Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 19 Oktober 2009

PERANG KINI BERMULA


KIBARKAN SANG SAKA MERAH PUTEH




MADEEY PELEKEH ISTERI ROSMAH

Dr M has a laugh over Najib’s Malaysia Day holiday - malaysianinsider

Najib Razak's move today in declaring Sept 16 a public holiday — to mark the day Malaysia was formed 46 years after the fact — was met with laughter by Mahathir Mohamad.

“We should have more holidays,” Mahathir told reporters at the Perdana Leadership Foundation here in an immediate reaction to the announcement made in Parliament earlier.


16 SEPTEMBER CUTI AWAM 2010 : NAJIB

Najib Razak mengumumkan Hari Malaysia akan disambut mulai 16 September 2010 sebagai cuti awam untuk seluruh negara.

Rakyat Malaysia akan merayakan dua hari kebangsaan secara berkembar.

Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan lisan Dr. Marcus Majigoh (BN-Putatan) di Dewan Rakyat di sini hari ini.

KAH KAH KAH…

KAH KAH KAH….

woit…. INI DASAR SELIPAR JEPUN…. kah kah kah..

kah kah kah… 31 OGOS FLIP….. 16 SEPTEMBER FLOP…. kah kah kah….

woit… INI KEJAYAAN WARGA SABAH DAN SERAWAK...SYABAS ! kah kah kah…

woit…. INI KEJAYAAN KEMPEN BLOGGER….SYABAS... kah kah kah..

nota:
lepas ini kita kempen:
kenapa orang asal di semenanjung tidak ada hari cuti resmi?

dicadangkan:
hari menuba - untuk orang asal di pahang
hari menapai - untuk orang asal di semenanjung
hari melegok - untuk orang temuan
hari mengehek - untuk orang senoi

akhirnya 10 Oktober sebagai Hari Bangang
untuk meningati melayu kena tipu oleh
mat isa kah kah kah...




10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tt xde account facebook ke?

Tanpa Nama berkata...

Orang Sabah dan Sarawak sudah mula faham...mereka adalah "king Maker" dalam politik Malaysia kini.Selama ini kita cuma dengar MCA mintak itu, MIC mintak ini...kini Sabah dan Sarawak akan minta itu dan ini..termasuk Timbalan Perdana Menteri. Sebelum PR13 PERANG SUDAH MULA..pada asalnya kerusi Parlimen untuk Sarawak 16 dan Sabah 24.Jumlah ini dinaikan sehingga 44 kerusi selepas pembaharuan dalam sempadan.UMNO sudah menduduki di Sabah tapi sukar baginya di Sarawak.44 kerusi dari Sabah dan sarawak inilah telah banyak membantu BN/UMNO mengekalkan kerajaan. Krisis politik Sabah pada 1964 dan Krisis politik Sarawak 1965 dan 1966 mungkin berulang lagi di kedua-dua negeri itu sebelum PR13 nanti.Masalah Negara ini yang paling berat ialah masalah Agama dan Etnik.Bukan janggal dan terlaluan kalau kita kata kerajaan yang memimpin lebih dari 50 tahun ini tidak pernah lakukan apa-apa pun menyelesaikan untuk perpecahan diantara kaum dan masalah agama di negara ini. Kadangkala orang Melayu di UMNO lupa dengan jasa orang-orang Sabah dan sarawak dalam pemerintahan negara ini. Tidak pelik PR13 akan datang Rakyat Malaysia di sabah dan Sarawak akan memaksa kerajaan UMNO/BN melantik Timbalan Perdana Menteri untuk mereka. Maka disebabkan inilah seorang naib Presiden UMNO yang Afdal sedang dibrainwashkan oleh pemimpin UMNO untuk menjadikan dia "Puppet DPM untuk Orang sabah dan Sarawak!. Maka "Satu Malaysia" yang dibawa oleh UMNO ialah cuma untuk mengkaburkan mata Orang Sabah dan Sarawak bukannya untuk Orang Semenanjung Cina dan India.Maka tak heranlah 16 September di jadikan cuti umum untuk seluruh negara. Ini adalah penipuan dan percaturan yang dimainkan oleh UMNO untuk memancing dua ikan dalam satu mata kail.Untuk orang semenanjung satu Malaysia cuma reotorik belaka. Apa yang PM harapkan cuma pengundi-pengundi di sabah dan Sarawak terus menyokong UMNO/BN.Cuba anda teka berapakah kerusi yang UMNO sedang memiliki tanpa bantuan dari orang-orang Sabah dan Sarawak untuk memerintah kerajaan. Orang Melayu UMNO di semenanjung masih dibuai mimpi yang indah. Sebenarnya kuasa UMNO dan orang melayu telah lama hilang selepas PR2008. Orang Melayu belum sedar kerana terlalu yakin pada kata-kata manis UMNO?.

nie-zarm berkata...

tukar tiub...
saya nak tambah 1 lagi hari yang patut najib razak bagi cuti...
8 mac pon dia kena bagi cuti sebab hari tu hari kebangkitan rakyat negara yang undi pakatan rakyat...
HIDUP ISLAM...
ALLAHU AKBAR...

Tanpa Nama berkata...

Oleh kerana kita sekarang main satu, satu, semua satu...nak tambah lagi mintak satu kat Sarawak, Hari menyabong ayam. kah kah kah kah

Nanti Taib mahmud tolong apply

From: Miak Serawak (Budak Sarawak)

Johan berkata...

hari pesta mandi safar untuk melaka..

Saiful berkata...

ni saja nak kata..dah semacam saja dok meniru idea2 pr ni..tak dak copy right ka? semua dokcilok..mentang depa ada kerajaan pusat dan meida2 ..
dan satu lagi malaysiakini pun nampak gaya semacm punya buat laporan..yg baik semuanya pasai umno..sal zaid ibrahim dia pun dok buat andaian sendiri..malaysiakini dan nak ladi utisan melayau ka..ada masyuk kut..semcm saja la ni dok tgk..internet news ni..
tt saja belum lagi masyukk..
kalu tt kenai editor malaysiakini..tlg kirim salam sat kat dia..

mosabit berkata...

satu lagi permintaan....cuti hari terjongolnya umno.....

satu lagi...cuti hari ingatan penggunaan C4 kepada badan awek cun.......kah kah kah kah ....harap diperkenankan jua permintaan ini....

Sosialis Hijau berkata...

" Kayuh" Memenangi Anugerah Video Hak Asasi Manusia Terbaik FFF 2009 lawati : http://greensocialis.blogspot.com/

Mat Kutuk berkata...

Bila nak adakan lagi kuliah dilarang melarang?

Kalau ada masa tolong jenguk-jenguk blog Mat Kutuk.Komen apa yang patut.

Tanpa Nama berkata...

bro bab cuti hari bangang tu den sokong 200%..org P.D yg undi i.s.a memang bangang,bungko,bongok
patut sambut tu.....bungkus tapai

err reototik tu mcm erotik samo ko
mcm tajuk cito blue yo ha ha mongol girl erotik story