii...BUKAN WAKIL RAKYAT...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Orang Gila tengah tidor sekatil dengan K-Toyol !! Yg jahat punya semua berkelompok di UMNO !!

Hidup Rakyat !!

Dakis.

Tanpa Nama berkata...

Jabatan Pelajaran nafi terlibat bina jambatan maut - Mkini.

Sape yg bg?nape x nak ckp?nape nak sorok?nape x nak bitau brape kos jambantan??nape x nak bitau sape kontrektor yg buat??bukan ke nak buat pape atas tanah bukan kepunyaan sendiri kene go thru majlis daerah? sape yg luluskan? kalo 2 minggu baru siap nape susah sgt nak cari kontrektor??hantu kot yg buat???sape hantu ni???
1Malaysia (camp), 2 minggu (jambatan siap), 3 mangsa lemas...
hantu mana yg luluskan projek seme ni? sape yg suggest camp 1Malaysia ni?? seme nak lari, nyorok...
cikgu ke yg buat jambantan tu???

Tanpa Nama berkata...

saekor katak gila dah melompat!

Port Klang rep Badrul Hisham quits PKR (Update 2)


SHAH ALAM: Under pressure Port Klang assemblyman Badrul Hisham Abdullah has announced that he is quitting PKR.

At a press conference on Thursday evening, he said that he had lost faith in the party\'s leadership.

He did not say if he would be joining Umno or any other political party but revealed that he would not be relinquishing his state seat.

Earlier Thursday, Selangor Mentri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim said the state government has recommended to the PKR supreme council that Badrul Hisham resign from his seat for non-performance.

In a statement issued from his office, Khalid said he would be sending a delegation to “reiterate the matter to the assemblyman personally.”

“The state government is aware of the mounting complaints from the people of Port Klang over the non-performance of assemblyman Badrul Hisham.

“Since he was issued a showcause letter dated Aug 20, he has made no effort to improve his work.

“Despite stating his willingness to meet state and party leaders, he continues to be evasive in meeting them. He has also refused to answer calls or SMSes and has not re-opened his service centre for the people in Port Klang,” Khalid said in his statement.

“The state government cannot tolerate incompetent and irresponsible leaders as they will seriously undermine its efforts to improve the rakyat’s (people’s) economic and social lives,” he added.

Earlier this month, Badrul Hisham’s appearance at Klang Umno chief Datuk Mazlynoor Abd Latif’s Hari Raya open house raised question about his party loyalty.

Later Thursday, Khalid told reporters that having issued its statement, the state government would now “wait and see.”

“If Badrul Hisham still wants to serve the people, he will be given a chance to do so; if he does not, it’s better that he leaves regardless which party he belongs to.

“Since he promised the people, in his campaign during the 12th general election in March last year, that he would serve them, he should keep his promise,” he said.

When asked what would happen if Badrul Hisham decides to quit PKR to become an independent, Khalid said, “He can become an Umno member or an MCA member if he likes, but as an elected representative, he must serve the people.”

If Badrul Hisham refuses to quit his Port Klang seat, Khalid said the state government would study its next course of action.

xyz berkata...

Ada lubok yang akan terima ADUN ini.Biasalah,lubok ini bukankah tempat untuk semua yang ada problem dan kepentingan diri.
Nak minta ADUN ini letak jawatan?.Tahap mustahil kalau dia sanggup buat.Lagipun bayang bayang yang dia tak akan letak jawatan dah diberi.Refer apa kata Najib.Dan SPR pula 1000% akan ikut kata Najib.
Hakikatnya PR akan hilang lagi satu kerusi tetapi lebih baik daripada tanggong biawak hidup

hapuskn semua katak berkata...

nie dia pic \\\\\\\'katak gila\\\\\\\' aka badrul hisham abdullah


http://3.bp.blogspot.com/_lTbG13g07E8/Soeg3nJfntI/AAAAAAAAARg/Ga0HGYmwHs0/s320/Crazy+Frog+-+More+Crazy+Hits.jpg

Tanpa Nama berkata...

pengkhianat wajar ditammatkan ajer..!

ijoks2009 berkata...

Baguslah tu,yang berpenyakit memang sepatutnya dah lama di tendang masuk Umno.Kalau di biarkan lama-lama dlm Pakatan pun buat busuk je..

kasturi berkata...

La.....tak tau ke?

Jambantan ini jambantan HARAM!

Kan kat Perak semuanya HARAM, dari Kerajaan, MB, Speaker, entah macam macam lagi haram!

tok iskandar berkata...

sudah ada tanda-tanda selangor dan kedah sedang diserang.....
jika benar tahniah tok ucapkan kepada umno
ipmak maksima adalah rakyat akan jadi semakin meluat kepada umno dan gelombang reformasi sebesar tsunami akan menenggelamkan kapal umno dan bn
katak-katakpun tak dapat menyelamatkan diri
ayuh kesemua blogers yang cintakan keadilan,kita bangkitkan kuasa rakyat mulai saat ini.
jangan lupa suharto tumbangpun dek kerana rakyatnya bangkit menentang pemerintahannya
ketika itu tenterapun akur dengan kebangkitan rakyat
rakyat harus disedarkan dan tibalah masanya untuk kita menghukum keangkuhan umno dan bn di dalam peti undi pada pru akan datang

cicitHJHASSANu berkata...

ala kasimmmmmmmm!!!!
kalu ku tahu nak jadi begini dari awal sudah ku jadikan umpan haruan

Tiada Nama berkata...

kenapa posting ni dah takde ketawa kah kah kah? dah letih gelak dah ke sampai cramp mulut?

sby berkata...

betul betul ler sial punya orang ..aku mati mati berkempen untuk dia. dah menang ko cabut ke gerombolan...aku pijak perut ko kang

yup kidal berkata...

mane pergi maruah...dia ingat pengundi yg undi dia suke ke kat dia perangai macam malaon...jebon ...menantang....manggkuk hayun..

yup kidal berkata...

dah sorng lagi....manggkuk hayun ni.menatang .....dia ingat ornag undi dia suke suke je ke...anak haram ni berape agak nye dapat.. ..

Tanpa Nama berkata...

salam ... aku agak tertarik dgn najib kata .. rakyat dapat menilai parti PKR .. rakyat banggang ja .. tak ambik peduli dia ckp .. mesti la . amik tau ttg PKR .. yg buat taik simpan buat pa... kalau UMNO mmg dia akan kutip ... apa nak heran .. penduduk klang port mesti kenal katak nie.. tv1 dan tv3 akan cuba butakan rakyat 1malaysia.. sampai minggu depan pun dok kata PKR buruk, busuk... siapa nak bentang yang betul ... sbb rakyat kita banyak yang tak betul .. percaya dgn tv1 tv3 utusan dan berita hairan... harap rakyat klang port lebih peka .. sebar2kan pd semua rakyat malaysia.

Tanpa Nama berkata...

nak salahkan jambatan, ppd dan jpn kena jawab, nak salahkan jurulatih tak cukup, gurubesar dan pengetua akan kena pulak sebab tak beri pelepasan guru(jurulatih) bertugas, nak salahkan kem komandan....sapa pulak kem komandan pada masa itu atau jurulatih bertugas harian pada hari itu, itu kena tengok pulak kat kertas kerja kem tu...JANGAN ADA YANG AKAN JADI KAMBING HITAM.

Tanpa Nama berkata...

KEM I MALAYSIA,
Jangan ada yang jadi kambing hitam, akan buruk padahnya nanti..

mat sabung berkata...

Epik Pemegang Amanat Khianat (PKR)


Lahabau!!(pinjaman kata drp Melaka)

Ini la ADUN2 bidang terjun PKR, main tngkap muat je pas tu suka2 kau je khianat amanat rakyat! mentang2 la masa tu gelombang rakyat tgh tahap puncak, ko main suka2 je letak ADUN yg entah mane dtg latarbelakang pon tk thu la, boleh buta kerja ke, kau ingat undi yg rakyat beri tu boleh kutip tepi2 jalan mcm putung rokok ke ha? wahai ANWAR boleh jawab tk soalan ini? apa tidaknya, wujudnya PKR tu pon parti bidang terjun jugak, senang datang dan senang pergi mcm mee maggie, tngok la nt..masing 2 dh pelahap nk rembat itu/ini, perjuangan utk rakyat tk kemana pon lg, mcm2 dh kelabu mata!

Apa beznya PKR ngn PAS ni?
PKR wujud utk apa? PAS utk apa pulak?
Tak boleh ke klu tidak ada PKR ini?
Bukan ke PAS selama ini bawa Islam, kalau dh bawa islam tu dlm tu semua dh ada, ADIL pon ada utk semua kaum, dlm islam mane ada beza kaum2 ini.islam jaga hak samarata kebajikan bukan islam dibawah naungan islam, kenapa perlu ada PKR? berjuanglah dlm satu jalan/tareqat yg sama.Jgnlah diwujuknan islam HAD'HARI lg sepelas islam ...jgn lah diwujudkan lg parti yg ADIL sepelas adanya PAS. Tidakkah dlm PAS itu dah dibawa da'wah islamiah utk semua yg sememangnya bersifat SYUMULlYYAH! kenapa, kenapa harus begini? Dimana sebenarnya batasan tnpa sempada perpaduan islam yg sebenarnya setelah ianya diprovokasi oleh ejen sekular BE END? Adakah perlu wujudnya partisan yg adil sedemikian rupa seperti KEADILAN itu?sedangkan perjuangan yg sedia ada telahpun tersedia berjalan terkehadapan?

Kemana arah tuju yg sebenar2 benarnya yg jelas terhadap parti KEDILAN ini? Atau mungkinkah ianya sekadar sebahagian retorik sebuah penjenamaan semula sebuah jenama yg tidak ubah seperti peningalannya dahulu iaitu BE END yang dianggap seperti tong taik? Yang pasti akan dicipta satu lagi tong taik atau lebih besar lagi kolam kumbahan? mustahil?

aah...tidak mustahil, aku hanya rakyat yg tidak mampu berbuat apa2 yg kedepan hari masih kedengaran percakaran, lompatan oleh pemegang2 amanat rakyat kebanyakan melobos uang dan nafsu.gawat,defisit, pengangguran, beban defisit keluarga, dan bermacam2 lg kebejatan sosial ekonomi.sehingga kadang2 aku berfikir jika dulu aku mampu memiliki cukai jalan motorsikal aku yg berusia kurang lebih 5 tahun dengan hanya polisi
insuran 3'party, tetapi aku berbangga kerana aku mampu juga memilikinya. aku ada pilihan untuk penjimatan, ..didalam hati aku berkata,," ya, aku mampu membuat pilihan yg bijak, kenapa harus dibuang kepada kerajaan pemerintah untuk membayar sejumlah uang yg tinggi nilai bg memiliki insuran 1'party hanya untuk motorsikal aku yg usang ini?"


Tetapi kini, aku hanya mampu tersenyum sinis. Ianya tidak seperti dulunya lg...ianya menjadi beban kepada rakyat seperti aku ini, walau pun ianya hanya insuran motorsikal 3'party..dimana haknya pilihan lagi utk seorang rakyat seperti ini?aku hanya mampu meluncur halal didalam haram, halalnya kerana aku memiliki hak keatas harta motorsikal aku itu, dan haramnya kerana aku memamdunya tanpa cukai jalan..ini lah rintihan seorang rakyat yg tiada pilihan sehingga pilihan yg diamanahkan dikhianiti oleh perjuangan lompat parti dan parti bebas..Wahai ANWAR , dimana ke ADIL lan mu itu...jelaskah perjuangan mu itu dengan pemegang amanat yg khianat? cukuplah wahai ANWAR!...titik



Nukilan oleh : Aku memiliki motorsikal...(mat sabung)

broooo... berkata...

Flashback apa sebenarnya yg dikejar oleh YB YB katak ini…
Mereka2 ini menyertai pembangkang bukan atas dasar Perjuangan tetapi perlu”WANG” & pelu”WANG” bila telah dirasakan sukar nak buat wang dlm Pakatan Rakyat (yg terang terangan didiskriminasi oleh kerajaan BN) mereka pun berusaha dgn cara yg lain & salah satu caranya dengan bertukar menjadi katak. Sekielip mata saja mereka telah menjadi jutawan.
Contoh yg paling jelas adalah pengakuan terbuka adun changkat jering yb katak jailu… dlm malaysiakini pada 23/10 yg lalu… di bawah petikan artikal berita tersebut utk tatapan….

““”Banyak dana selepas keluar PKR
ADUN bebas di Perak Kapten (B) Mohd Osman Jailu bersyukur mendapat lebih banyak peruntukan untuk disalurkan ke kawasannya selepas keluar daripada PKR dan menyokong BN.

Beliau menerima dana hampir RM1 juta tahun ini berbanding hanya RM275,000 ketika menjadi ADUN Pakatan Rakyat dan tambahan ini membantunya memulihkan sokongan masyarakat kepadanya.

"Alhamdulillah, saya dapat peruntukan hampir RM1 juta untuk projek-projek senggaraan di DUN Changkat Jering.

"Berbanding tahun lepas, semasa saya jadi ADUN Pakatan, dapat cuma RM75,000 sebagai wakil rakyat dan RM200,000 ribu sebagai exco (kerajaan Perak)," katanya ketika dihubungi.”””

Dan ini mungkin apa yg sedang bermain difikiran YB katak P. Klang ini. Dan seorang lagi Berjaya menjadi jutawan segera dengan mengkhianati amanah & harapan pengundi2 mereka. Tahniah! Diucapkan.
Buat katak2 diatas anda perlu ingat bukan semua pengundi2 yg memilih saudara/saudari kerana mereka mengejar “WANG” sama macam saudara/saudari sekelian. Kalau mereka semua mata duitan macam anda, sudah tentu mereka tidak memberikan undi kemenangan kepada anda.
Fikirkanlah, wahai katak2 pengkhianat bangsa.

Tanpa Nama berkata...

Korang ingat Najib takeover UMNO takde hasil ke...hahahaha...aku dah tau dah

kalau mangkuk najib tu ambik ade ler mangkuk hayun dari PR akn lompat...standard la tu... baik belah awal...jadi kudis buat apa... tengokle taklama lagi lebih kayala mamat tu

Sosialis Hijau berkata...

Inilah akibatnya bila memilih pemimpin atau calon secara tangkap muat je. Asalkan ada RM dan ada link dengan pemimpin atasan terus boleh jadi calon dan pemimpin. Pas pun lebih kurang je. Hassan Ali bila masuk Pas terus jadi Naib Presiden dan hasilnya ialah 10 tahun selepas itu.

Parti2 politik patut mengambil Parti Sosialis Malaysia (PSM) sebagai contoh. Kalau Anwar sekalipun yang masuk PSM sama sekali tidak ada peluang untuk jadi pemimpin selagi tidak membuat kerja2 rakyat dan di uji kekuatan prinsipnya.

Lawati : http://greensocialis.blogspot.com

BoyDontUcry berkata...

Dia nih lembu Mat Ezam
terjangkitlah sindrom KKS

Duniaku berkata...

Hairan la...asyik yg jadi katak ini org PKR aje....
mungkin kerana dulu asal dari yg berbaris...

qul berkata...

Demi masa depan Pr, mereka yg akan bertanding dengan Nama Pkr hendaklah orang yang betul berpegang kuat pada Agama, Bangsa dan Negara.

Yang penting diri sendiri dan keluarga serta meletakan Harta dan Wang rinngit sebagai Kiblat, mereka ini perlu dihapuskan dalam pkr.

Jika ada pemimpin yang menolak hukum hudud, kita sebagai seorang Islam tak wajib patuh kepada pemimpin saperti itu, kerana itu membezakan iman sesaorang disisi Allas s.w.t

Tanpa Nama berkata...

Dalam politik kalau sesuatu parti ingin berjaya perlu ada:1. Kewangan Parti yang kuat, 2. Media untuk propaganda dan 3. momentam senorio politik. Dengan sebab inilah Bekas Presiden Marcos Filipina dan juga bekas Presiden Indonesia sukar di gantikan melalui pilihanraya Umum negara. Tak perlulah di negara ini setiap kali pilihanraya parti pembangkang meronta mengatakan pilihanraya tak adil. Memang tak akan adil bila mana pun.Inilah kelemahan dalam sistem demokratik. Suka tak suka perlu ikut majoriti walau pun hanya kelebihan satu orang dikira hak majoriti. Maka hak minoriti akan diabaikan. Macam mana kita nak jatuhkan kerajaan yang memerintah kalau keadaan begini?. Fikirlah sendiri!. Cuma kita perlukan kekuatan rakyat melalui simpati rakyat bukan kerana disebabkan pegangan ideologi kita yang kita banggakan itu!. Tetapi keperihatinan rakyat terhadap bukan pada parti tetapi terhadap ahlinya. Apakah rakyat akan mengubah haluan sokongan hanya dengan mendidik mereka?. Rakyat tidak akan mengubah..percayalah. Bagaimana caranya perlu dapatkan sokongan rakyat?..bagaimana caranya Dr.Martin Luther JR dan mahatma Ghandi India lakukan?.Perarakan-perarakan demi perarakan...atau dalam konteks politik dipanggil "civil disobedience" yang perlu dengan aman dan rela ditangkap...biar penjara-penjara dan lokap negara ini penuh dengan pejuang-pejuang. Kalau takut mati atau kena tangkap jangan jadi pejuang ...Parti pembangkang walau pun berlainan ideolaogi politik perlu bergabung untuk kekuatan. sekiranya biri-biri itu berada keseorangan sudah tentu dibaham serigala. Persetankan masalah dalam parti tetapi bergerak untuk kuatkan barisan pembangkang yang kuat. Oleh kerana masalah dalaman parti jangan sekali pecah belah dalam ikatan pakatan rakyat. Kalau niat ikhlas dan perjuangan yang ikhlas sentiasa Allah akan memberi kejayaan. Janganlah tamak haloba dalam politik. Ramai pemimpin dunia kecundang kerana tamak haloba ini. Ingatlah kisah karun..ingatlah gila kuasa Hitler...ingat gila tanah si Yahudi...ingatlah bangsa sombong mcm bangsa jerman...banyak lagi kecundang di muka bumi.

Keliwontron berkata...

Tadik Badut Hisham keluar dekat TV , dia cakap dia merasa terhina sebab MB Khalid panggil dia 'mental ' kah kah kah ....
ADUN dah besar panjang pun merajuk ka ish ish ish ..takkan berenti dari perjuangan PKR sebab tu ....nie lembik mcm lemak BikMama ...steady skit bang .... rakyat penyokong PKR punya harapan yg tinggi mengunung utk jatuhkan BN jgn la kao lembik sangat mcm tu ...baik pegi main guli dengan khir TOyo saja ...

Tanpa Nama berkata...

sebenarnyakan, sebenarnyakan dia dah terjun dan bina istana dalam laut di pelabuhan kelang kah kah kah kah

wakmeli berkata...

ni la masalah dalaman pkr, pmimpin2nya kbykannya bekas org amno..mmg la kaki projek dan wang ringgit shj dlm pala.sambil2 tu boleh kire komisen. yg berjuang atas dasar keadilan boleh dikira. x istiqomah mcm ahli dan pmimpin pas.
aku rasa la pas yg perjuangkan dasar islam, ddlamnya dah terkandung amanah, keadilan, ketelusan dan org2 melayu ISLAM perlu menyokong penuh parti ni, bukan berpecah belah. jadikan team pas jentera yg kuat untuk melawan amno...

Tanpa Nama berkata...

ada ada sajeeee...bila musim hujan nie..banyak pulak katak katak keluar sarang..nak pergi cari makann.dalam pkr tak leh songlap duit ,,maklum lah semua dah kena control..lompat la sampai penat.
mesti ada yang tak kena..PKR WA CAYA SAMA LU

maxxim berkata...

salam.. apa2 pun. kita mesti bijak menimbangtara yg mana terbaik. adun yg xbuat kerja wajar dibuang. jika tidak dapat diajar dengan baik. mb wajar pecat saja. atau di kasi je..