Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 7 November 2009

DASAR LEMBIK



TELO LANJUT





CADANGAN PERIKA KERETA 15 TAHUN DIBATAL
- malaysiakini

Kerajaan menarik balik cadangan mewajibkan kereta yang berusia 15 tahun ke atas, melalui pemeriksaan mandatori tahunan untuk memperbaharui cukai jalan.

Keputusan tersebut dibuat setelah mengambil kira pandangan rakyat dan selaras dengan konsep rakyat didahulukan.

Demikian menurut Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) hari ini.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… DASAR TUNGGANG TERBALIK… kah kah kah…

kah kah kah… DULU CAKAP PAK LAH FLIP FLOP… kah kah kah…

kah kah kah… PAK LAH DULU….LEPAS TIGA BULAN BARU UBAH DASAR…kah kah kah..

kah kah kah… YANG INI BELUM TIGA MINGGU DAH UBAH…kah kah kah..

kah kah kah…. BUKAN FLIP FLOP LAGI…. INI LEMBIK MACAM TELO LANJUT…kah kah kah…



9 ulasan:

physio berkata...

Ini bukan Flip-Flop.. Ini reverse-physco..

seliparjepun berkata...

SALAM...

"...Keputusan tersebut dibuat setelah mengambil kira pandangan rakyat dan selaras dengan konsep rakyat didahulukan.."

CHEH...!! SAJA CARI HELAH NAK CEKIK DUIT RAKYAT....NAK BAYAR HUTANG KERAJAAN

Tanpa Nama berkata...

jika kekal keputusan itu, takut puspakom dok simpat bilang wang yang berjebok2 masuk dan kena pakai fork-lift angkut pitih ke bank ... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

TT,

Sebab Mamak Celaka punya dasar kereta nasional rakyat terpaksa berhutang sehingga ke 9 tahun membayar sebuah kereta.

Kereta yang dibeli pula tidak mempunyai ciri-ciri keselamatan yang wajib. Apa punya haram jadah kereta yang mempunyai airbag dianggap ciri kereta mewah sedangkan dinegara lain airbag adalah wajib. Tak ada tak boleh jual kereta tersebut.

Mamak Celaka ini juga menyebabkan kereta dijual sehingga 300% untuk kereta import. Kami bukan nak pakai Porshe, Ferrari. Cukuplah kereta yang selamat bila kemalangan tidak lunyai macam kereta proton.

Cuba lihat setiap kali kemalangan, penumpang kerata apa yang mati katak! Cekali lagi, celaka punya Mamak Mahadir!

-kuda hitam-

Tanpa Nama berkata...

Idea periksa kereta lama tu bagus. Untuk pastikan keselamatan di jalanraya. Tapi kalau nak tolong rakyat, caj token sajalah. Majoriti yang pakai kereta lama ni orang kebanyakan. Tak payahlah caj mahal-mahal. Ni macam nak buat duit aje...

Sukj berkata...

INI DASAR 'AYAM KATIK'...kah kah kah kah

SEKEJAP NAK JADI AYAM KAMPONG...SEKEJAP NAK JADI AYAM BANDAR...kah kah kah kah

SEBAB TIDUR SEKELAMBU DENGAN AYAM KATIK YANG BOLEH BERCAKAP...kah kah kah kah kah

LembuKenyang berkata...

uk!uk!ak!ak! huhahuha...2 juta pengundi pukimak dan bongok gerombolan adalah orang miskin...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! terkantoi rupanya...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! aku ingat, gerombolan ni rembat kiri kanan depan belakang..akhirnya Allah akan tolong..uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! rupanya menjadi miskin la pulak bila menyokong gerombolan...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! apalah dahla miskin...pakai kereta buruk dan lama pulak tu...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! kalo sokong pembangkang dan miskin, aku tak rasa pelik...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! ini sokong gerombolan dan jadi miskin pulak tu...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! memang berpukimak-pukimak-pukimak punyer buduh tahap gaban...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! bersyukur dengan kebuduh-buduhan dan takder akai yang diberikan yang Maha Esa...uk!uk!ak!ak!

Sudin berkata...

kalau gua dapat jumpa cukong ka,malingsia ka gua terus sembelih orang-orang celaka ni isham......

gua bersumpah satu hari gua akan sembelih cukong insuran ni......

tauke-tauke insuran ni....tak kira cina ka,melayu ka,india ka.....satu hari gua akan bawak parang tetak kepala mereka ni.......

sampai satu kompeni pun tak berani ambil risiko kenderaan yang melebihi 30 tahun...jadah ape benda ni......!!!!!!.turun naik,turun naik gi pejabat pos.....last-last satu agen insuran pun tak mahu terima....tolak mantah je rupa tu...

akhirnya di panggil highly risk pool agent.....memang celaka Umno/Bn ni......memang nak mati kena amuk mereka ni......terutamanya menteri-menteri Umno/Bn.....

dalam masa 3 minggu berbillion duit rakyat mereka cekik......

memang nak kena belah kepala mereka ni.....

tak boleh nak cakap ape dah,.....memang gua dendam sangat dengan menteri pengangkutan cukong ni.....melayu jadi barua...!!!!!

operation and maintenance tak ada...kerana apa ?
rasuah.....!!!!!
pegawai kerajaan rasuah.....hari-hari main politik......!!!
lingkup....!!!!!

gua janji sama lu isham....!
mesti ada kepala menteri yang gua akan tetak.......!!!!!!
biar jadi sejarah......supaya di kenang......tabiat setan menteri Umno/Bn ni.......!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Nak pujuk hati rakyat biasa la tu!!!

Mula-mula keluarkan isu yang menyusahkan rakyat. Bila rakyat bising sikit, seorang menteri Umno_BN akan keluar kenyataan isu itu dibatalkan. Ooo!!! Rakyat senang hati. Datang seorang menteri Umno-BN lagi kata kerajaan Umno-BN bagus, mendahulukan kehendak rakyat, konon!!!

Rakyat biasa yang menyokong Umno-BN kena tipu lagi!!! Bodohnya!!!