Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 26 November 2009

KALAU TIDAK CHIN PENG SIAPA YANG BUNUH PENJAJAH !




CHIN PENG TIDAK LAYAK JADI IDOLA
– melayau

Chin Peng tidak layak dijadikan idola oleh sesiapa pun kerana selain dosa kekejaman yang tidak terampun, bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM) itu diyakini masih tegar menjunjung fahaman komunisme.

Sebaliknya Chin Peng perlu dilayan seperti penjenayah perang Nazi yang terus diburu dan dihadap ke mahkamah perang antarabangsa apabila berjaya ditangkap.

Mohd. Puad Zarkashi berkata, pihak yang menjadikan Chin Peng sebagai idola perlu menyorot sejarah keganasan komunis membunuh ramai anggota keselamatan termasuk bekas Ketua Polis Perak dan ribuan lagi yang cacat anggota.

Selain itu, jelasnya, nyawa orang awam juga menjadi korban angkara keganasan PKM selain banyak wang negara dibazirkan untuk menghalang keganasan mereka.

KAH KAH KAH… KAH KAH KAH KAH KAH KAH..


WOIT - SILA CARI YANG MANA IDOLA ?

YANG INI IDOLA ?


YANG BINI TAK PUAS KERANA LIDAH PENDEK?


YANG ZZZZ INI ?


DIA INI ? KAH KAH KAH


DIA INI IDOLA ? BIAR BETUL



ATAU YANG INI?



PASTI DIA INILAH





26 ulasan:

Mamy berkata...

Apa yang depa kalut sgt dgn Chin Peng nak mai Malaysia.....biaq pi la kat dia..habaq dok amalkn demokasi dah tu awat pi halang dia nak mai cni??? Malaysia oh Malaysia ku.....Cuba tnya Chin Peng dia sggp ka nak bom org pakai C4??? hahahaha.......pttnya perncng utama pengeboman tu di buang ke angkasa lepas je..... ha... hang pa xtau sapa pnya perncgn ka??? Pi cari Bala.... Bala tau sapa terlibat tapi jgn korek sampai lubg cacing nnt Bala datg bertimpa2....hahahaha

nami o fish berkata...

ada gak yang jadikan lu idola..

sebab lu tak masuk malaysian idol kah kah kah!

Suhaila berkata...

salam. malang bagi rakyat malaysia tertipu dengan segala cerita dongeng sejarah kemerdekaan. siapa ada maklumat... sila beri pahlawan umno mengangkat senjata menentang british.. setahu aku pejuang umno menjadi rakan karib dengan british.. yang menjadi mangsa.. orang malaya dari golongan rendah menjadi pertaruhan mengekalkan kuasa british... sedarlah wahai orang malaya... jangan terus jadi perkakas.

orang kertas berkata...

sang pecacai gerombolan sibuk memomokkan orang lain supaya pekung, sopak dan kudisnya tak diketahui orang.

نيك حافيظول berkata...

yg gambar second last tu... isyamuddin rais ker?

Tanpa Nama berkata...

Cayalah bang isham.. bersemangat saya di pagi buta nii...

Tanpa Nama berkata...

i suka baca tulisan you...berfakta gitu...

Fuad Zakarshi tu..pengampu yg berbakat juga nampaknya..

Tanpa Nama berkata...

Sebaliknya Chin Peng perlu dilayan seperti penjenayah perang Nazi yang terus diburu dan dihadap ke mahkamah perang antarabangsa apabila berjaya ditangkap.

Wah, hebatnya bercakap. Bukan susah nak tangkap Chin Peng ni, pergi la tangkap. Lebong je lebih. Bodoh melayu dapat menteri mcm ni. Weiii, org UMNgOk, cukuplah sokong pemimpin yang membodohkan orang melayu ni.

Johan berkata...

Begitu jugak dengan Mahathir Mohamad..dia pun tak layak dijadikan idola..dia pun melakukan jenayah kemanusiaan dan deny hak asasi rakyat..bila nak heret ke mahkamah antarabangsa?

Niat Chin Peng dan PKM adalah baik tapi cara mereka salah..tapi Mahathir Mohamad pulak niat dan cara dia takde orang nampak ke??

lagi baik jadikan seorang hippie atau seorang atheist tu sebagai idola,walaupun tak percaya agama tapi faham dan menegakkan keadilan dan semanagt kemanusiaan..

Tanpa Nama berkata...

Chin Peng ada juga lawan penjajah bagi memerdekakan Tanah Malaya. Dalam proses itu mesti ada yang mati, baik dari pihak British, tali barutnya, orang awam atau askar Melayu dan Polis Melayu. Dalam perang gerila mesti ada yang mati seperti yang berlaku di mana saja, baik di Afghanistan, Pakistan, Gohead-Gostan. Semasa era perang Nabi Muhamad juga ada orang kajir mati ada orang beriman juga mati. Semasa 13 Mei 1969 juga ada Cina, Melayu, India mati. Sekarang dah aman, perjanjian aman dah dimetrai. Adakah pemimpin mereka harus dilarang untuk menziarah kubur arwah nenek moyang mereka. Ada ramai pemimpin komunis Melayu dalam PKM, kenapa tidak haramkan mereka dari masuk Malaysia? Puad pakai logik songsang, logik 'Ketuanan Melayu'. Doia adala pelapis baru pemimpin Ketuanan Melayu.

Tanpa Nama berkata...

selagi sejarah perjuangan menuntut kemerdekaan masih dilakar tulis oleh gerombolan,selagi tu perjuangan PKM tetap menjadi senjata racism gerombolan...

Mat Dangdut berkata...

yang penting..KERJASAMA

Tanpa Nama berkata...

Susah susah sangat ambil je
pembunuh Ibrahim Libya tu sebagai idola.

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

Cin peng! cin peng!.....Lebih baik bincang pa cu cing lebih baik lahhh...Lu bincang ini isu, gerombolan byk suka lah pasal ini kes byk guris hati org kampung. Bagi wa, sejarah komunis utk org kampung mmg syahdu!!! Come on bro...mmg dia nak halau british tapi yg byk mati...SAPA??? Wa punya atuk sedara salah sorang mangsa kekejaman ini kuncu2 lah.
Lu sokong ni kuncu!!! Wa bangkang!!!

SEGAR.COM

Tanpa Nama berkata...

1. mungkin tuan - tuan tidak mengalami apa yang orang zaman dulu alami, penderitaan, kesengsaraan.

2. kata2 yang sememangnya akan ada orang terbunuh ketika perang seperti tuan merelakan peperangan.

3. kita bermain dengan isu hati dan perasaan orang yg terlibat, ahli kelurga yang meniggal dibunuh oleh org2 CP.

4. fikirkan lah secara rasional, bukan politikal.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya orang Melayu ini tersepit di antara Ideologi Komunisma dan Kapatalis di zaman pra merdeka. Ramai yang terkorban itu bukannya mempertahankan Tanah air mereka tetapi untuk kaum kapatalis penjajah. Sebelum Merdeka ramai Melayu menjadi Gunyi Gun..ia itu polis Jepun dan soldier penjajah British. Inti-pati pertemuan Baling adalah disebabkan Kerajaan Empayar British teringin kekal di Malaya tetapi menghadapi rugi banyak dalam mentadbir Malaya kerana melawan komunis pimpinan Chin Peng. Kalau Chin peng telah bersetuju dengan Tunku, membuat keputusan untuk menyerah diri kemerdekaan Tanah melayu mungkin tidak tercapai sebegitu cepat. Apa yang Chin Peng kata ialah "dia akan letak senjata sekiranya pihak british tidak lagi campur tangan dalam pentadbiran Tanah Melayu. Syarat-syarat yang diberikan oleh Field Masryal penasihat Tunku lebih Inggeris dari British telah bosankan Chin Peng semasa perjumpaan Baling itu. Maka Chin Peng bulat-bulat telah tolak pengampunan bersyarat Tunku itu. Tunku sebenarnya berhutang budi dengan Chin Peng kerana telah membantunya mempercepatkan proses Kemerdekaan Malaya.

Yang orang awam korban itu dalam peperangan itu perkara biasa. Manusia ini perlu berkorban untuk menegakan ideologi. Tanpa pengorbanan jangan jadi pejuanglah. (Ini untuk orang Pakatan rakyat juga). Amerika telah membunuh beratus ribu rakyat di Iraq tetapi pemimpin Iraq sekarang masih cium buntut Amerika. Jepun telah bunuh beratus ribu orang malaya dan kita masih pakai kereta Jepun dan masih cium buntut Jepun di kilang taukeh Jepun di Negara ini.
Chin Peng...kah..kah..dia ini mangkok hayun juga...banyak-banyak negara kenapa dia mahu balek sini?. Ini bukan nak mati kat sini. Fikir betul-betul....sebenarnya dia nak rekonasi kerajaan Malaysia sebagai pejuang kemerdekaan.kalau yang tua dekat nak mati, selalunya diri yang membunuh nyawa manusia lain terasa bersalah dan menghantui hidup dengan mimpi-mimpi buruk. Hati Chin Peng sebenarnya dalam dilema..." mungkinkah aku betul atau salah?". Chin Peng tetap salah kerana telah menyebabkan manusia tak berdosa mati...kerana nak menegakan ideologi komunis. Dia salah memilih ideologi maka salah tetap salah. Tak perlulah kembali ke negara ini...dan matilah dalam keadaan bersalah itu kerana kamu tetap bersalah kerana menyebabkan kematian manusia yang tak berdosa...kerajaan tidak boleh beri pengampunan..siapa kerajaan yang boleh mengampunkan Chin Peng.." an Eye for an Eye"..hutang darah dibayar darah atau digantung sampai mati...Kerana kita pembangkang janganlah bangkang yang betul pun. Yang betul tetap betul yang salah tetap salah macam kisah Ali Pas tetap salah dan penderhaka pakatan Rakyat. Perderhaka Ali Pas ini patut diharamkan jejak kaki di Pakatan rakyat!.

cree berkata...

Salam Bro Sham.Gua suka kat Chin Peng and the gang bab dia orang bunuh Hendry Gurney.Bagi yang belum tau,si Hendry tu sebelum datang ke Malaya adalah ketua polis di Palestin.Laknat ni yang tangkap dan bunuh ramai orang Palestin yang menentang Yahudi sebelum penubuhan Israel 1948.
Kalau geng gerombolan memang suka kat Hendry Gurney.Tu yang ada cadangan nak buat tugu kat tempat dia di bunuh.

Tanpa Nama berkata...

Sedangkan Nabi ampunkan Umat, siapala kita dengan bongkak untuk menolak mentah-mentah permohonan maaf chin peng ni. apa yg musuh nabi tak pernah buat? tapi tetap dimaafkan. jgn kita terikut sentimen politik Umno yg jauh terpesong dr Agama. Ambil Nabi sebagai contoh.

Cuba renungkan, sekiranya kesudahan si Chin Peng ni nnt dalam Islam. Masuk je Islam dia mati. Siapa agaknya lebih mulia di sisi Tuhan nnt. Benda ni tak mustahil jika DIA mahu.

Abang Batang berkata...

Alah, ape de herannn!

Komunis dulu tembak orang; Grombolan skang tembak/rompak wang!

Cin Peng "sapu" prajurit; Grombolan "sapu" duit!

Foad Bergasi pandai kipas;
Kita jugak melepas!

Dua kali lima;
Kita jugak NGANGAAAAAA!

Tanpa Nama berkata...

bagus la..che guevera tu idola bang hisyam..harap2 Rasulullah s.a.w pun jadi idola abang gak ye..apa pun suka ngan abang hisyam punya tulisan..!!

Tanpa Nama berkata...

saya sebagai seorang warganegara malaysia setuju sgt dengan comment yg di berikan oleh JOHAN..

ilmu agama tinggi melangit..
sembah tuhan 24jam pun tak guna kalau tak paham erti kehidupan, keadilan, then x hormati hak seseorang insan.....

that why la zaman la ni ramai remaja yg takde agama walaupun dalam IC depa
mengatakan mereka islam..

kita semua tahu yg islam itu maha suci, tapi penganutnye banyak yg sonsang...siang sembahyang malam cari GRO, minum black label, pulak tu semua yg tua2...doggy pompuan yg sebaya dgn anak sendiri..main ramai2...tu semua org tua2...

esok lusa dah nak arwah tapi tak sedar diri...

camne kami nie yg muda nak ikut..?
org tua pun nafsu cam binatang...
macam anjing kurap dapat tulang..
gelojoh...ha ha ha
apatah lagi remaja cam kami nie...

tapi kami tak usik GRO, kami x minum arak...kami tak ambil rasuah..kami tak bom pompuan mongolia, kami tak robohkan rumah org2 miskin,

kami cuma pekena ganja then kami masuk town merempit..ha ha ha..

erk bro...payunnggg laa..sebalut 2..ha ha ha...

-bartender yg dah insaf

Tanpa Nama berkata...

hidup chin peng..!!!

kalu dia balik malaysia port la kat rumah aku dalam 2-3 minggu..

makan minum aku payung...ha ha ha..

duit poket bapak aku kata dia akan kasi...

pompuan??

dont wory...GRO kat kl nie ramai aku kenal...

harga??

depa kata boleh bincang...ha ha ha

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

chin peng menghalau inggeris bukan nya macam sultan2

ha ha ha

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

Master Yoda berkata...

Kah kah kah

Hamsor jadi idola??

Idola tuk siape??

Peserta2 Biggest Loser Asia??

Kah kah kah

Dolah Tido pon ade, kah kah kah

Idola tuk ganti Ashabul Kahfi???

Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

pundek la korang sumua..

izfafaiz berkata...

sapa yg bangkang chin peng balik,tolonglah,baca buku Abdullah CD,Rashid Maidin,Ibrahim Chik,Kamarulzaman Teh,jgn sibuk baca sejarah yg ditulis oleh org2 yg menang je,baca buku kt atas,nengok nangis ke tak? nilah pejuang2 sebenar2 bagi gua.