Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 26 November 2009

SELAMAT HARI RAYA HAJI



UCAPAN SELAMAT HARI RAYA HAJI




nota:
pemberita, wartawan dan tim tukar tiub
mengucapkan selamat hari raya haji.

jaga diri - cuti panjang hujung minggu
jangan terlalai di jalan raya
berkorban bukan hanya menyembelih lembu

dalam susana sekarang bekorban
yang hakiki ialah bercakap tentang kebenaran




25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro Hisham,

Selamat Hari Raya Haji!

Penulisan bro sangat kritikal dan yang dicari2 selama ini. I applaud you for letting us readers have a taste of what critical writing is in the media. Sebelum mendapat akses kepada penulisan bro hisham, berpuluh abad juga saya membaca tabloid mainstream media dek nak mendapat idea dan mencari2 kupasan bernas. Tapi kupasan tak dijumpa apatah lagi pemikiran kritikal. Yang ada ialah pembaca dilayan macam budak kecil, disogoh manufactured news hari demi hari demi hari... Thank you for doing your part in the liberation of Malaysian minds.

- one of your over 4 Million readers.

نيك حافيظول berkata...

bercakap tentang kebenaran dan tolak kezaliman, juga kefasiqan dalam sesuatu berita.

selamat hari raya TT.

Puan Ainon Mohd. berkata...

Tuan Tukar Tiub,

Selamat menyambut Hari Raya Haji, didoakan moga-moga Allah terus memberikan kesihatan yang baik kepada Tuan, serta perlindungan daripada angkara mereka yang tidak menyukai apa yang Tuan tulis.

Sudin berkata...

Isham......!
SELAMAT HARI RAYA HAJI

Kepada ketuanan melayu 500 dan 30 ringgit tu korbankanlah kebodohan anda.
Korbankan kebodohan,keegoaan,ketamakkan...
Sembelih ketamakkan,penipuan,ketolollan,tengin,kebodohan dan tak reti bahasa....

Hakikat tu !

Tanpa Nama berkata...

Raya Haji sama dengan raya korban. Operasi konsep korban itu harus diambilkira pengorbanan yang lebih sesuai pada zaman moden kini. Korban tenaga, wang ringgit dan masa bagi aktiviti yang menjurus kepada memerdekakan umat daripada belenggu feudal dan penindasan minda termasuk dalam hal agama. Jangan asyik-asyik korban lembu, kambing, unta dan masyarakat masih tak merdeka lagi pemikiran mereka. Masyarakat harus banyak mengkaji daripada mengaji bagi apa saja amalannya agar jangan jadi pak taqlid atau songsang!

Johan berkata...

selamat hari raya haji Isham dan pembaca TT..

seliparjepun berkata...

SALAM....

> SELAMAT HARI RAYA KORBAN <

Tanpa Nama berkata...

saya pun mengucapkan selamat hari raya haji bro isham... bro isham dah naik haji dah?

Tanpa Nama berkata...

selamat hari raya qurban kepada team tukartiub.
berkorban apa saja...

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

Konsep menghayati pengertian korban mungkin boleh berubah mengikut kewajaran. Korban sejati ialah korban tenaga, perjuangan, harta kepada yang menjuruskan kepada kemerdekaan minda kita yang masih dibelenggu oleh fahaman feudal, 'Ketuanan Melayu' dan fahaman agama yang tidak membebaskan minda kita. Korban jenis ini adalah lebih sesuai daripada asyik-asyik dengan amalan korban menyembelih leher unta, kerbau, lembu dan kambing biri-biri. Jangan marah eh!

Johan berkata...

http://malaysia-today.net/index.php?option=com_content&view=article&id=28713:najib-goes-to-dc-but-does-nothing&catid=16:from-around-the-blogs&Itemid=100132

Mat Mongol tak dilayan kat Washington kahkahkah..Bik Mama pulak tengah bantu merangsang ekonomi US dengan berbelanja sakan kat butik2 kahkahkah..

ubilepih berkata...

selamat hari raya bro!

Johan berkata...

wajib refresh balik tulisan ni:

http://tukartiub.blogspot.com/2009/01/lembu-lembu-dan-lembu-yang-wajib.html

Tanpa Nama berkata...

wa tertarik dgn gambar yg bro sertakan tuh. sorang pakai songkok itam, sorang pakai kopiah putih. mungkin ada maksod tersirat disebalik perayaan korban nih..haha.

Selamat Hari Raya Haji bro!

p/s: kalo ada daging lebih tu, huluq2 la sket noo. kah..kah..kah..

-boyot-

Tanpa Nama berkata...

Bro,

Selamat Hari raya Korban. Kenyataannya dlm hidup zaman millinium ni...Kebenaran akan di korbankan dulu!!! Tapi, entah bila kala kebenaran akan menjelma. Tunggu lembu betanduk empat kot. Kah kah kah!!!

SEGAR.COM

Abang Batang berkata...

Salam Bro.
Kalau mampu apa salahnya berkorban lembu, kambing,kerbau, unta. Janji duit dari titik peluh yang halal.

Tak payah le korban guna duit kopi haram hasil mentakedarah duit rakyat jual kapal selam atau kereta kebal.Tak guna jugak korban 40 ke 50 ekor lembu unta kalau dapat duit tu dari hasil untung PKFZ. Makhluk jenis ni baik korban yang binatang yang kaki dan ekor pendek tu.

Yang anak dara, janganlah pulak sanggup berkorban "Tuuuut" sempena raya korban ni.

Malam ni boleh takbir. Selamat hari raya.

Tanpa Nama berkata...

raya???
raya kan dah lepas??

Kucing Parsi berkata...

selamat hari korban

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

zeqzeq berkata...

salam raya Aidail adha , qurban.. semua pelayar.

Tanpa Nama berkata...

Takbir!
Selamat aidil-adha bro hisham &pembaca2 blog TukarTiub serta blog saya sendiri
klakka-la.blogspot
iaitu pembaca2 yg menuntut keadilan & kemakrufan;
Semoga Allah meneruskan bantuan &rahmatNya yang melimpah-ruah kepada kita serta memudahkan perjalanan kita yg terasa panjang tetapi sebenarnya pendek sahaja, dalam usaha menegakkan kebenaran dan menentang kebatilan atas bumi Allah ini, bermula dari tanahair yg kita labelkan sebagai milik sendiri yg hakikatnya hanya dipinjamkan Allah sementara hayat masing2.
Bangkitlah org2 melayu, jangan terus layu leweh & longlai!
Bangkitlah org2 melayu, berubahlah jadi cergas tangkas & cerdas!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani:
Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam RUGI. KECUALI ORG2 YG BERIMAN DAN BERAMAL SOLEH. DAN YG BERPESAN2 KEPADA KEBENARAN. DAN YG BERPESAN2 KEPADA KESABARAN.

maaf atas sebarang salahsilap...

Allahu Akbar! Allahu Akbar! Walillahil-Hamd...!

Harris berkata...

Selamat ari raye k0rban br0 isham n tim T.T.Raye ni menketedarah daging la plak..Tp pmimpin2 ger0mb0lan d0k menketedarah duit rakyat x kira masa.Oh!Tanahairku..

Dokter Lap berkata...

Selamat Hari Raya Tuan-tuan Haji !

Lebeh2 lagi buat Tn Haji Nik Az yg dirundung skandal menantu.

Sudah Terlewat Untuk NA Berundur ~ Kickdepella

Dasyat benar bunyi statement Sheih kali ni.
Ala-Franz Kafka dalam The Castle.

Fast-forward.
Aku dapat bayangkan NA menggigil terketaq-ketaq.
Takut dan marah bercampur baur akibat dari pendedahan Sheih.
Nak undur dah terlambat, nak ke depan pun tak dapat.
Catch-22.

Akhirnya satu Malaya akan tahu siapa NA sebenar.
Ini semua salah Sheih.
Setan kau Sheih. Lahanat kau Sheih. Sial kau Sheih.
Kenapa kau tak cari salah orang lain selain NA?
Carilah salah orang UMNO atau Presiden Obama.
Kenapa kau usik NA?
Bukankah dia tu keramat manusia. Auta wal awliya.
Untouchable anak-beranak. Laksum wal maksum.
Cilaka kau Sheih. Berani kau kucar-kacirkan haji marlbro NA?
Tak bau syurga kau Sheih. Sial Musibat Lahanat.

Jaga kau Sheih !!!
My guns are bigger than yours, jaga kau Sheih
NA menggetus sambil menggentel biji tasbih.
Diapers di kepalanya kini lenjun dibasahi peluh sejuk.

Dokter Lap berkata...

Selamat Hari Raya Tuan-Tuan Haji.

Lebih2 lagi Tn Hj Nik Az yang dirundung skandal anak menantu.


------------------------------

Sudah Terlewat Untuk NA Berundur - Kickdefella

Dasyat benar bunyi statement Sheih kali ni.
Ala-Franz Kafka dalam The Castle.

Fast-forward.
Aku dapat bayangkan NA menggigil terketaq-ketaq.
Takut dan marah bercampur baur akibat dari pendedahan Sheih.
Nak undur dah terlambat, nak ke depan pun tak dapat.
Catch-22.

Akhirnya satu Malaya akan tahu siapa NA sebenar.
Ini semua salah Sheih.
Setan kau Sheih. Lahanat kau Sheih. Sial kau Sheih.
Kenapa kau tak cari salah orang lain selain NA?
Carilah salah orang UMNO atau Presiden Obama.
Kenapa kau usik NA?
Bukankah dia tu keramat manusia. Auta wal awliya.
Untouchable anak-beranak. Laksum wal maksum.
Cilaka kau Sheih. Berani kau kucar-kacirkan haji marlbro NA?
Tak bau syurga kau Sheih. Sial Musibat Lahanat.

Jaga kau Sheih !!!
My guns are bigger than yours, jaga kau Sheih
NA menggetus sambil menggentel biji tasbih.
Diapers di kepalanya kini lenjun dibasahi peluh sejuk.

alifreyes or berkata...

selamat hari raya tukar tiub.. teruskan usaha menhancurkan gerombolan... yahooo

Sivakumar berkata...

Saya ingin ucapkan kepada Bro Hisham dan semua pembaca-pembaca Tukar Tiub dengan tulus hati.... Selamat Hari Raya Haji..... semoga Hari Raya ini membawa berkat kepada semua dan membolehkan kita berfikir dan bertindak demi kebenaran, kebaikan dan keadilan.