Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 9 Oktober 2009

KYUSUK MENDENGAR FATWA MALIKUL SEMBAB



AL-MALIKUL DI SAMBUT OLEH RIBUAN KERUSI



KERUSI SEDANG KYUSUK LAGI TWAIDUK MENDEGAR KHUTUBAH


NOTA:
ribuan kerusi telah datang berpusu
pusu untuk memdengar khutbah al-malikul sembab.

kerusi kerusi ini telah datang tiga
jam lebih awal dari kesampaian malikul.

ada kerusi datang diosong. ada datang diangkut
ada datang dijenjeng. ada datang naik lori
dan ramai juga bersendirian.

kerusi kerusi amat kyusuk lagi tawaiduk
apabila mendengar khutubah al-malikul yang
membawakan fatwa baiknya mendirikan jamban tan
kepada orang ramai.

kerusi kerusi ini tidak berganjak sedikit pun.
kerusi kerusi ini adalah penyokong setia al-malikul sembab.

diakhir khutubah ini semua kerusi ini telah bersumpah
untuk tidak menjadi kaki bangku di hadapan malikul kah kah kah.




22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kpd jemaah "kerusi" yang telah hadir ke majlis ceramah fatwa "Al-Malikul Sembab".... tanpa kalian majlis ini menjadi hambar dan suram.

bikir perak berkata...

Sana kelak kerusi2 ni menjadi saksi pemting bahawasanya MALIKUL SEMBAB tidak pernah kenal apa erti bercakap benar .. Ilmu wahid UBN DAJJAL mesti bercakap BOHONG boleh jadi Menteri LAMA2 JADI TPM..DAN AKHIRNYA BOLEH JADI PM MACAM NAJIS NAZAK ANAK TUN RAZAK..

Yang untungNYA kerusi2 ni ..tak berat nak pikul biawak2 karat yang menanti peluang nak hidup sehari dua...rakyat 1 Malaysia semakin CUN dan hebat kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Ternampak dalam gambar lebih banyak penyokong daripada yang didokong..kerusi menjadi penyokong bagi pengundi yang duduk atas kerusi..kesian al-malikut mat sembab berucap kepada kerusi yang tidak berganjak daripada tempat mereka semenjak mengambil tempat sehingga mereka diangkut oleh pengundi. Adakah ini petanda BE END akan menetapkan prestasi kekalahan nya seperti diPermatang Pauh, Permatang Pasir, Bukit Gantang, Bukit Selambau, Manik Urai dan diGanu?

Nampaknya al-malikut mat sembab ni kurang menarik la..bosan aku..kah kah kah.

Keliwontron berkata...

Mak ai ...putihnya pemandangan ...!kah kah kah ....best jemput kerusi datang lepas majlis dia tak makan minum jimat bajet ....

Tanpa Nama berkata...

kengkadang konfius sebab yg mana satu yg kerusi kosong yang mana satu penuh...kecuali bila berlaku di depan mata

tzr berkata...

kesian bangku!

Superman berkata...

Err...salah guna harta hak milik rakyat ni..kalo pak lah pn bley tido waktu mesyuarat agong um'NO'!,patut la kusi pn byk yg tido..khusyuk mengalahkan khusyuk dlm solat lg tuh...mujo kusi...kalo org??kahkahkah......
org dh muak kot nk dgr ceramah umum malikul sembab...kah..kah..kah..

seliparjepun berkata...

salam...

ini berita baik 1 malaysia hahahhaha...takda makan2, tu yang jd mcm ni..hahaha. orang dtg nak mengisi perut bukan nak mendengar fatwa fatwi..malikulpagoh.

TAHNIAH!! kerana hadir..(bangku)

kasturi berkata...

Ha!,

Al Malikul Kurshi....la!

Jebat Musibat berkata...

menarik nih.
adakah ini petanda awal?
yg Bn akan tersungkur?

selalu peel orang2 melayu nih, mmg camnih.. senyap2 ada makna.

tajudin berkata...

Bro TT, kalau kita nak test berucap depan orang ramai, nak elak gabra, ada eloknya kita test berucap depan kerusi meja dan pokok-pokok bunga...

Tanpa Nama berkata...

BERSUMPAH UTK JD KAKI BANGKU.. KAHKAHKAH..
mcm perli pengikut umngok jer bro?

alarr.. yg dtg tu pun xde pun yg ikhlas.. kalo x dtg niat nak :
- dapat kontrek. (kontrektor kelas F aka ketua bahagian )
- bodek tunjuk muka.
- kene paksa dgn bos / ketua kampung (biasanya psal dh byk mkn subsidi .. tergadai body )
- datang nk makan free pastu cabut.
- mmg dh 'kaki bangku',dulu,kini,selamanya.

Tanpa Nama berkata...

bro..smalam tv3/4 kata 20 org hadir ceramah pr...keh keh keh

budak rantau berkata...

Woitt TT,

Apsal itu kerusi x ajak meja..almari..katil..tilam..dapur gas turun sekali utk dgr khutbah itu melayu sembab?..ini mesti kes x ada cabutan bertuah..tuu yg kurang sambutan tu..

Prasert E.C berkata...

Malang sungguh kamu wahai kerusi, didukung dan diusung untuk mendengar omong kosong lagi sombong pemimpin kelentong rakyat.

Brader Isham, maafla yer kiranya terciplak artikel. Harap geng PR tak pegang hak cipta. Kah, kah, kah!

Tanpa Nama berkata...

kontrak kerusi duit sapa?????
duit rakyat...
duit sapa?
duit rakyat...
duit sapa?
duit rakyat...
duit sapa????
duit rakyaaaaaattttt

tolak ameno bn....pangkah pas pakatan rakyat...

Tanpa Nama berkata...

harap jangan salah faham..sebenarnya ramai yang datang hari tu..penuh tempat tu cuma masa jurugambar tgh tangkap gambar tu mereka2 semua tengah beratur mengambil nasik bungkus kat luar khemah tu..harap maklum

puteh berkata...

BN ni selalu mmbazir.... ukur baju di badan gergasi....ke c yan.

puteh berkata...

kuar tajuk ckit
harap dapat tgk tt ka pd nnti..

Tanpa Nama berkata...

Setiap kali PRK matyidin sembab kempen guna loghat utara....nak jaja kelentong dia.....taraf TPM boleh buat cerita yg tak masuk akal...sebab itu rakyat makain bencikan ameno...

Tanpa Nama berkata...

ini baru betul-betul kah kah kah kah..gila gelak kerana lawak gilerrr...bro..kau memang penghibur...

Master Yoda berkata...

Kah kah kah

Tak lama lagi kerusi2 tu leh la jadi pengundi hantu, takpon pengundi gaya POS

Kah kah kah

Baper RM fulus yg kerusi tu dpt???

Kah kah kah