Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 26 November 2009

DUA PULUH DUA TAHUN MELAYU KENA TIPU



MUKA EEE KAKI LEBONG




MAHATHIR SONGLAP SERATUS BILION

Malaysia has squandered an estimated RM100 billion on financial scandals under the 22-year rule of Mahathir Mohamad, according to a new book about the former prime minister.

According to Barry Wain, author of the soon-to-be launched 'Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times', direct financial losses amounted to about RM50 billion.

This doubled once the invisible costs, such as unrecorded write-offs, were taken into account. The RM100 billion total loss was equivalent to US$40 billion at then prevailing exchange rates.

KAH KAH KAH…

woit… SEDAR LAAAA MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… KENA TIPU OLEH EEEEEE…. kah kah kah…

kah kah kah... KENA TIPU WIRA DUNIA KE TIGA... kah kah kah...

kah kah kah... KENA TIPU WIRA SECOND HAND.... kah kah kah...

kah kah kah... TAK SEDAR KERANA SIBUK DENGAN KETUANAN MELAYU...kah kah kah..

kah kah kah... TAK SEDAR KERANA SIBUK DENGAN HAK KEISTEMEWAAN ... kah kah kah

kah kah kah… TAK SEDAR SEDAR… EEEE SUDAH BALON BERBILION...kah kah kah..



16 ulasan:

Mamy berkata...

Chedet kata Pak Sheikh bonggok dalam bidng ekonomi & kewangan......pttla chedet pandai sgt... pndai songlap duit rakyat....bayngkn duit yg dia songlap tu diuruskan dgn baik ermm mgkn aku xperlu nak pnjm kat ceti kerajaan(PTPTN). Pak Sheikh ditudh ade duit berbilion kat luar negara tapi terbkti fitnah semata2....rupanya fitnh tu nak tutup lubng punggng chedet yg songlap berbilion ringgt......"pttla Melayu Mudah Lupa..." tapi kami generasi baru bukan mudah lupa..... Mahafiraun Perdana Menteri ke4 telah berjaya menipu 1 Malaysia spnjg zaman penjajahan beliau.......

Suhaila berkata...

salam. ambil iktibar. dari filem 2012. pada pendapat aku bukanlah gambaran kiamat tetapi gambaran bencana besar akibat gelombang dari matahari. dalam babak filem tersebut ada pihak yang terlalu pentingkan diri sendiri. wang yang banyak mampu membeli apa saja. tetapi ingatlah azab allah.. tiada siapa yang mampu menghalangnya. beratus berlion bukanlah lesen selamat dunia akhirat. pertanyaan... adakah punya banyak wang dan harta dari jalan yang suci untuk merasuah Allah.. fikirkanlah. jangan hilang fokus hidup di dunia ini. hayatilah doa ikrar setiap solat... hidupku matiku kerana Allah taala..

Mr berkata...

celakalah keatas kamu yang merembat duit rakyat..

Johan berkata...

Inilah dia "pakar ekonomi dunia" seperti yg digelar oleh Adnan Yaakob..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Ini berita lamo kerano dulu dah oarang tahu cerita ini tapi tidak didokumentasikan dengan kemas. Zaman Madey selama 22 tahun sarat dengan pelbagai skandal kewangan seperti Bank Bumiputra, Maminco dan samapi terlupa senarai penuhnya.
Madey lain tiada nanati dia bertrompet : untuk memartabatkan bangsa, negara dan agama melalui cekap, bersih dan amanah! Terasa terancam sedikit Madey buka silat kuntaunnya melalui ISA dan paling dramatik sekali pakai nasihat Umi apa lupanama penuhnya menyerang AI sebagai peliwat.Madey pun terpakasa runtuhkan tiang seri demokrasi dan membawa kuasa eksekutif menentu segala hala tuju negara. Dia jadi kuku besi Malaysia yang paling unggul sekali. Semua Ketua Bahagian UMNO tunduk habis terhadapnya. Kini madey asyik berdengung lagi yang dialah wira negara sebenar, KENTOT!

Tanpa Nama berkata...

YAH!!!!!!!!!
Buku yang dinanti-nantikan oleh semua rakyat Malaysia.
Bilakah buku ini boleh dibeli kedai buku ChowKit road?
Bila pula Pustaka Antara akan menjualnya?
Bila pula DBP akan menerbitkan edisi Bahasa Malaysia agar semua makcik pakcik Felda boleh baca.
Supaya Mi Speak no english boleh baca
sama lah....
Atau boleh disiarkan sekali dlam Berita Hairan

Tanpa Nama berkata...

BUKAN 22 tahun. Tapi dah lebih 27 tahun Bang!!!!

Tanpa Nama berkata...

Ini cerita lamo kerano ramai dah tahu yang Madey yang sel;ama 22 tahun pemerintahan kuku besinya telah melibatkan negara pelbagai skandal kewangan mulai dari Bank Bumiputra, Maminco, projek mega sana sini samap tak ingat senarainya. Cuma kini ada hamba rajin yang mendokumentasikannya. Madey nanti bertrompet : ' Saya lakukan untuk memertabatkan bangsa, agama dan negara melalui amalan CEKAP, BERSIH dan AMANAH, lepas tu habis semua dikawal baik media, kehakiman, Polis, SPR, BPR, Peguam Negara dan dapat pula tag WIRA DUNIA KE-3! Kini Madey masih berdengung yang dia boleh mempengaruhi pentadbiran negara walaupun dia kata tak wajib pakai tegurannya tapi hari-hari duk tak senang melihat kemajuan PR

Tanpa Nama berkata...

Madey tak guna diidolakan kerana dia tak tanamkan budaya urus tadbir, keadilan, demokratik sebaliknya negara jenuh dengan kereta di jalan raya, sarak amalan rasuah, banyak Profesor Kang Kung di IPTA, banyak Ketua bahagian yang berstatus bilioner dan rakyat majoriti cuma dapat subsidi baja, insentif sikit sana -sini, dapat masjid, surau, jalan tar, rumah pangsa seperti rumah merpati, dapatlah sikit kemudahan hospital, ada hiburan pelbagai tarian Satu Malaysia dan apa lagi setelah 100 bion ringgit entah di mana perginya , ke pokek Ketua bahagian UMNO?

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya Dr. Mahathir (Mahafiraun) s/o Muhammad Iskandar Kutty ni ahli kumpulan freemason. Beliau diajar/dilateh/dibrainwash untok merosakkan umat melayu/islam di Tanah Melayu ini...

Salah seorang 'guru'nya ialah pakar dari CIA. Pada tahun 70-an, Tuan Guru Nik Abdul Aziz telah mendedahkan identiti Dr. Mahathir ini di parlimen.

Freemason juga membantu gerombolan united malays national organisation dengan memberikan idea dalam 'perang saraf' untuk pilehan raya umum tahun 70-an...

Matlamat beliau semasa menjadi perdana menteri keempat yang lalu ialah menswastakan semua ajensi kerajaan supaya suatu hari nanti (Tahun 2020) semua negeri di dalam dunia ini akan tunduk kepada kuasa cengkaman sistem ekonomi kapitalis.

Sistem ekonomi kapitalis ini adalah sebahagian daripada sayap New World Order (NWO)...

Kalau saudara/saudari nak tahu New World Order (NWO) ini apa kejadahnya, sila tanya Bang Hisham dengan lebeh lanjot...

Susuhunanan berkata...

wah menarik ni..maner nk sebat buku ni??wajib milik ni..hehe

Sivakumar berkata...

Saya sanggup menterjemahkan buku ini di dalam Bahasa Melayu.

Tunggu buku ini keluar dulu.

Tanpa Nama berkata...

Mak oi! sampai 100B balun? Patutler mat altantuya amik komisen 1/2B aje.....itu pun korang bising! Ungkit sana ungkit sini macam takde cite lain yang korang boleh bikin, asyik kacau mat mongol aje!...hau hau hau hau...logik kelabu asap!

TT (toyol taik) berkata...

Ye!
Zaman mamat tu la aku mula mengenali erti perkataan kronisme.

Zaman mamat tu jugalah aku dengar cerita kapal dah nak tenggelam boleh timbul balik.

Cerita-cerita yang dah nak tenggelam boleh timbul balik tu banyak mula dari zaman mamat ni la.

Sekarang Raja Gopal plak lain sikit. Kalau naik kapal grombolan, dah tenggelam pun mesti kasi timbul.

Aku tunggu bila Gopal nak tenggelam terus. Sekarang bala dah timbul balik ni.

Tanpa Nama berkata...

aisey...

bahasa melayu takde ker bro...

inggeris wa kureng skit la...

masa sekolah dulu waktu BI wa ponteng kelas lepak kat bilek kauseling....

bapak wa kata tu bahase barat, x perlu ambil port..

tapi wa x nyesal...wa bangga...

Tanpa Nama berkata...

Waaaak Ptuih@Mahaptuih!!