Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 7 November 2009

MAK MINAH JUMPA KOTAK



ADAKAH MAT EZAM DALAM KOTAK INI ?





KERABAT ARAB BERI RM7 JUTA HARGAI KEJUJURAN ROSMAH
- malaysiakini

Semasa bercuti dengan keluarga di selatan Perancis pada Ogos lalu, Rosmah Mansor terjumpa sebuah kotak milik Putera Saud Al-Saud dari Arab Saudi dalam sebuah bot dan memulangkannya kepada kerabat diraja itu.

Sebagai balasan kerana kejujurannya itu, isteri Perdana Menteri diberikan AS$2 juta untuk rakyat Malaysia yang memerlukan.

Hari ini, Rosmah mengagihkan sebahagian wang itu berjumlah RM20,000 setiap satu kepada 13 persatuan amal termasuk Persatuan Bekas Tentera Malaysia, Persatuan Pandu Puteri Malaysia, Majlis AIDS Malaysia, Yayasan Harapan Kanak-kanak Malaysia, Persatuan Orang Cacat Anggota Malaysia dan Persatuan isteri wakil rakyat Barisan Nasional di setiap negeri.

Beliau berkata, AS$1 juta lagi akan diserahkan kepada Universiti Kebangsaan Malaysia yang menguruskan Sekolah Permata Pintar bagi menampung pembelian keperluan sekolah manakala baki RM2.98 juta akan disimpan dalam tabung khas Bakti bagi membiayai kos rawatan kanak-kanak dan wanita yang berpenyakit kronik yang tidak berkemampuan.

Ketika menceritakan pertemuan kotak itu kepada pemberita, Rosmah berkata beliau sekeluarga sedang bercuti atas jemputan putera diraja Kuwait yang berkawan dengan anaknya, Riza Shahriz.

"Semasa sedang berkemas ketika hendak balik, saya terjumpa kotak itu dan berikannya kepada pengurus bot dan beritahunya supaya pulangkan barang berharga ini kepada tuan punya. Saya kata jangan usik, jangan buat apa-apa. Pastikan ia dalam keadaan baik dan beri kepada Putera Saud Al-Saud," katanya.

Menurutnya, dua minggu selepas itu baginda mengucapkan terima kasih kepada beliau kerana memulangkan kotak itu yang tercicir semasa sedang bercuti dalam bot yang sama.

"Putera itu kata nak berikan hadiah dan saya kata hadiah terbaik adalah untuk kesejahteraan rakyat Malaysia," kata Rosmah.

Selepas menerima cek ganjaran itu, beliau berbincang dengan Najib Razak yang meminta beliau menguruskan wang itu secepat mungkin dan diagihkan kepada pihak yang memerlukan.

"Saya juga meminta pegawai dari Pejabat Perdana Menteri untuk ke Pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia supaya sumbangan ini bersih dan tiada pihak yang memutarbelitkan fakta," katanya.

Kotak yang ditemui itu dipercayai mengandungi beberapa keping cek.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…

kah kah kah… ANA PELIK WALKOM… HAIRAN MALIKOM HAIRAN… kah kah kah…

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH…

kah kah kah… KOTAK APA YANG DITEMUI INI ?.... kah kah kah…

kah kah kah…. INI MESTI KOTAK MAT EZAM…. kah kah kah…

nota:
persoalan- persoalan ini timbul:

diberitahu satu malaysia bahawa najib dan suaminya
sedang melakukan lawatan
RESMI ke peranchis.
bila pula timbul cerita belayar mandi manda di laut mediteranean.
kalau betul pergi bercuti kenapa duit kerajaan di pakai.
pekara ini wajib ditimbulkan di parlimen.
soalan patut ditimbulkan – lawatan resmi atau pergi bercuti pakai duit rakyat?


lagi soalan timbul:
siapa pula putera raja saudi ini?
apa ke he nya raja gopal saudi ini dalam kapal raja gopal kuwait?


lagi soalan timbul :
apa nama kapal ini?
pantai mana kapal ini berlabuh?

pertanyaan lagi:
kalau jumpa cek – apa peliknya.
buku cek kah yang ditemui?
kalau buku cek – dijumpai tak ada makna
ianya tidak ada harga. tanpa tanda tangan si empunya.
kalau cek sudah bertanda tangan – atas nama siapa?
kalau cek hilang – pasti boleh dilaporkan dengan serta merta.
bank akan membatalkan cek cek ini.

soalan soalan ini timbul kerana cerita ini amat pelik.
sama pelik macam cerita altantuya terbunuh.


ini macam cerita dibuat buat kerana nak tunjuk jujur.
ini macam nak bodohkan melayu.
kalau jumpa kotak mat ezam maka satu malaysia akan percaya kah kah kah




43 ulasan:

نيك حافيظول berkata...

Kah Kah Kah Kah

Tukar Tiub punya otak memang bergeliga la... Boleh kalahkan agen perisik. Hebat! Berdebar aku mendengar citer nie kah kah kah.

Boleh buat movie doh. Kah Kah Kah. Tajuk movie : BIK MAMA shows her true kindness. kah kah kah kah.

Kalu benarlah citer nie. Bik mama Muka tak malu ada hati nak terima hadiah kah kah kah kah kah

sakit perut la bro. citer macam nie pon nak dipaparkan. Hadoiii

Saiful berkata...

senang saja..siarkan berita ni diarab saudi..ataupun tanya duta depa..betui ka..poodah..dua2 kaki rembat ni..lakibini kaki kelentong..

nami o fish berkata...

Nilah cerita yang paling bongok yang pernah diceritakan.

Raja Saud perompak paling besar yang berserban berjubah kah kah kah!

Raja Kuwait juga merompak hasil bumi petroleum.Rakyat ternganga-nganga melihat satu demi satu bangunan konkrit menjulang-julang.

Dubai asalnya adalah pusat lanun.Sekarang ia tetap menjadi pusat lanun yang merompak harta rakyat seluruh Asia Barat.Raja Saud Raja Kuwait Raja Jordan Raja Bahrain Raja Dubai semuanya lanun.

Dan lanun-lanun itu menggunakan serban,tasbih dan jubah untuk menjustifikasikan mereka sebagai orang yang beriman dan bertakwa..

Datang pulak lanun dari Alam Melayu yang selama ni melanun di Nusantara ni.

Eloklah - lanun jumpa dengan lanun.

seliparjepun berkata...

SALAM...

PERGI LAWATAN MAKAN ANGIN SAMBIL LAWATAN RASMI KE PERAN-CHIS! KENAPA TIDAK BERITAHU RAKYAT...X KAN LAWATAN RASMI BOLEH BERJALAN JALAN MENGISI ANGIN...? SIAPA YANG TIDAK JUJUR NI...INI SATU PENIPUAN OLEH PUAN YANG MANGISI ANGIN...

APA ADA DALAM KOTAK...? SIAPA RAJA ITU...BERAPA LAMA MENGISI ANGIN? DUIT 2 JUTA AS TU DUIT RAKYAT LA..ATAU DUIT KOMISYEN KAPAL SELAM...?

JANGAN TIPU RAKYAT...DENGAN MENGISI ANGIN..

Khun Pana aka johanssm berkata...

rosmoh ni lintah betina.
dia ponya target ialah kacuk kan anak dia dengan keluarga rajagopal dari arab.
Sebab rajagopal glokal takda kelas

1Malingsia tunggulah ,

Tanpa Nama berkata...

1Malaysia - macam-macam ada ... macam-macam boleh jadi ... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kah..kah..kah..kah.kahkahkah. teman tumpang gelak jer..entah-entah..mana tau....skrip P.Ramlee yang belum siap..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

ini kes angkat bakul. konon nya dia jujur tetapidi sebaliknya stigma kepuakaan nya masih terpahat sampai ke padang masyar.

mosabit berkata...

dari yg ampunya seloka melaporkan...daipahamkan bahawa berat kotak yg berisi penuh dengan cek tu adalah 3 suku kilo....

semua cek itu adalah cek tunai yg telah ditandatangani....dinggarkan nilainya dapat membeli 6 buah kapal selam secondhand...89 buah jet sakoi ker..sakai ker ..lebih kurang gitu ler.....dan boleh juga membeli 65 helikopter tempur.....ada lebih lagi...sehingga boleh beli satu malingsia......

kah kah kah kah kah ...

jujur sejujurnya........

teringat sejarah bikmama masa sekolah dulu...menurut gurunya dia ni selalu menyerahkan duit yg dijumpainya kepada guru pengawasnya....
dulu mana ada guru disiplin....

kah kah kah kah .....

Tanpa Nama berkata...

Siapa reporter ni? Nak kena dia ni. Saman je reporter ni. Major typo. Cuma jangan diletupkan. Tulis cerita yang boleh membawa syak. Tulis nama putera diraja Kuwait tu Saud al-Saud... Nama al-Saud adalah nama keluarga diraja Arab SAUDI. Keluarga diraja Kuwait nama al-Sabah, bukan al-Saud.

jab sp berkata...

kah kah kah kah kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
senak perut 1 Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Ni mesti EZAM AZAM UMNO yang tuliskan. Saja nak pekena Datin Seri Rosmah Mansor.

Tanpa Nama berkata...

hahaha Bik Mama dah jadi penlis skrip drama pulak kahkahkah tapi cerita nya pelik kerana plot yang di buat tak masuk akal!!!!
nak tipu melayu sebab ramai Melayu yang Bodoh!!!
Woit Mat Monggol kenapa Bik Mama ni terlalu bodoh dan bangang!!! meluat nak muntah la brother!!!!!
Pan tat Bik Mama lah...jangan kelentong...pukimak punya pendek bonzai buat cerita....penipu. Mat Monggol dan Bik Mama poraaaaah!!!

matstimketum berkata...

maki mah jumpa kotak berisi kotex kot!

Sukj berkata...

PAK LONG TT,

JANGAN-JANGAN ITU ADALAH SEBAHAGIAN 'KOMISYEN' KAPAL SELAM YANG BELUM DITERIMA....kah kah kah kah...kah kah

AYAM KATIK CUBA NAK TUNJUK DIRINYA BERSIH...kah kah ka kah

SEJAK BILA AYAM KATIK BERSIH, SEDANGKAN BADANNYA SENTIASA PENUH DENGAN KEKOTORAN NAJIS

INI BETUL-BETUL 'MAMA PINTAR'...BUKAN KANAK-KANAK PINTAR...kah kah kah kah

JANGAN LA SENTIASA NAK PEKENA MELAYU...kah kah kah kah..kah kah

Tanpa Nama berkata...

Pelik. Memang pelik. Tok dalang mana yang buka cerita ni? Tukang karut mana yang reka? Buat malu Satu Malaysia saja. Macam cerita penglipurlara, bolehlah buat teks sastera; dapat juga royalti.

Tanpa Nama berkata...

ini mcm cerita sihir nak bg budak tido memalam.. lg menarik dr cerita mak lampir.. hehe
patutnya DBPetaka bukukan cerita ni sebaris dgn tales story mcm snow white, etc. bru ngam.. Prof.kangkung yg nk buat phd patut jdkan criter sbg case study.. bru cemerlang..
kahkahkahhh..
buduh punya bini najis.. stakat nk kelentong makcik2 felda pun aku rasa x jalan.. tp geng2 wanita + puteri2 umngok buleh jalan kot.. psal diowg tu ngok dulu,kini dan selamanya.. kahkahkah..

ps: apa tauladan yg kita dapat dr criter ni??
-rembatlah sesuka hati duit rakyat kalo dh ada kuasa.. nk pg shopping oversea kene ckap atas urusan resmi.. atas jemputan keluarga raja gopal..
- badan2 NGO's kene sokong bik mama kalo dia nk gi melancong.. barudapat upah sorang rm20,000 kot..
- minah ni dah lar kaki rembat, kaki kelentong plak tu, kaki sihir/bomoh lg, kaki shopping konfirm, kaki pembunuh x mustahil.. jd 1 M'sia haruslah ikut nasihat minah ni supaya tadarus hari2.. kahkahkah..


-budak itm

LembuKenyang berkata...

uk!uk!ak!ak! memang melebong giler citer ni...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! takat USD2JUTA..tak der mender...taik gigi bik mama jer...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! hang paham la isham...orang melayu dan 1Malaysia ni memang jenis pekak pukimak punyer...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! mesti percaya gila babi punyer..uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! aku gelak giler sampai terkeluar taik la...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! betapa bik mama memang Allah suka dan dijamin syurga punyerlah...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! lepas ni...Ustat Farid Ravi dan Ustat Zawawi boleh memekak kat TV la...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! ustazah flip-flop pun boleh kowtim ngan laki dia dalam TV9 jugak...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! cari makan bang...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! inilah product gerombolan untuk mainkan perasaan rakyat malaysia yang lembik...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! takut2kan dengan api neraka..kendian suruh bersyukur setelah rugi berbillion..uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! duit rakyat dah kene kebas...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! itu rakyat buat tak baik..ini rakyat buat tak baik..uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! sumer dia orang buat, rakyat 1Malaysia didahulukan dibuduhbuduhkan...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! termasuk ngan ko skali isham...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! mari kita ketawa dan ketawa terbahak-bahak...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! kerana kita memang bodoh pukimak tahap gaban...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! dan kita hanya layak masuk neraka saja...uk!uk!ak!ak!

uk!uk!ak!ak! neraka untuk orang ikhlas dan ustat2 saja...uk!uk!ak!ak!

Sudin berkata...

tengok muka pun dah tahu......
muka penipu rosmah ni.....

ni macam cek replika lah isham ooii...!

dia ingat orang semua bodoh.....mudah kena tipu ?

pergi umrah konon nak tunjuk diri suci.....

laki ketua penipu gerombolan lanun Umno/Bn....
habis semuanya penipu.....

ugama pun ugama tipu.....

orang arab pun nak di bomohnya..

bomoh,bomoh,bomoh.....

psychedelicmundo berkata...

hahahahhaha..rosmah had finally success revealing to the whole 1malaysia that shes not only fat but dumb ahhahaha..aduh punye la bodh cite ni..sampai mcm ni skali buat cerite..

Keylee Daud berkata...

macam baca pengembaraan tintin hahha

Tanpa Nama berkata...

desperate doh makcik ni..siap tunjuk surat bertandan tangan raja saud kt tv 3 hahaha Persoalan yg paling utama : kenapa kau perlu tergedik gedik menonjolkan kejujuran mu wahai rosmah?

Tanpa Nama berkata...

dalam berita TV1? pemberita kata isteri Najib bersyukur pada putera raja tu....sepatutnya syukur kat Allah....

Tanpa Nama berkata...

K O T E Rosmah dah jumpa

ubilepih berkata...

kena cek betul-betul ni..ha..ha

mtgbertam berkata...

possible !!!

Sivakumar berkata...

Bik Mama cakap kat sebuah forum di Dubai

""Women are by nature more intuitive and quite averse to violence. They are better at building relationships.""

http://www.malaysianinsider.com/index.php/malaysia/42620-rosmah-leaves-her-mark-at-dubai-leadership-forum

Eh eh?

Woman is the not violence???

Johan berkata...

kotak ni ke?

http://1.bp.blogspot.com/_xCW4Jfa-SWE/Skhhsa4ZKjI/AAAAAAAAHMw/cJKOkX_g3jA/s400/Ezam+kotak.jpg

Tanpa Nama berkata...

Story of the year 2009.Kena anugerah another US$1million.

mycaklempong berkata...

Dia ingat kita bodoh macam dia kot..kah kah kah kah

Bik Papa berkata...

woit! kalu citer nie benar la. nampak sangat bik mama tak ikhlas. Buat apa nak citer kat satu malaysia kalau dapat tolong orang. diam-diam suda la... Biar Tuhan yang nilai

Publisiti paling murahan. Boooooooo
Kah Kah Kah

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah....sumbangan untuk org2 yg memerlukan? betuike gtu?..kahkahkah..tgk siapa yg dpt sumbangan!!!

alba berkata...

Dengar je berita ni kat TV saya LANGSUNG TAK PERCAYA.. Saya ingat saya sorang saja tak percaya, rupa-rupanya 100% kat sini tak percaya.. Bang hisham, tolong buat survey berapa orang warga malaysia yang percaya...

Tanpa Nama berkata...

Pulang balik RM500juta duit komisen lagi faedah dari makcik bidun faedah...tapi klau dapat kembalikan wanita mongol lagi baik!Balun RM500juta tu jujur ke?

Tanpa Nama berkata...

huhuhu~~
pasal kapal selam tu,dgr cite org TLDM tak setuju,yelah kalo dh beli kapal selam mesti ada kapal selam yg kecik sebagai kapal penyelamat.

out of topic~~

Orang Lama berkata...

Sepuluh kali mati & hidup balik pun aku tak caye cerita ni, dasar pelahap, kalau betul dia dapat, mau nak bagi kat org lain? ingat kita ni bodoh piang sangat ker?

Tanpa Nama berkata...

Cerita ini nanti boleh cetak dalam buku teks Pendidikan Moral Pra-sekolah dan di edarkan ke semua sekolah tadika seluruh negara.

Tanpa Nama berkata...

Cadangkan Rosmah Mansor untuk Nobel Peace Prize 2010. Ini baru 1Malaysia... kejayaan kita semua. Satu contoh terbaik. Bagaimana anak mereka boleh berkawan baik dengan putera raja Saud Al saud dari Arab Saudi dan berada di atas kapal keluarga Al Sabah iaitu keluarga diraja Kuwait. Kalau anak-anak sudah berbaik, pasti dunia akan aman damai.

Calonkan untuk hadiah nobel keamanan 2010. 1Malaysia akan berbangga.

akuyangjujur berkata...

ini cerita paling bongok penah aku dengar...kalo betul la bik mama ni jujur nape putera tu tak buat press conference bagitau satu dunia yg bik mama ni wanita paling jujur didunia!apa pasal plak bik mama ni MBSA(masuk bakul sendiri angkat)!

Master Yoda berkata...

Kah kah kah

Mcm ni punye citer,puisi Osman Awang leh dibakulsampahkan drpd Arkib Malaysia...

Mcm ni punye citer,novel Tok A. Samad Said tak laku...

Mcm ni punye citer, novel Ramlee Awang Rashid blh bikin pembungkus nasi lemak Mak Minah kat psr mlm....

Takde lagi agung ke drpd kisah ini???

Kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

HA HA HA HA...KETAWA KETAWA...NIE PESERTA RAJA LAWAK MUSIM BARU KE.?..APA NAMA DIA ROS ..ROS...APA HA,ROS BOMM...ROS MAMA..BIK .NAMA PENTAS KE..?CAYA LA CHAMPION 4 EVER..MESTI DAPAT SMS TERTINGGI NIE..

LAWAK GILA.

ha ha ha berkata...

Ha ha ha ha..

Bro Isham...bravooooooo...

Kesian kat Bik Mama..tiap tiap minggu misti ada muka dia kat TB3 buat program amal itu dan ini sambil building her image.....tapi masih ade lagi yang mempertikaikan lagi ..ha ha ha ha..

So i think it does'nt work...but mana tahu pakcik dan makcik kek Kg terharu dengan berita tu ....

ha ha ha ha...Woits..mana YB-YB..kasi tanya sama Najib..berapa Perbelajaan PM pegi Perancis dan kenapa ada trip naik kapal...ho ho ho ho...kot kot ada salah guna kuasa dan duit..mungkin SPRM boleh buat siasatan tentang claim PM pulak..baru telus....

Ha ha ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

adoi...jgn belit la weeehh....rakyat XBODOH la...

korang yang diperbodohkan oleh rakyat...

bagi kemudahan..janji itu ini..rakyat da dpt semua yang dorang nak..LEGA..

pancing rakyat suh undi..sampai masa undi..aku pangkah lain...hahaha pastu kalah gelabah...padan muka!!!