Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 9 Oktober 2009

PROJEK MASYUUUK



KERAJAAN CADANG GANTI KAPAL KD SERI INDERAPURA


Kerajaan bercadang membeli kapal pendarat baru bagi menggantikan kapal pendarat terbesar Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) KD Seri Inderapura yang terbakar semasa berlabuh di jeti Pangkalan TLDM di Lumut, Perak pagi tadi.

Ahmad Zahid Hamidi, berkata kapal yang berusia 40 tahun itu tidak boleh digunakan lagi akibat kebakaran teruk kali kedua, selepas terbakar kali pertama pada 2002.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… INI PROJEK BESAR… kah kah kah…

kah kah kah…. INI PROJEK MASYUUUUK… kah kah kah..

nota:

lihat dan tunggu ada atau tidak ada
dibincang dalam parlimen nanti.
lihat dan tunggu ada atau tidak ada
kaki lobi cari kontrek.




14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Siapa bakarrrr???? Hahahahah...

Tanpa Nama berkata...

Apasal ganti satu aje.....belilah 10 biji lagi lebat masyuuuuuk!

Tanpa Nama berkata...

hahaha..bro, ni saje bakar sendiri..nak claim insuran..pastu bukak tender..bagi kroni2.. kah kah kah

Keliwontron berkata...

Haha kelakor berita nie baca dekat The Sun tadik ...terbakar masa berlaboh ....terbakar dari jam 620 pagi sampai 2 petang ...8 jam terbakar sampai terpadam sendiri ke di padam oleh bomba tak mentioned....kalau 8 jam baru bule kontrol padam mmg kronik la pasukan kebakaran kapal ..itu baru short-circuit ,kalau terbakar tengah lautan aku ingat kapten kapal terjun laut dulu siap2, belum perang dah kaput ....kapal ini ingat kena meriam buluh dah tenggelam .... ini dah macam kira rumah setinggan terbakar atau di bakar .... sikit hari alamaknya pergi PerangChis lagi la shopping ...rasuah sayang yeh!

brad jibb berkata...

sendiri bakar kot. pastu beli baru. memang projek masyukk. dah macam kes rumah setinggan. tolong bakar. pastu tolong bagi rumah. janji masyukk.

Lee Copper berkata...

Melayu bodoh. Jadi menteri, jenderal, laksamana dll tapi bodoh piang. Dah lah bodoh buruk kelaku pulak. Beli kapal yg org nak buat tukun di tgh laut.

Lepaih tu yg guna pulak anggota navy melayu yang tak cerdik. Pi kursus pasai kapai, depa pi tidoq dgn cari betina....

Tok Uban berkata...

Kalau jadi beli kapal baru....minah negara mana pulak yang nak kena letup....cuba teka....

Tanpa Nama berkata...

banyak sangat ketawa ko ni...
gendang gendut tali kecapi

Tanpa Nama berkata...

WOW!!
mmg masyukkkk..
byk betul duit 1 Mlaysia ni.. negara lain gawat, kita relaks je beli Kapal perang..

utk model2 oversea yg cun dan sanggup di entot2 bole apply jawatan kosong ganti Altantuya..
masyukkk beb.. tp kalo diowg tipu x bayar jangan tunjuk terel gi tuntut.. konfirm kene C4 dgn bik mama.. kahkahkah..

AntiBeerN berkata...

Sengaja bakar rumah setinggan...
suruh pindah rumah baru kroni bina...
tanah jual kati kat tokey...

Sengaja bakar kapal tentera laut...
Boleh beli kapal baru...
Komisen baru...
Jurualih bahasa wanita Mongol baru...

Tanpa Nama berkata...

Ada juga terdengar cerita...Enjin kapal ini enjin Made In Israel..Banyak kapal perang Amerika menggunakan peralatan buatan Negara Yahudi.Masalah kita dari dulu suka kutip kapal scrap Amerika di scrap yard di Amerika. Membaik-pulih kapal scrap ini lebih dari perbelanjaan beli kapal baru.Yang tak tukar cuma besi badan kapal saja.Banyak kapal-kapal TLDM cuma jadi pasu bunga saja.Nampak diluar di cat lawa dan dihias dengan cantik. Kejuruteraan Merin dan kualiti alat ganti di tahap yang paling rendah.Alat-alat ganti yang di pasang oleh limbungan tempatan berkualiti rendah tapi TLDM selalunya membayar dengan harga yang tinggi.

Kapal-kapal perang biasanya mempunyai pintu-pintu yang kedap air dan api.Api sukar merebak dari bilik ke bilik. Walau pun kebakaran bermula dari bilik enjin yang paling terdedah kebakaran ia boleh dikawal dengan sempurna sekiranya alat pengesan api atau pengesan asap berfungsi baik. Secara manual pertugas shif bertugas lakukan rondaan yang betul dengan pastikan semua pintu-pintu kedap apai dan air ditutup rapat.

Walau pun rakyat tidak mahu mencampuri hal-hal yang berlaku di Angkatan tentera tetapi semua anggota tentera perlu faham semua harta benda kepunyaan mereka dibeli dengan wang rakyat yang membayar cukai. Anggota tentera perlu dipertanggung jawab dengan sepenuh menjaga harta rakyat (Public Money). Harga sesebuah kapal perang adalah berjuta-juta maka quality pengurusan harta-harta tersebut perlu beri perhatian serius oleh kementerian pertahanan yang mewakili rakyat. Kementerian Pertahanan sepatutnya sedia memberi penjelasan yang sewajarnya Insiden kepada rakyat. Menteri Pertahanan perlu beri penjelasan di parlimen tentang kehilangan kapal perang ini.General-general di angkatan tentera perlu menentukan angkatan tentera kita mempunyai kualiti untuk menjaga harta rakyat yang berbillion.

Johan berkata...

kahkahkah terbakar ke sengaja bakar? woi Zahid,mana laporan siasatan kebakaran2 ni?ape punca2 kebakaran?

Tanpa Nama berkata...

kah....kah...siape lak jadi mangse lepas ni.........ganyang umno

Tanpa Nama berkata...

Betol..Jangan beli kapal baru..MAHAL..MENTERI PERTAHANAN IKUT SAJA KATA PEMBANGKANG. GUNA SAJA BOT KELAUT TANGKAP IKAN JADI KAPAL PERANG.
TUTUP SAJA LIMBONGAN KAPAL YANG KITA ADA. JANGAN JADIKAN MALAYSIA PANDAI BUAT KAPAL.