Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 27 Oktober 2009

SATU MATI – DUA MASIH HILANG – JAMBATAN PROJEK MEGA BARU DIBUAT



JAMBATAN BULUH INI LEBIH TAHAN




SATU PROJEK LAGI BUNUH RAKYAT

Jambatan gantung Sungai Dipang baru dibuat. Berita awal mengatakan 22 murid sekolah telah hanyut ke dalam sunsai apabila jambatan yang baru dibuat ini runtuh.


22 murid yang dikatankan hanyut itu telah diselamatkan.

Hingga kini – satu mayat telah di temui. Dua lagi masih belum ditemui dan sedang dicari.


KAH KAH KAH..

kah kah kah…. SATU LAGI PROJEK TIPU RAKYAT… kah kah kah…

woit… STADIUM RUNTUH… kah kah kah..

woit… JALAN RUNTUH… kah kah kah..

kah kah kah…BANGUNAN RUNTUH…. kah kah kah..

woit…. KALI INI JAMBATAN PULAK RUNTUH… kah kah kah..

kah kah kah…. INI SEMUA PROJEK KRONI KETUANAN MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… INI SEMUA PROJEK GEROMBOLAN… kah kah kah..

woit…. KALAU DI EROPAH … TUAN PUNYA PROJEK AKAN DI TANGKAP..kah kah kah…

woit… AKAN DI TANGKAP … KES BUNUH…. kah kah kah kah…

kah kah kah … DI MALAYSIA….BEROK AKAN DIBERI LAGI BANYAK PROJEK… kah kah kah…

kah kah kah... RAJA GOPAL AKAN BERI ...HADIAH PULAK... kah kah kah..

kah kah kah... SILAP SILAP... JADI MENTERI... kah kah kah

nota:
sila siasat siapa kontrektor projek ini.
jamin kroni gerombolan.
zaman british tak pernah jambantan runtuh.
hanya di bom oleh jepun baru runtuh
itu pun susah macam nak rak

sekarang berjalan atas jambatan pun
amat bahaya.

woit... bilalah orang melayu nak sedar
nak tunggu loji nuklear meletup
baru nak sedar... kaha kah kah
masa itu dah jadi satay kah kah kah





25 ulasan:

The Admin berkata...

.. aku amat risau akan masa depan anak-anak aku nanti ..

Abdul.Fatah.Firdaus berkata...

jadi satay. takleh blah. hahaha.

abu muaz berkata...

mungkin dipasang c4 kat jambatan tuuu..... kah,kah,kah....

Jebat Musibat berkata...

Satu lagi projek kerajaan barisan nasional.

haih!...
rakyat didahulukan kematian,
prestasi kroni kontraktor kelas F diutamakan.

1jahanam.

YANG GAMBI berkata...

Salam bro, janganlah setiap perkara buruk berlaku nak salahkan kerajaan... apa dalam kerajaan PAS, PKR, DAP tidak ada ke kontraktor kroni mereka ?

Kalau kita bercakap macam orang yang sudah tidak percaya pada tuhan, tak perlulah bercakap....

Soal projek yang dibina, itu adalah tanggungjawab kontraktor yang menjalankan kerja-kerja, mengapa nak disalahkan kerajaan...

Kalau mereka tidak bertanggungjawab dalam melaksanakan kerja, mereka akan didakwa juga, jangan nak salah-salahkan orang laian...

Ini bukan soal siapa yang bersalah, dalam kerajaan pakatan rakyat juga ada kroni masing-masing untuk diberi projek.. Hisahamuddin sendiri pun kalau sudah tidak yakin dengan ketuanan Melayu, mengapa masih mahu balik ke Malaysia, duduklah kat Eropah tu......

Tanpa Nama berkata...

adakah bik mama turut menjadi moderator di situ, dan beratur utk supper bersama2 bebudak disitu....

harus disiasat perkara begini...

adakah kontrektor yg mendesignkan jambam-tan itu mengambil kira kekuatan berat keluarga bijan.... oppsss!! bik moma?

Tanpa Nama berkata...

Lps Bilk Mama lalu jambatan tu pun runtuh.. tak tahan berat dosa bik Mama..

Tanpa Nama berkata...

Setiap yang berlaku ada hikmah dan pengajaran. Setiap manusia berusaha, tapi Allah yang decide. Sebagai manusia kita hendaklah minta dan berdoa kepada yang ESA agar dijauhi atau setidak-tidaknya diringankan ujianNYA keatas kita didunia dan akhirat. Alfatihah keatas adik-adik yang terkorban dan takziah keatas keluarga mangsa.

Tanpa Nama berkata...

pada melaun yg berkenaan tu.. projek BN tu, projek KERAjaan arr.. projek juak kroni umNGOK!! sapa lg yg nak disalahkan?? kalo bukan pada si gampang yg tau nak kontrek, duit komisen, kaya anak-beranak, buat keje mcm fuck!
yg jd mangsanya, rakyat marhain..
dah meninggal 3 org pun ada hati nak backing.. bangang giler.. ke nk tunggu anak ko yg mati bru nk salahkan diowang?? budusss..
aku x paham arr kepala hotak orang2 umngok ni canner.. dh x dapat projek, dah x masyukkk.. bru nk salahkan gerombolan.. bru nk kutuk2 belakang.. tu pun kalo pujuk balik dgn fulus trus je lompat balik.. janji masyukkk..
sedap kot makan pakai duit haram..

-budak itm

Tanpa Nama berkata...

//masa itu dah jadi satay kah kah kah?/
dah jadi arang bro..arang

Tanpa Nama berkata...

Masih ingat jalan ke Genting Highlands runtuh...Menteri JKR pada masa itu kata " Itu semua Alleh (tuhan) punya kUasa"...Dengar cerita ini projek Jambatan ini dapat Free...kalau free pun tak akan tak ada jurutera memeriksa dan diluluskan untuk penggunaan budak-budak sekolah yang tak berdosa dengan kapasiti daya tahan jambatan tersebut. nail lif pun ada tertera kapasiti. Ingatkah lagi Jetty kat Pulau Pinang yang runtuh mengorbankan beratus nyawa?.Ada kita mengambil ikhtibar?.Banyak sekolah di Negara ini menjalankan projek ko-kurikulum di tempat-tempat bahaya tanpa merujuk pada pakar-pakar. Ada juga bina gua tiruan, kolam ikan yang di lengkapi pemasangan pump letrik, membuat mini zoo dengan binatang peliharaan seperti ular dan binatang liar tanpa mendapat nasihat dari pihak berkuatkuasa merguastua, sukan yang berisiko tinggi, dan lain-lain. Pihak Sekolah menganjurkan perkemahan amat cuai memastikan keselamatan...kerana kebanyakan sekolah berfikiran mereka tak perlu tanggung jawab pada setiap kemalangan yang akan menimpa murid..cuma siasatan..siasatan...jalan mudah menyuruh emak bapak pelajar mengisi borang "pelepasan tanggungjawab" dengan mengatakan "kami akan pastikan keselamatan anak anda tapi kita tidak akan bertanggung jawab"....kha..kha..alasan orang Malaysia ingin nak melepaskan diri.Walau pun Malang tidak berbau..dan sesuatu kematian itu ditentukkan oleh Allah s.w.t tetapi allah juga beri kita akal dan pemikiran. Sekiranya kita gunakan akal dan fikiran secara waras boleh juga mengelakannya terjadi sesuatu malapetaka.

Sudin berkata...

ayat power ketuanan melayu....kah,kah,kah......

Kalau tak suka dan tak yakin dengan ketuanan melayu boleh duduk afrika,eropah,australia....
kah,kah,kah,.......

bangsa cina,india,benggali...dll disembelih hidup-hidup...gitu ?

sudah terang lagi bersuluh...mentaliti yang di tiup ke atas ubun-ubun anak-anak ketuanan melayu......kah,kah,kah..

Sepatutnya yang kena halau keluar dari tanah melayu ni adalah anak didik British....kabilah-kabilah lanun gerombolan Umno/Bn.....!!!!

Bila Jepun masuk sekor tak nampak muka......bila jepun serah diri eh..boleh pulak claim negeri masing-masing....ini negeri aku,itu negeri kamu......kah,kah,kah...ketuanan melayu apa ? duduk istana/rumah mengangkang duduk celah pantat bini.....
Rakyat biar mampus...!!!
kutip cukai sana-sini...

memali ka,teoh ka,kugan ka,norita ka.........yang membunuh akan didakwa juga ?
biar betul beb.....!!!!!!!!!!!!!

ubilepih berkata...

Teringat trjidi POS DIPANG

mosabit berkata...

YANG GAMBI ni binatang apa?...pokok gambir ker?...kah kah kah ....
sejak bila pulak pakatan perintah malaysia?....tak penah dengar lak ....nama kroni mana yg dapat projek buat jambantan ker...beli kapal selam ker...buat stadium ker....buat dewan ker...buat makmal komputer ker?......
sesungguhya yg baik itu adalah dri ALLAH..dan yg BURUK tu datangnya dari kecuaian manusia .....itu pun tak paham ker????...baik ko makan gambir banyak banyak ...

Tanpa Nama berkata...

kejadian berlaku mesti ada sebab..memang takdir Allah..siasat dari mana datangnya kontraktor.macam mana tender projek jambatan tersebut..kalo guna duit haram.balasan Allah akan terima jua.tapi yang terima orang yang tak bersalah.anak2 kita gak...so pikir la sendiri.

Tanpa Nama berkata...

SPRM.. Mintak tolong.. Blh start dgn Mat Sembab dulu.. Dia dah pegang portfolio bab2 jambatan ni.

Pada kontrektor projek, ko mmg patut terjun bunuh diri dlm sungai tu la wei.

fransz berkata...

gua sokong 500% komen Sudin!

LembuKenyang berkata...

Hahah...punyer bodoh otak gerombolan...sikit2 jump into conclusion.."Allah". Taik kucing dia sungguh bila dia sudah kenyang tibai apa saja fulus rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Yang gambi ni mesti orang gerombolan....kahkahkah. Mungkin dia yang jd kontrektor F bina jambantan tu.

Tanpa Nama berkata...

Inilah satu lagi 'Projek barisan nasional' yang dibanggakan.

CHAIRMAN KAGA berkata...

YANG GAMBI BABI
KAO SENANG2 SURUH ORANG BALIK SINI BALIK SANA. KAO NI SIAPA?
KUASA MANA YANG KAO DAH CILUK UNTUK MEMUTUSKAN SIAPA LAYAK JADI WARGANEGARA SIAPA LAYAK BALIK KE BANGLA?
ELOK KAO PULA YANG BALIK BANGLA
AJAK MAMAK PARPUKARI IKUT SAMA2
INI BARU KITA KATA PENYELESAIAN DUA DALAM SATU.

Tanpa Nama berkata...

salam. jangan salah kerajaan atau sesiapa.. salahkan diri sendiri.. mengapa tidak gunakan kuasa yang ada pada setiap orang.. kuasa tukar kerajaan.. jangan salahkan mengapa tidak berjaya tukar kerajaan.. salah sendiri.. tidak terangkan 1 malaysia tentang kuasa tukar kerajaan iaitu melalui undi.. percayalah... ubah dirisendiri dahulu... kerajaan akan berubah.. semoga mendapat kerajaan yg lebih baik.. mudah mudahan...

Tanpa Nama berkata...

Ni apa hal semua benda runtuh nih? BN nak runtuh jugak ker?

Bagus la.

pelioallied berkata...

Catatan Dalam blog ini tak ada unsur ilmiah langsung... semua ikut emosi

Tanpa Nama berkata...

utk pelioallied..kalau tau x ada ilmiah yg dok baca TT gak apapasai..pi lah cari blog UMNO yg terlebih ilmiah tu cek no..