Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 23 Oktober 2009

WASPADA !! !PENYAKIT TIDOOO TELAH BERJANGKIT



LALAT INI SEDANG MENYERANG UNTUK MELAHIRKAN MAT NGANTUK





BAGAIMANA LALAT INI BOLEH SAMPAI KE KUALA IBAI ?




BILA PULAK LALAT INI SAMPAI?

Lalat tsetse adalah sejenis lalat yang pembawa
penyakit tidoo atau dipanggil Human African trypanosomiasis.

Sesiapa yang diserang oleh lalat ini akan menjadi Mat Ngantuk.

Lalat ini hanya didapati di Afrika dan di Jalan Belemy.

Berita telah mula tersebar bahawa saekor lalat ini telah juga di temui
oleh seorang nelayan yang sedang men
candat sotong di Kuala Ibai Terangganu.

Nota :

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang
jangkitan serangan lalat tsetse ini
sila rujuk kepada Dr Abdul Aziz Bari. Beliau telah
menulis tentang serangan lalat ngantuk ini dalam
akhbar Sinar Harian




11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus bawa lalat testset ni ke persidangaN LEMBU PAWAH supaya semua boleh tdo, takdelah dok merapu cam org gilo!

JimAlifSiin berkata...

HUARGGGHHH!!!..ngantok siot!

..gua rasa, gua dah terkena jangkitan laa...

z,z,z...

Tanpa Nama berkata...

Kuarantin kan Mat Ngantuk sebab beliau orang yang bertanggungjawab menyebarkan penyakit ni kat malaysia. Bagusnye masa persidangan umngok mat ngantuk ni dilepaskan, biar 1 dewan 1zzzzzzz

Tanpa Nama berkata...

Pakatan akan jahanam di tangan PAS !! On one hand PAS ask for free media, on another hand you ask Ministry to stop the Air Asia advertisement! This is so hypocrite! We are educated and we know which is good and bad! Malaysian are mature to differentiate! Free media means you should allow whatever advertisement weather it is bad or good, on another hand, you educate the people how to judge! If you stop Air Asia's Advertisement because you claim that is not good,than please don't complain when UMNO stop your news, UMNO will claim that news from PAS is also not good !

As what Tian Chua said, Media Corporation should being grow independently, let it survive or death by them self, no license require!

From Raja Petra, "But PAS does not declare war on corruption. PAS declares war on beer and sexy women. PAS does not understand that corruption and poverty is the real enemy. Poverty enslaves us. Corruption makes us even poorer. "

Johan berkata...

induk penyakit ini dipercayai tidak lagi berpusat di Jln Bellamy tapi telah berpindah ke pusat penyebaran baru iaitu di Sungai Penchala..

zeqzeq berkata...

oo patutla saya rasa nak tidur jer..

dah kena hisap ker.?

Johan berkata...

kesan sampingan penyakit ni adalah pesakit bertindak menentang konsert!kahkahkah

HangNadim berkata...

Woit!! Tanpa Nama 16:47!!! Baik ko pegi tido!! Aku tengok dah banyak lalat kerumun nko punya otak!! Yang boleh jahanam kan Pakatan adalah orang2 macam nko laaa. Hipokrit mender!! PAS tu cuma nak jalan kan peranan dia sebagai parti islam jer. Tak salah kan? Macam DAP dengan PKR laaa ... masing2 ada peranan. That's the beauty of Pakatan Rakyat. Bodooo!!

Tanpa Nama berkata...

TT kena selalu pi ketuk peminpin org2 tua yang dlm pas pasai dah kena sindrom lalat nie (TG Nik Aziz, OK lagi sebab ilmu dia masin POWER!)...pemuda dia pun baru kena sikit2 sindrom lalat nie..wakakakaka...Bila Pas nk buek Muktamar Khas! nak tunggu PRU13 ke! ...tak kan nak tumpang Bang Nuar Ja buat kerja...Jangan slow! macam siput!

Tanpa Nama berkata...

hey Dude..selama ni gua tidur nyenyak lah,tiba-tiba je gua bangun...kenapa ya,penyakit tidoo tu telah bangunkan gua kot...!!so pada siapa-siapa yg tidor tu cepat-cepatlah bangun,sebelum anda dicampak keluar...kah..kah..kah..kah

Tanpa Nama berkata...

kahkahkahkah
tabik spring salut 21 das!

walaupon lobang hidong kow besar,
walaupon hidong kow boleh hidu segala macham bau - bau indon, bau bangla, bau semerbak aroma belachan kurang protin, bau orked tanpa aroma jeanne zzz, bau lalat tsetse banyak buluroma zzz,
walaupun kow no spik inglis,
walaupun kow talk moo moo bila kow hidu mutton crossing the road,
walaupun kow noise moo moo bila kow hidu lembu kena tarik nak kena korban tak lama lagi,
walaupun kow hasil belajar ppsmi hanya pandai terbilang sampai 1hundred je bila kow kira mutton biri2 jump gate masa kow susah nak lelap bahana dengkur maut si-badak tidor sebelah kow,
walaupun inglis kow like market,
walaupun inglis kow fail!

tapi kow cukop berani main sesah je kutok pas dalam bahasa inglis!

kahkahkahkah
tabik spring!
kahkahkahkah
klakka-la!