Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 23 Oktober 2009

MACAM MACAM CARA NAK MENIPU ORANG MELAYU



BEROK INI APA JADI - DAH 10 TAHUN DAH ADA CUCU KE ?




LAPORAN AUDIT: PM JANJI AMBIL TINDAKAN - melayau

Najib Razak berkata beliau kecewa dengan perbelanjaan melampau dan penyelewengan seperti yang didedahkan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2008 dan berjanji akan mengambil tindakan terhadap mereka yang bersalah.

"Apa yang penting daripada laporan itu ialah sama ada kita akan bertindak atau tidak.

"Mereka yang melanggar peraturan akan dikenakan tindakan," kata perdana menteri ketika menjawab soalan sewaktu taklimat media mengenai bajet di Kementerian Kewangan di Putrajaya hari ini.

KAH KAH KAH …

woit… TUNGGU DAN LIHAT… kah kah kah…

kah kah kah… JAMIN SATU PUN TARAAAAK…. kah kah kah…

woit… KALAU KES BELACAN …JAMIN AKAN DI SIASAT SAMPAI KE BULU BULU UDANG… kah kah kah…

kah kah kah…MAT MONGOL… HANYA CAKAP SAJE… kah kah kah..

kah kah kah… NAK BAGI SATU MALAYSIA SEDAP RASA… kah kah kah..

woit… TAK HENTI HENTI MENIOPU… KELENTONG… MEMBODOHKAN ORANG MELAYU… kah kah kah…

woit… MELAYU BODOH… SENANG DI CUCUK HIDUNG… kah kah kah..


CHEEE WAH … INI PULAK



SPRM TELITI LAPORAN AUDIT NEGARA 20008


Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) sedang meneliti Laporan Ketua Audit Negara 2008 untuk mengesan sebarang unsur rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa dalam pengurusan dana awam.

Kajian itu adalah prosedur biasa yang dilakukan setiap tahun bagi memastikan ketelusan dalam setiap penyata dan pengurusan kewangan yang sudah diaudit Jabatan Audit Negara.

Menurut kenyataan ibu pejabat SPRM di sini, jika terdapat unsur rasuah, penyelewengan dan salah guna kuasa, SPRM akan mengambil tindakan selanjutnya berdasarkan prosedur siasatan sedia ada.

KAH KAH KAH..

kah kah kah… PANDAI JUGA SPRM INI BUAT LAWAK… kah kah kah..

kah kah kah… NAK KETAWA SALAH… TAK KETAWA SALAH… kah kah kah..

woit… BILA NAK AUDIT LAPORAN SIKOM 98…kah kah kah..

woit… SUDAH SEPULUH TAHUN… TAK AUDIT AUDIT LAGI… kah kah kah..

woit.. DAH BERAPA BANYAK MENTERI SUKAN BERTUKAR... kah kah kah..

kah kah kah... NAK TUNGGU AZALINA ADA CUCU KE?.... kah kah kah

nota:

bila lah melayu nak sedar
tiap hari kena tipu
tiap hari kena kelentong




14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

najib kuntau, sprm puntau.. dua2 lancauu.. sembang x penahnyer betul.. bila lah Tuhan nk balas jasa diowang nih.. teringin gak nk tengok..

Tanpa Nama berkata...

jasa beliau akan dibalas coming soon.

menunggu berita ternow di TT nanti.

Tanpa Nama berkata...

We Want The truth,the whole truth and nothing but the truth!

LembuKenyang berkata...

Woit TanpaNama "2009 Oktober 23 03:15"

Tak payah tunggu la, kalo bala nak mai, dengan hang-hang sekali dia bantai. Ini adalah style bala diturunkan. Bukan macam kita dok tengok filem Hidayah Indon tu.

Depa-depa ni, kene tolak dengan PRU jer. Sabarlah sikit lagi. 3 tahun jer lagi..

seliparjepun berkata...

salam...

"Apa yang penting daripada laporan itu ialah sama ada kita akan bertindak atau tidak..." isteri rosmah cakap.

JAWAPANNYA : T I D A K !!!

bertahun tahun perkara yang sama kita dengar, lihat, paham, keputusan sama...TIADA TINDAKAN..!!

Tanpa Nama berkata...

DULU janji nak siarkan perbelanjaan Sukan Komanwel 98. Sehingga kini tidak ada penyata. Kerana semua takut dgn Mamak maddey yang pelingkup ekonomi negara.
Adik ipar dia CEO projek pelingkup ini.
Bila ada menteri sukan macam jantan tu naik lagi lingkup kementerian Sukan. keran Big Mama tak boleh tengok muka dia ni. so sekarang dia dah tak der tempat.
tak taulah apa jadi lepas bajet 2010 ini pulak.
lagi lingkup lah jawabnya ekonomi negara.

Tok Uban berkata...

Aku rasa tiap-tiap tahun ada audit..macam-macam punya lapuran...Pak Lah dan BPR dulu pun cakap nak ambik tindakan...tapi abuk pun tarak...sebab apa?...semua supplier tu kroni depa...nak mampus kalau ambik tindakan...gerenti kalah kalau nak tanding ketua bahagian....itulah UMNO...Untuk Menipu Number One....

Tanpa Nama berkata...

Utk akaun SUKOM 98, SPRM kena cari beruk yg jadi maskot dlm poster tu tuk soal siasat. Menteri, ahli jawatankuasa, pegawai2 yg bertanggungjawab dlm penganjuran SUKOM tu dah gi mana tak tau dah. 10 thn lebih akaun tak bentang lagi.

Beruk ni pun tak tau ada lagi ke tak. Mungkin dia dok kat zoo negara sbb hutan smua dah abih kena tebang kroni rembat. Tapi takpa. Beruk ni akan cover kroni2 smua. Kalu tak kerana kroni, beruk ni takkan glamer. Dpt la jadi maskot. Byk lagi binatang lain yg nak jadi maskot tapi tak dpt. Berudu, katak, tenggiling, pacat...semua out sbb hulur duit tak cukup (binatang nak jadi maskot pun nak kena hulur..teruk m'sia nih).

SPRM: Kenapa akaun SUKOM lambat bentang?

Beruk: Ookk ookk ookk ooooooookkk...madey madey... ookk..azalina zoom zoom...

SPRM: Oh ic. Rasenye ada tak penyelewengan?

Beruk: Ookk ookk ookk.. aahh aahh.. ookk ookk.. kautim kautim...

SPRM: Kautim? No problemo. Tapi kalu masih ada duit lebih tu, kasi la skeettt..20%...

Beruk: Oookk ookkk.. O.K

Tanpa Nama berkata...

.....kah kah kah... NAK TUNGGU AZALINA ADA CUCU KE?.... kah kah kah...

allamak! boleh dpt cucu ke......???? blur? blur?....
saper sontot saper nak dpt cucu ni?

kah! kah! kah!

minah ni, jadi laki bik mama boley la..

kah! kah! kah!

Sudin berkata...

lapuran yang lepas-lepas pun belum ada tindakan......kah,kah,kah.....ini menunjukkan tidak akan ada tindakan di ambil......hanya sandiwara aktor tersohor 1Beruk lanun Umno/Bn.....

Tanpa Nama berkata...

Betul tu TT. Aku baru jenguk New Shit Times Online, kes Lingam tu pun dah close. Tak da apa2.

http://www.nst.com.my/Current_News/NST/articles/20091022080531/Article/index_html#

Suruhanjaya Diraja ni tak jadi. Diaorang ni saje je. Buat wayang cita hindustan. Belachan kurang 2% dapat tangkap. Ni bukti terang lagi nyata...Yillek...Bloody hell btul...

Local Fighter berkata...

Tetapi sekurang-kurangnya Laporan Audit Negara, rakyat tahu.

Ini dikelantan, diumumkan oleh Kerajaan Negeri sifar rasuah! hahaha..

Apa kes anak menantu Tok Gundu dilantik jadi LP anak syarikat Kerajaan Negeri.

Amboi, kalau tak dia..ikut meritlah..layaklah..kalau tak UMNO semua prejudis.

Kesian..PAS dapat pemimpin yang boleh berkokok di reban sendiri sahaja...

Tok Uban berkata...

Hallo local fighter...
Itu orang layak tak jadi LP anak syarikat?...layak bukan?..
Lu tau tak...kat terengganu tu...derebar ambulan jadi pengarah anak syarikat yang jaga hospital swasta...itu orang layak ke?
Lu tak faham sebab otak lu otak umno...audit tiap-tiap tahun..tapi apa tindakan?...tak ada...duit rakyat tetap hilang kena sapu dek geng-geng kau....
Aku tahulah...dalam otak geng-geng kau...Harta kerajaan adalah harta parti...semua kau orang balun...sampai DO pun takut dengan Pengerusi JKKK yang tak pas PMR...betul tak?
Sudahlah local fighter...tak usahlah nak kutuk parti lain...kau perbetulkan parti kau tu...kau buang semua kaki-kaki kotor dalam parti kau tu...tak usah nak mengotorkan blog ni pulak...kahkahkah

HangNadim berkata...

KAH!KAH! KAH!  Punya la bodoooooo Mamat Local Fighter ni ... punya la terselah dia punya bangang  tu, Tuhan saja yg tahu. Nak menyalak kat sini kena ada akai sikit bodo!! Kalau setakat akai kureng macam nko, dengan komen2 bodo macam tu ... jadik lauk ler nko!! KAH!KAH! KAH!  Woit Bingai!! Tukar ler ikon nko tu .... orang sekarang dh tak pakai keris tebalik tu daaaah. KAH!KAH! KAH! Stupid!