Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 27 Oktober 2009

MAYAT PERTAMA 1MALAYSIA



PERANGKAP MAUT 1MALAYSIA




PESERTA PERKHEMAHAN 1MALAYSIA LEMAS
- malayssiakini

Seorang pelajar perempuan mati lemas manakala dua lagi masih hilang sehingga pagi ini apabila jambatan gantung yang mereka lalui secara beramai-ramai untuk menyeberangi Sungai Kampar putus.

Kejadian itu mengakibatkan 22 murid dihanyutkan air deras. Menurut The Star, 19 lagi murid ditemui selamat.

Jambatan tersebut terletak di Pusat Kokurikulum Daerah Kampar dalam kawasan SK Kuala Dipang. Kejadian itu berlaku kira-kira pukul 10.30 malam tadi.

Mereka adalah antara 298 murid dari 60 sekolah rendah dari Kampar, Tronoh dan Batu Gajah yang menyertai aktiviti kokurikulum Perkhemahan 1Malaysia anjuran Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kinta Selatan.

nota:

tak ada apa nak cakap

seluruh rakyat satu malaysia bersedih
anak anak sekolah digunakan untuk dahulu dimatikan

ibu bapa wajib sedar
plkn dan 1malaysia
adalah sarang kematian





53 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ironi..PLKN..ada budak mati...perkhemahan 1Malaysia..ada budak mati...projek kapal selam..mak budak mati..

Sukj berkata...

PAK LONG TT,

DENGAR KATA JAMBATAN TU RUNTUH SEBAB TERLEBIH BERAT...'OVERLOADED'

OVERLOADED 'TELAN'...kah kah kah kah kah

OVERLOADED 'MENIPU' UNTUK REMBAT LEBIH...kah kah kah kah kah

Woii ZAMBRY...ESOK DUN PERAK BERSIDANG TEPI SUNGAI LA...kah kah kah kah kah

Sudin berkata...

Tak ada siapa yang sokong PLKN dan 1malaysia.....hanya yang fanatik dengan gerombolan lanunUmno/Bn PM pembunuh sahaja yang sokong...!!!

Tak kena batang hidung sendiri tak mengapa.....bila kena baru tahu...!!!

Nyawa anak-anak se kecil itu jadi taruhan untuk melancarkan propaganda bodoh 1malaysia lanun Umno/Bn kepada murid-murid sekolah......
Ni jabatan pendidikan daerah kinta dah kemaruk benar dengan propaganda 1malaysia haram jadah sial ni....!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udah tak ade kerja lain lagi nak di buat....malam buta pulak tu...

Sepatutnya yang empunya idea 1malaysia dan kaki bodek PM pembunuh yang sepatutnya mati lemas/mampus naik jambatan tu...!!

Mesti ingat dan tanam dalam kepala, segala idea haprak dari lanun Umno/Bn membawa ciri-ciri rasuah......lepas ni akan cari salah orang itu, orang ini....yang empunya idea buat bodoh....!!!!!

buat kem sana-sini.....nanti ada pulak feri karam bawak rombongan untuk melancarkan propaganda sial ni..!!!!

Berapa lama nak tunggu ?
Sampai beribu nyawa melayang baru nak abolish PLKN dan 1malaysia ni?
Bangsat punya PM !!!!

lepas ni buat akta dan undang-undang.......bukankah lagi banyak akta dan undang-undang di buat akan menambah lagi peluang-peluang rasuah ?
Tak reti nak pikir ke ?
Bodoh nak mampus.....!!!!

Bukankah arahan ini dari putrajaya ?

Duit,duit,duit.....
Bomoh,bomoh,bomoh......

sub hashim berkata...

mat rempit pun ada banyak yang mati... x ada org kesah pon?

ubilepih berkata...

PUAKA MENUNTU DARAH>>KAH>>KAH>>KAH

Jebat Musibat berkata...

Inilah tanda2 rasuah berlaku,
duit habis sapu,

bina jambatan, tiang jambatan yang patut ada 10 batang besi.. tinggal 3,
kabel yang gantung jamban-tan patut2 mampu tanggung beban 10 tan (bersamaan 10 bik mama), tapi dah dibeli kabel murah yang mampu tampung 2 tan sahaja (bersamaan 2 bik mama).

Simen patut2 bajet 50 beg dan batu 2 tan pun dah hilang separuh.

kene plak projek diluluskan oleh MB haram!..

DAH TUH MANA TAK ROBOHNYA!!!!

Tak berkat!

IS berkata...

Sokong 200%. Cukup2 la tu!!

Mat Luku berkata...

pukimak punya 1malaysia...

asal tak suruh zambry 786,muhyiddin (pakar jambatan ,lidah kontot,najib dgn bik mama yg lalu dulu???

sial la...tak pasal2 mati anak orang...lain kali suruh dulu binatang 1malaysia ni test dulu...

Johan berkata...

stadium runtuh,siling bangunan sekolah runtuh,jambatan retak,bdk2 sekolah mati kat kem pembodohan..lepas ni nak bikin logi nuklear lak..abis mampus lah negara ni

mosabit berkata...

apa heran ...

"PLKN..ada budak mati...perkhemahan 1Malaysia..ada budak mati...projek kapal selam..mak budak mati.."

kat bangunan SPRM ada budak muda mati...

kat lokap polis ada budak muda mati...

itu tanda umno nak mati

aku harap semua pemimpin umno mati pucuk....bila mati pucuk diaorang tentu takda semangat nak kaut harta......... kah kah kah kah kah ....harta bertimbun nak buat apa?......kalau pucuk nya mati.....kah kah kah kah ....

zeqzeq berkata...

hukuman belum cukup buat jadi serik..

Tanpa Nama berkata...

Hei setan Pakatan Rakyat!!!!!!!!

Kalau berkhemah dalam hotel heritage mana anak anak kita nak rasa kesusahannya. Kalau bukan malam bukan nama berkhemah namanya.

Bodo punya malaun puak puak kau ni. setannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Tanpa Nama berkata...

plkn ni diwujudkan utk penuhkan poket kroni.ye la kalau x ada plkn nanti x ada tender supply bus,tender buat bangunan plkn dan mcm2 lae benda yg berkaitan.kalau betul nak buat budak pompuan patutnya x payah.tu lah kalau pompuan x ada kurang pulak org naik bus so fulus pun x mashuk..apa2 yg gerombolan buat mesti depa pikir pasal poket depa dulu..percayalah..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Hei setan Pakatan Rakyat!!!!!!!!

Kalau berkhemah dalam hotel heritage mana anak anak kita nak rasa kesusahannya. Kalau bukan malam bukan nama berkhemah namanya.

Bodo punya malaun puak puak kau ni. setannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

2009 Oktober 27 16:02

ko tu lagi bodoh setan hanjing...sekarang orang cerita jambatan ni roboh lah hanjing. bukan cerita buat khemah nak susah ke dalam hotel tak rasa susah ke...ni sekarang ni siapa buat ideologi 1hajing ni?? sampai jabatan pelajaran nak mengampu buat perkhemahan 1hanjing ni..dah lah tu jambatan baru siap 2 minggu lepas. bodoh nya pengampu!

Tanpa Nama berkata...

Jambatan gantung kat gambar tu benar-banar lekeh... tapi steady je... yang runtuh tu, punyalah canggih... tapi...

Tanpa Nama berkata...

"mat rempit pun ada banyak yang mati... x ada org kesah pon?"

mangkaq punya ayat..!
ini budak sekolah rendah, kena kerah.
mat rempit sendiri pi cari..

betul ka org tak kesah pasal mat rempit ?!!
hang sorang saja kot yg x kesah !

mangkaq punya 1Malaysia

le_bailamos berkata...

apa la punya bangangggg...org cite pasal jambatan runtuh dia cite pasal hotel heritage lak...tu la dulu mak bapak suruh gi skolah lu sibuk nak merempit...kui kui kui...khak ptuihhhh!!!!

Aziz A'zmi berkata...

dh ajal...sape2 pun bleh mati kat mane2 pun...

mati tepi sungai ke, bawah pokok ke...tgh menaip blog ke...

yg duk p salahkan 1malaysia awatnya??

tu kerja tuhan....

ada akai pikiaq la...

Tanpa Nama berkata...

Hello En Hisham

There is an urgent appeal for Pakistan as per the following link. It seems serious enough. I believe you have some awareness of some of the sinister plans such as those of "Project for New American Century" or something to that effect to destabilize countries from Pakistan through to Syria.

Even now Pakistan is facing serious destabilization by US forces and internal strife at its border with Afghanistan.

http://pakalert.wordpress.com/2009/10/27/urgent-meditation-exercise-to-save-pakistan-from-the-coming-destruction/

Regards

budakhingusan berkata...

hmm, semua, jangan melenting ya-

memang budak tu mati pasal jambatan.
memang budak2 tu melintas psl nak gi perkhemahan.
memang, kalau takde perkhemahan tu budak tu takkan mati.
memang, kalau bende camni jom kita salahkan kerajaan.
memang, kerajaan juga yg buat plkn.
memang, plkn tak berguna sesen.

memang, dari berita budak lemas kita kaitkan ngan umno babi.
memang, jambatan simen, projek kapal selam dan sekolah retak abis campur sekali.
memang rakyat malaysia penuh dengan caci maki dan dengki.
memang, kalau tak faham kau cakap macam2 dan itu ini.

"apa kau ingat kalau takde jambatan ngan plkn budak2 tu takkan mati? Kau ingat kau Tuhan?"

fransz berkata...

woi bangang, apekejadah budak2 skolah rendah redah sungai mlm2 bute? kalo anak ko kene, pastu kojol, amacam? ko nak bace doa ape lagi? doa 1 malaysia?

Tanpa Nama berkata...

HEHEHEHE SELAMAT MAMPOS UMNO-BN ...

BAI BAI KAH KAH KAH . . . KAH KAH KAH. . .

penanggah berkata...

kito tunggu dan lihat jer laa... apo lg yang runtuh lepas nii...

LembuKenyang berkata...

Aziz A'zmi-> Bakal Produk keluaran Gerombolan. Haha USM, UUM, UM, UKM, UTM, UiTM...kah...kah...kah... PRODUK GEROMBOLAN.

Tanpa Nama berkata...

aku tengok komenter UMNO dalam ni semua bodoh2, dari student sampai pancacai semua bangang punya ayat, clear isu yang TT tulis tapi pi lencong kot laen, sib baik ade tukang jawab hahaha.... patutnye tak perlu jawab kebodohan depa tu , dah memang keturunan otak bonsai semua nak buat macam mana.

Tanpa Nama berkata...

Hoi Aziz kangkung,

Hang ni xde akai ka ? Ajal maut mmg la ditangan tuhan, tp musibah yg dah terjadi kite kena la ambil pengajaran agar ia tidak berulang. Hang tu yg kena pikiaq tolol

Belajar universiti tp bodoh nak mampus...patutla USM hang tu songlap. Ni jambatan baru siap takkan la dah roboh. So kite kena la siasat sape kontraktor jambatan tu.

Aku benci btul la dgn budak U yg bodoh ni

sbb tu TT slalu bagi reminder...dah ramai melayu bodoh..mcm ko la Aziz

mat sabung berkata...

bengong bai najik 1 msia!! pas ni tubuh la mcm2 jwtnkuasa utk siasat punca keruntuhan, bukan nk siasat siapa kontraktor yg buat tu, bnyk mne simen yg diguna ,betul ke campuran simen tu, bnnyk mane besi yg diguna,..klu dh jamban tan tu overloading, ade ke pihak kontraktor yg bina jamban tan tu bg thu notis bertulis kapasiti yg patut dimuatkan org2 dlm satu2 masa? hah...jwb2! kalau jamban tan tu betul2 memenuhi piawaian seperti yg telah ditetapkan ,tampal plate sijil yg mcm dlm lif tu, tngk contoh lif OTIS, MItsubishi dll.itu baru barang CERTIFIED!! bukan barang barai mcm stadium runtuh, bumbung masjid, bangunan bocor,kolam renang bocor,moral runtuh!!, orang jatuh, dll , belom apa2 lg nk buat teori yg jamban tan tu budak2 pie naik ramai2...ape kejadah ni? ni bukan nk menyelesaikan masalah, ini kenyataan nk melepaskan diri!! bodoh! mane kenyataaan PPD bahagian daerah kejadian tu? apa pulak kata si menteri pendidkan skrg? ni siap2 nk putar belit isu , masing2 tk nak tanggungjawab!! mmg cerdik bodoh yg tkleh nk ajar punye jenis menteri ni! woi bai!!

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju ngan Mat Luku. Lain kali kalu bina jambatan, suruh Zambry, Mat Sembab, Najib ngan Bik Mama test dulu. Kalu diaorang yg jatuh kan ke bagus.

Wooiitt... Yg macai2 1Malaysia buat komen bodoh kat sini ni apahal? Takpa. Nnt kalu ada projek jambatan lain yg siap korang pun boleh test.

Tanpa Nama berkata...

hahaha.... wa UTM bhai, tapi wa tak bodoh cam budak USM nih, wa clear dan benar punya orang. Kasi suap nasik ke program, kasi cuci otak ke btn semua tak jalan bhai kah kah kah . . .kah kah kah . . .

mampos sama umno

syafiq salim berkata...

SEMUA NAK SALAHKAN KERAJAAN...

crewradix berkata...

KEM MENDOKTRINKAN MINDA ANAK KECIL SEDARI KECIL LG..
SAMA CAM KITA PG KEM MASA ZAMAN SKOLAH DULU..MASIH SAMA JE..
MINDA DIJAJAH DARI KECIK2...

Tanpa Nama berkata...

hey bhai.!! dalam hal ni siapa yg nak di pertanggung jawapkan...???dia kata dia..!!dia kata dia.!!akhirnya mak bapak yg kena,kerana membenarkan anak mereka pergi..ajal tu memanglah dah ajal...tapi yg bawa dan menjaga budak-budak ni kenapa bahlul sangat,jambatan gantung tu mestilah ada limitnya,yg dia bagi budak-budak tu harung ramai- ramai tu kenape ...?? kenape tak pikirkan keselamatan budak-budak tu .....ni nak cakap macam mana ni,..kurang pengatahuan ke kurang belajar,atau cuai...nampak sangat aspek keselamatan tidak diambil berat.

Tanpa Nama berkata...

cuba chek tengok... tah-tah bapak dino yang bakar kot jambatan tu... dia kan suka bakar jambatan... ekekeke....

Tanpa Nama berkata...

budakhingusan yang bodoh... kalau dah macam tu.. tak payah la kerajan babi ko nak sibuk-sibuk suruh orang pakai talipinggang keledar, helmet, buat bangunan bagi kukuh...

biar je bangunan tu senang runtuh hempap mak bapak ko, anak bini ko...

bodoh!!! tuhan tak suruh ko jadik bodoh pegi carik mati buat benda tak berpaedah... apa ke babi suruh budak jalan memalam?? padahal kat rumah pukul sepuluh dah disuruh masuk tidur... bongok tak abis!!!

bogus berkata...

mati tu kan kat dalam kuasa tuhan..
mati ble2 je bole KOT!!!!!!!!!!!!!!

xyah la nak salah kn cmtu..bpk cetek gle pkiran ko!!

org mati jatuh basikal ko xnk ckp lak??
plz r weh..
pakai otak.

Tanpa Nama berkata...

Inilah yang dikatakan bodoh sombong.Pasai apa dok buat mahkamah,pasai apa ada peguam.Kalau dah otak tu beku asyik dok bangga dengan slogan sahaja tapi rakyat jadi susah buat apa.Sapa yang selalu kena masalah.Rakyat juga.Siapa yang buat masalah.Rakyat juga.Kalau dah tahu kerajaan tu suka menyusahkan rakyat pasai apa dok sokong lagi.Tak boleh pikir ke apa yang berlaku.Anak-anak menteri ni hidup macamana.Ada ke macam kita.Buatlah apa pun penyokong kerajaan ni tak kata apa.Tu yang kerajaan suka tu.Cari nahas dengan ajal tak sama.Ada ke kerajaan boleh bagi balik nyawa anak-anak mereka yang lemas itu.Semasa membesarkan mereka ada ke kerajaan datang tengok.Tapi bila tak pergi kursus siap hantar orang nak datang tangkap.Macam ini ke kerajaan perihatin.Mak bapak tidur tak lena memikirkan nasib anak-anak tapi senang-senang saja kerajaan membawa mereka dari penjagaan ibubapa dan buat mudah sahaja dengan nyawa mereka.Dah jadi macam ni nak salahkan siapa.Tak tahu nak pikir lagi ke baik ke buruk kerajan bn ni.Anak-anak orang lain pun seperti anak kita juga.Kita turut rasa sedih.Mana tahu satu hari nanti terjadi kepada kita pulak.Aku nak tanya ada berapa juta yang dah berjaya setelah keluar dari PLKN.

Tanpa Nama berkata...

Certain websites may block in a pandemic emergency. Not just Malaysia but the world over there is such restriction. FYI

http://www.theflucase.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1384:qpopukar-sites-may-have-to-be-blockedq-in-the-case-of-a-pandemic-according-to-hls&catid=1:latest-news&Itemid=64&lang=en#content

Tanpa Nama berkata...

bodoh la lu tanpa nama yg kata takkan nak khemah kat hotel heritage.

sebenarnya tak payah nak buat pun perkhemahan tu.plkn tu suma saja nak kasi 'mengskemakan' budak-budak.

bila dah besar pandai la diorang nak berkhemah sendiri macam pegi tengok glanstonbury ke woodstock ke rock am ring ke tak payah nak pegi plkn..kayakan kroni bik mama je

Tanpa Nama berkata...

budak hingusan,aziz aku cadangkan ko naik atas jejantas,pastu ko niat lompat atas bumbung keter yg sedang bergerak di bawah tu.tentu ko tak mati kan sebab niat lompat atas bumbung keter bukan lompat depan keter atau atas jalan....

Tanpa Nama berkata...

badigol punye sapik salim..
memang la kena maki hamun kerajaan yang bahalol. takkan nak isap telo dorg sampai dorg sedap kot? hape punye bahalol la budak2 bn ni. produk yang dilahirkan dari universiti2 umngok ni memang takleh pakai. ni nak buat loji nuklear pulak? hah elok la kalau buat belakang rumah kau sapik. esok meletup habih mutasi keturunan kau.
buat jambatan pun runtuh, inikan pulak loji nuklear. ntah2 loji taik pun bocor. bengong..
kesian sial budak2 tu. bukan anak lu orang memang la lu orang sapot 1 sial ni.

sakariya berkata...

Kontraktor yang terlibat tak rasa bersalah ke???? Itulah mutu kerja kontraktor bumiputra Umno, satu demi satu runtoh!!!!

Keliwontron berkata...

Betul2 'bijaksana' la sesetengah budak nie ....sikit2 kerja Tuhan sikit2 takdir ....
isunya jambatan itu baru 2 minggu buat , mestilah ada capacity max range load ... takkan design utk 10 org budak lalu sahaja ...kenalah pulak isu banyak bangunan/projek kerajaan yg rosak ... membazir wang rakyat ...budak2 belum merasa bayar income tax tak rasa la duit depa keluar ...napa tak cakap Stadium Gong Badak runtuh , MRR2 retak , Parlimen bocor , kolam renang kat Terengganu retak bocor sebab kerja Tuhan jugak ... ish ish ada akal tu cuba la bukak minda sikit ....jgn jadik mcm lembu cuba analisa dulu cause & effect

budakhingusan_yangbodoh berkata...

marah betol dia ni kat kerajaan.
bukan dihala ke dia, tapi dia yang lebih2 terasa.

bukan salah aku untuk berkata, tak kutuk2 pon, jauh sekali memaki hamun.

kalau begini pegangan rakyat tak hairanlah kerajaan jadi macam ni.

jangan berpesan dengan nama tuhan dengan kata2 kesat. tak pernah dibuat orang. dosa je kau dapat.

"bukankah kita patut lebih risau akan jambatan gantung dan mereka yang hilang?"

Tanpa Nama berkata...

Masya Allah,

orang mati pun hang nak politikkan. cuba simpati pada kaum keluarga simati.

apa nak jadi Malaysia sekarang ni, nak serap semangat kecintaan negara pun jadi isu. habis, nation building pulak macam mana? hai, anak2 kita la ni kena dok rumah aje lah tak keluar2 dok mengadap playstation, astro dan kotak bodoh.

Tks,
Hantu Siber

neb dagg berkata...

makin lama makin sampah.
patutnya yang lemas setan2 boroi yg tgh dok selesa kat atas tu.

Tanpa Nama berkata...

nie pasal berlaku di kuala dipang...tak dapat la rasa nak duduk kat hotel..macam lepas tanah runtuhkan bangelow tuuuu..nie pasal jamban tan runtuh...hot sikit pasal jamban tan baru buat...
sebenarnya jamba tan tu runtuh pasal merajuk...sebab banyak sangat jamban tan yang nak dibuat.
KENAPA DIA RUNTUH? sebab bebudak lompat lompat.
KENAPA DIA ORANG LOMPAT?sebab suka naik jambatan baru buat.
KENAPA JAMBAN TAN BARU BUAT?sebab nak buat program 1 malaysia.
KENAPA PROGRAM 1 MALAYSIA?sebab dah tak ada program lain.......

BERITA TERKINI
ESOK DUN PERAK BERSIDANG TEPI SUNGAI.

Tanpa Nama berkata...

jiiibullll....BAPA KERUNTUHAN....KEHKEHKEHKEHKEH

Tanpa Nama berkata...

Kesian mak bapak budak tuh! Lepas ni mesti ada menteri gerombolan datang buat lawatan untuk ucap simpatidan hulur duit dalam sampul surat. Lepas tu, menteri balik, hadir majlis makan-makan dan ketawa terbahak-bahak. Begitulah perjalanan hidup seorang budak biasa.

Kematian memang ketentuan Tuhan, tetapi jangan pula kita lupa untuk melihat puncanya. Punca utama, punca sampingan, punca sebelumnya, punca selepas sebelumnya dan punca besarnya. Kesalahan pastinya terletak pada semua punca-punca itu.

Bolehkah mahkamah menentukan siapakah punca-punca kematian budak itu.

Tepuk dada tanya madey.

Tanpa Nama berkata...

salam...korang semua nie aku katogerikan antara umat manusia yang sakit...allah beri dugaan pada umatnya..pikirler..bukan hentam sana sini+ politik/bangsa..
maki hamun salahkan kemajuan/tamadun ...ini ler melayu..tak habis dengki khianat..umat yg tak percaya pada qada/qadar tentuan illahi..
hidup tak berlandaskan pada rukun iman...nie ler jadinya...salah guna kemajuan it.baca dengar lihat..dalam computer dan terus percaya..sedarler dunia nie dah sampai penghujungnya..wallahualaam.

Tanpa Nama berkata...

Salam semua

Berderau darah aku bila dengar berita ni dari bini aku. Betapa aku tidak mahu sebarang bencana menimpa mana-mana individu terutama kanak-kanak. Dalam memandu aku mengharap setiap yang terlibat selamat dan seperti sedia kala.

Salam takziah dari aku dan semoga tabah keluarga yang kehilangan orang yang tersayang.

Salam

puteh berkata...

banyak botul ulasan ari ni ye...
org cam sub hashim pun ade keh keh keh.....

islamselamanya berkata...

pembangkang hanya tahu membangkang..
bile dah dapat kuasa..1 ape tarak..korang tak dapat kuasa penuh boleh la nak kutuk..cuba korang da dapat kuasa penuh dan orang pulak kutuk?
baru tau..

tapi sampai bile korang tak kan dapat kuasa penuh 1 malaysia..
sebab korang

bodoh!
bangang!
penipu!
jual negara!
liwat!
kembali ke zaman jahiliah!
takde otak!
habis air liur jek kutuk!

hahahahhahahahahahahhahahahahahhahahahahahahhahahahaha

Tanpa Nama berkata...

utk islamselamanya...perkataan pembangkang pun merujuk pada BN kat 5 negeri lah oi..la ni dah jadi 4 .jgn ingat pembangkang tu PR saja.BN pun pembangkang gak..bah&%$!