Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 10 Oktober 2009

SATU LAGI PROJEK MEMBODOHKAN ORANG MELAYU !!!



MANA DIA LAPORAN PROJEK RUNTUH INI - CAAKAP TELUS - KAH KAH KAH





PROJEK LULUS 14 HARI BUKTI KERAJAAN TELUS
–berita hairan

PEMBANGUNAN sesebuah negara banyak bergantung kepada kecekapan sistem penyampaian di setiap kementerian, jabatan dan agensinya. Itulah sebabnya kerajaan menjadikan usaha memperkemas sistem penyampaian agenda berterusan dan tidak pernah berhenti. Umum mengetahui sejak beberapa tahun lalu, pelbagai penambahbaikan sudah dilaksanakan dan hasilnya sistem penyampaian kerajaan kini jauh lebih baik berbanding dulu. Sebagai satu lagi bukti komitmen ke arah itu, kerajaan mengumumkan tempoh kelulusan permohonan bagi semua projek kendalian Jabatan Kerja Raya (JKR) kini dipercepatkan kepada hanya 14 hari berkuat kuasa serta-merta. Ini satu kejayaan besar dibandingkan dengan tempoh antara tiga hingga enam bulan yang diperlukan sebelum ini. Kejayaan itu dicapai dengan mempermudah pelbagai proses yang sebelum ini dianggap hanya menyusahkan dan menjurus ke arah birokrasi.

NOTA:
ini kerja gila. mana boleh diluluskan dalam
masa 14 hari. sesebuah projek perlu dinilai
dari pelbagai sudut. bukan tangkap muat.

cotohnya nak beli kapal baru: ada mangkok
ini dari ulu klang yang jadi barua kompeni
peranchis. malaon ini jumpa menteri lepas
sembahyang jumaat. dua jumaat kemudian
lulus dan beli kapal.

ini bukan telus. ini kepala bana.

telus bukan cepat atau lambat projek diluluskan.
telus ertinya pemohon dan perancangan dan kos
projek dapat dilihat diatas meja. malah wajib
di bukankan kepada orang ramai untuk dinilai.
kalau projek negeri dibincang dalam majlis exco.
lihat ada banthan orang ramai atau tidak.

wajib ada laporan dari jabatan alam sekitar,
dari jabatan kaji bumi , semua penilaian wajib
dibuat.penilian ini terbuka.

ini namanya telus. lulus projek 14 itu
kepala bana.

ini macam nak rampas tanah orang kampong saja.
ini nak rompak hutan cepat cepat.
ini macam nak kayakan cukongh cina.
ini bukan telus namanya. ini menipu.

wajib ada profesional yang menilai. fail dan dokument terbuka
bukan suruk suruk bawah meja. kalau projek besar maka
dibincang di parliment

woit - janganlah nak bodohkan orang
melayu. berhentikanlah projek membodohkan
orang melayu.cukuplah. dibangan pinang tu
melambak lambak melayu bodoh. sampai kaki
rasiah pun dijulang tinggi.




15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kememterian Infrstruktur telah mengatakan Laporan akan disampaikan kepada Kabinet dalam tempoh tiga bulan! Sekarang sudak lebih tiga bulan mana Laporannya? Sudah sampaikan kepada Kabinet?

Ini lah tabi'at BE END!! Janji janji terang bulan saje..Membodoh bodohkan rakyat. Sial punya BE END
sial punya BE END!!

Tiba PRU13 rakyat akan hukumkan BE END to END!!! kah kah kah.
Allahuakhbar Allauakhbar.

Tanpa Nama berkata...

Harap brader kerap membongkar isu stadium runtuh tuh, aku dah sakit hati setiap hari tengok stadium tuh...kalau nak gambar aku boleh kasi.

al amin berkata...

hayat BN semakin lama semakin pendek,
kalau lambat projek nak lulus maka kantong orang UMNO akan kosong la jawabnya.

Tanpa Nama berkata...

2 budak cina bergaduh
dua-dua kena tolak
wow!

harap2 esok isa pulak ditolak!

Johan berkata...

sebelum cakap semua ni,wajib ditanya dulu mana dia laporan audit SUKOM 98??dah 11 tahun woit,kucing yang lahir tahun 1998 pun mungkin dah mati lah..ada lagi,mana laporan kebakaran Dewan Tunku Chanselor UM?? dan mana laporan2 berkenaan kes2 rasuah 18 orang berprofil timggi??

Tanpa Nama berkata...

Brader!!! cepat tu satu cerita dan mereka cuba pula buat dalam senyap sepi.
Terbaru, Kementerian Pertahanan akan teruskan pembelian Eurokopter yang terbantut kerana proses perolehan tidak telus. Hahahahahaa .... sudah lah tak telus, sekarang nak buat senyap senyap sahaja.
Woit brader!!! apa ni 1Malaysia nak terus tipu rakyat... sila gegarkan kerana projek ini macam nak kompol dana pilihanraya.... bukan kerana keselamatan negara.

mak nyah chow kit berkata...

madey ngn samy beloo gado, malay juga kena belit..awww..benci danisha tau!

Tanpa Nama berkata...

aku nk tengok je malaysia ni kena serang ngn israel/us.bru lah korang nk citer cmne melayu ni leh bersatu untuk pertahankan tanah air.xpon cina msia ni pegang msia.time tu ak nk tgk je korang ni masih tulis blog ni ke x.pompangpompang ktuk melayu.smpai biler?nk tegur pon ade care,korang kutuk n caci hari2,mcm la diorang berubah.mcm sume parti yg korang sokong tu tulus mulus.sebut allahuakbar,tp maki caci.alahai korang.admin tolong show comment

Tanpa Nama berkata...

dah tau Be End ni sial, apalagi.. tanam jer.. si Isa tu campak kt kandang babi peliharaan dia tu..

mosabit berkata...

tanpa nama ni hendak sangat malaysia diserang israel????..nak tengok melayu bersatu???...bodoh punya olang...kalau kena serang tentera punya kijerlah lawan,,takkan ko pulak nak angkat kapak balas serangan?.......atau nak suruh isa samad rasuah tentera israel????..kitakan ada kapal selam?.....buat apa beli kalau nak buat pegi berkelah jer....hahhhah....kah kah kah kah...woit??? singapura tu diperintah cina...aku tak dengar pulak melayu kena tindas macam umno tindas kerajaan pas di kelantan.........???...inilah tahap pemikian grombolan...kah kah kah

Master Yoda berkata...

Kah kah kah

Skali kpala bana daa Tok bagi kat depa...

Kah kah kah

Den nye projek kat kilang pon amik 1-2 bulan tuk research,

and then

kalau LULUS, 1 bulan tuk material preparation,

and then

klu LULUS, 1-3 weeks tuk test and run pre production,

1-2 weeks tuk counter check,

baru bleh LULUS tuk run mass production......

Yg ni 14 hari...

Kah kah kah....

engineer2 kerajaan ni sume pakat tidoq bwh meja kot mase keje

Kah kah kah

AntiBeerN berkata...

Tanpa nama 00:50

Apa kau melalut ni? Sampai tahap kena serang ngan US/Israel peginya. Kalu depa tu nak serang kita lama dah depa buat. Ekau pun dah lama kojol...

Ini je lah hujah bodoh org UMamakNO... "Cina perintah Malaysia, Melayu mampus". Diperbodohkan Utusan Meloya, Berita Hairan, TV3 suku... Macam lah parti2 Cina tu boleh dpt majoriti dlm parlimen. Berapa byk sgt kerusi parlimen depa tu tanding? Cukup ke nak dpt majoriti? Pikir logik lah bro...

Sekarang ni pun jumlah kerusi parlimen yg dipegang org Melayu makin bertambah sebab PAS/PKR dapat tawan kerusi yg dulunya dipegang MCA/MIC. Jadi mana lagi bagus?? BeerN ke PR??

Dah tu dok mintak admin publish comment buat apa? Ini bukan blog pro-BeerN yg manjang sensored komen org. Kami open la... bukan mcm geng karat biru ekau.

Tanpa Nama berkata...

... Hidup Melayu ...

sham berkata...

mana laporan2
tak lapot pun pd rakyat....bengong
hentam sajalah

sham berkata...

tahap pemikiran gerombolan.....kah kah kajh
i can read your mind....
4 a simople answer