Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 16 November 2009

PECAH TEMBELANG



INI PROJEK RUNTUHKAN RUMAH RAKYAT DI BEREMBANG - UNTUK KRONI MANA?





PROJEK BERI MANAFAT KUMPULAN BESAR DILAKSANAKAN :SHAFIE
– melayau

Kerajaan hanya akan melaksanakan projek-projek pembangunan di seluruh negara sekiranya ia mampu memberi faedah kepada kumpulan penduduk yang ramai.

Mohd. Shafie Apdal memberitahu, keputusan itu dibuat bagi memastikan projek yang dilaksanakan dapat meningkatkan taraf hidup penduduk setempat secara keseluruhan.

''Sebelum ini, projek-projek yang dijalankan tidak mengambil kira manfaat kepada rakyat sehinggakan jalan yang dibina di sebuah kawasan hanya memberi faedah kepada kumpulan kecil, misalnya sebuah projek jalan di Kedah didapati ia hanya untuk menghubungkan dengan sebuah kawasan tanah perkuburan.

''Maka pada masa sekarang, kerajaan akan memastikan setiap projek yang dijalankan mestilah mengambil kira faedah dan manfaat kepada rakyat seramai mungkin serta tidak tertumpu kepada kumpulan kecil sahaja,'' katanya.

KAH KAH KAH..

kah kah kah… OOOOOiiiii…. SELAMA INI PROJEK HANYA UNTUK KRONI…kah kah kah..

kah kah kah…SEMUA PROJEK TAN BERI FAEDAH… kah kah kah..

kah kah kah… TANAH KAMPONG HABIS BUAT JALAN… kah kah kah..

kah kah kah… TANAH ORANG PENAN HABIS KENA REMBAT…kah kah kah..

kah kah kah… TANAH KG BEREMBANG… LUPUS…kah kah kah..

kah kah kah… TANAH CHU BADAK …LUNGKUP…kah kah kah..

woit… TANAH DI JOHOR HABIS DIJUAL… kah kah kah…

woit… RAKYAT DI DAHULUKAN… BUKAN PROJEK FORMULA 1…kah kah kah..




2 ulasan:

Shafie Bebal berkata...

Mintak bonus sebulan xde moral.. Tony mintak Petronas sponsor team Formula 1 ada moral..

Ke ada komisyen?

KrisLamPir berkata...

Betul jugak cakap c Pii Bedal Bebal ni...

Projek jalan kampung tak bagi paedah besaq... sbap duit masyuk cikit je..!

Projek tanam tiang letrik di ceruk kampung... tak bagi paedah besaq... Sebab tak menguntungkan syarikat kroni.. SESB...

Kalau nak buat projek jalan raya... biaq buat yang besaq-besaq peruntukannya... Macam projek di Sabah tu... Jalan Sapulut-Kalabakan yang telan 500 juta ke atas... Baru banyak duit masyuk... komisen pun banyak gak...

Kalau nak tanam tiang elektrik di ceruk kampung... boleh! Tapi, pas ni tarif elektrik kene naik dulu... nape? Nak tampung kos... kononnya belanja besaq... jadi kenelah kaut untung besaq jugak pas tu...

Pe lah bengap sangat pak menteri seekor ni...!