Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 16 November 2009

BANGUN MELAWAN



MELAWAN : BERANI BERJUANG BERANI MENANG




ANWAR ISYTIHAR PERANG PERTAHAN SELANGOR - malaysiakini

Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim hari ini mengisytiharkan perang terhadap Presiden Umno, Najib Razak yang bercita-cita untuk merampas Selangor daripada Pakatan Rakyat.

"Serangan daripada pusat, Najib kata nak rampas, walau tidak secara langsung tapi maksudnya begitu. Najib bukan saingan kepada menteri besar, Khalid Ibrahim..

"Sekarang silakan Najib. Masuk sahaja dan sentuh Selangor, kita bertempur habis habis-n," katanya.

Najib juga merupakan pengerusi perhubungan Umno Selangor dan pengerusi BN.

KAH KAH KAH…

woit… INILAH YANG DI NANTI NANTI… kah kah kah..

kah kah kah… LAWAN…. LAWAN… LAWAN…kah kah kah…

kah kah kah… RUNDING RUNDING… PADU PADU … TAK GUNA…kah kah kah…

woit… KALAU NAK BERLAWAN… RAMAI RAKYAT AKAN DATANG… kah kah kah..

kah kah kah… RUNDING RUNDING… JUMPA JUMPA… TAK GUNA…RAKYAT MENYAMPAH...kah kah kah…

kah kah kah…RAKYAT NAK MELAWAN… BUKAN NAK BERUNDING… BUKAN NAK BERPADU PADU…. kah kah kah…

nota:
Perjuangan penghabisan
Berstulah berlawan
Internasionale pastilah didunia

Tiada "pengasih" dan "penyayang"
Tiada dewa atau raja

Kebah'giaan umat manusia
Pasti kita sendiri cipta
Musnakan b'lenggu penindasan
Rebut hasil jerih kerja
Kobarkan api, seg'ra tempat
selagi baja membara

( bait-bait le internationale oleh Eugène Pottier direka pada tahun 1871)




13 ulasan:

نيك حافيظول berkata...

selagi umur masih ada
selagi nyawa menghela nafas

andai ribut datang melanda
tak kan kita gentar
lawan mereka menjadi punca
hingga ke ahirnya


mari kita lawan gerombolan

Sukj berkata...

NAK BERPADU-PADU TU...ITU AYAM KATIK DALAM KELAMBU...kah kah kah kah

RAKYAT DIDAHULUKAN UNTUK DIPERBODOHKAN

BONUS 1 BULAN PUN TAK MAMPU DIBAYAR...TAPI UMUM EKONOMI BERKEMBANG 5 KE 6 PERATUS !

APA YANG KEMBANG..? kah kah kah...PUNGGUNG BADAK ATAU PUNGGUNG AYAM KATIK...kah kah kah kah

Puan Ainon Mohd. berkata...

Saya sokong DS Anwar menjadi penasihat ekonomi Selangor (negeri saya).....

LembuKenyang berkata...

...uk!uk!ak!ak!...sekali lagi ko terselap hitung hari ni isham...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...ini adalah helah paling strategik camana nak tibai duit saja...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...semua surat kabar cerita lain yang happy ending saja, strategi gerombolan buat pelan silap mata lain la...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...maklomlah...rakyat 1Malaysia ni senang saja nak trick dia...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...menggeluporlah nanti next PRU negara akan terus dibebani hutang...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...ini bini rosmah, mana dia ada peduli hang nak mengelupoq ka...kena sawan babi ka...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...yang penting, rembat masuk golllllllllll!!!!...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...sepakan penalti jer dia dok score...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...pengadil dia tau baca penalti jer...sepakan percuma pun kat tempat sepakan penalti...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...golkiper pulak, terkenal 1Malaysia budak spastik yang terencat akal...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...kentut saja kat bola tu pun, boleh masuk gol...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...apalagi kentut sampai terkeluar taik cirit...uk!uk!ak!ak!...

Nota: menempel dari novel SHIT! Tapi itu karya hebat, aku tak pandai nak buat sampai tahap dasat camtu.

Johan berkata...

jangan harapkan retorik Anwar Ibrahim je..rakyat dah makin bosan dengan susuk ni..

kita tunjukkan siapa sebenarnya berkuasa!
bukan berbaris,bukan berpakat,bukan berpadu,bukan berkatak,bukan menikus!
bersatulah rakyat Malaysia!

Tanpa Nama berkata...

salam perjuangan..

ok tuan..aku bg pihak kawan2 di kajang mmg tgu msa perkara gini berbangkit...

almaklumlah dah lama tak 'bersenam'...

ape yang datang silakan..

ape lancau nak runding2...

ok tuan..ape2 roger..ok

...'ahsyhadu'...
-dari Dia,kepada Dia,kerana Dia,untuk Dia-

Sivakumar berkata...

Ya!

Kita jangan ikut saja pemimpin mana-mana, Anwar Ibrahim ke Nik Aziz ke siapa.

Kita, RAKYAT, harus menentukan masa depan sendiri dengan bersatu padu.

Ini kuasa kita yang kita pinjamkan kepada golongan politik.

Kita kena bersuara, kena bersatu dibawah organisasi selain politik, kena protest dan suarakan pendapat dengan bijaksana!

Hidup rakyat Malaysia!

Tanpa Nama berkata...

HISHAMMUDIN RAIS ni sampah masyarakat. Hidup berpeleseran,melepak kat Central Market,minum arak.Diri sendiri pun tk betul nak tegur orang.Apa sumbangan daripada diri dia untuk negara??Belia melayu jadi rosak sebab sampah macam dia!

Tanpa Nama berkata...

Hishamuddin Rais ni elok berendam dalam mangkuk tandas aje la. Dari kecik sampai tua, tak ada faedah untuk sesiapa.

asyik hasut orang buat demo,buat anarki tapi dia sendiri lari sembunyi.tak caye tgk lah karang.kalau ada demo muke dia sembunyi dalam longkang,astas pokok.tak berani tunjuk muka!

memang sial punya manusia sewel!!!!

JOhan berkata...

kahkahkah terkentut lagi baca komen2 si tanpa nama..kahkahkah

korang cybertrooper berbayar atau sukarela?kahkahkah

Superman berkata...

Sivakumar & Tanpa Nama..
Dalam perjuangan,x kiralah perjuangan apa2 pun,kita mesti ada pemimpin..Nabi sendiri pn galakkan kita bila berjalan walau hanya berdua sekalipun,salah seorang mesti diangkat sebagai pemimpin atau ketua...dalam gerakerja berjemaah, atau dengan kata lain,gerakerja berkumpulan,perlulah ada seorang ketua sebagai pemimpin..kalau dalam 1 kumpulan x de ketua,nk ikut kepala sape lagi??x kn nk ikut kepala hangguk semua??

komen tu,biarlah berasas skit...bukan ikut nafsu..dlm mlesia ni,ramai pemimpin2 yang kita kagumi spt anwar sendiri,nik aziz...kita kena bagi wala' pada diorg...bagi kepercayaan pd diorg untuk menjahanamkan puak2 gerombolan yang bernafsu dunia tu...kita sendiri pn x mampu nk jd spt anwar @ nik aziz,jd biarlah kita jd sbhgian dr penggerak utama yang berjuang atas nama agama dan negara kita dr dibaham oleh lanun2 umno...

Tanpa Nama berkata...

betul tu superman.x semua org dilahirkan jadi pemimpin.kalau setakat mcm PM kita dan barisan kabinet dia yg selalu menipu,membodek mmg bersepah.tapi yg betul2 boleh buat orang ikut tanpa ada imbuhan apa2 bukan senang.anwar dn tok guru ada karisma yg x ada pada pemimpin lain.berilah kepercayaan pada mereka untuk memimpin kita.lawan tetap lawan sebab aku dah bosan aku dah bosan dgn kerajaan gerombolan.

Mamy berkata...

Kerana DSAI la aku mengenal politik..
Kerana kejatuhan beliau dari tampok pemerintahanla aku mengenal erti politik....politik yang penuh dengan kekotoran....
1998 usiaku baru mencecah 11tahun... tapi kelantangan,keberanian & jati diri beliau telah membuka mata hatiku bahawa inilah orang yang boleh dijadikan idola dalam menempuh pelbagai ranjau di muka bumi ini... aku sangat mengkagumi beliau (DSAI)semoga yang benar akan memperolehi kemenangan.......