Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 15 November 2009

MAKANG IKANG LEBONG LAGI



SATU LAGI PROJEK RUNTUH GEROMBOLAN





KABINET ARAH KONTREKTOR ASAL BAIKI SEMULA BUMBUNG STADIUM RUNTUH
- mStar

Kerajaan memutuskan pihak kontraktor bertanggungjawab membaiki semula dan membaik-pulih struktur bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin (SMZA) di Gong Badak yang runtuh Jun lalu.

Ahmad Shabery Cheek berkata semua kos untuk kerja-kerja baik pulih itu dipertanggungjawabkan kepada kontraktor asal kerana stadium berkenaan masih dalam tempoh jaminan mereka.

"Kertas siasatan mengenai kejadian itu termasuk puncanya telah dibentang dalam mesyuarat pasca-kabinet 6 November lalu dan kabinet mengarahkan pihak kontraktor membaiki semula stadium berkenaan," katanya kepada pemberita selepas menutup Konvensyen Halatuju dan Wawasan Gerakan Belia 4B(M) negeri Terengganu di sini, pada Sabtu.

Bagaimanapun beliau enggan mengulas butiran mengenai kos, tempoh yang ditetapkan untuk kerja-kerja baik pulih tersebut atau bentuk bumbung sama ada menyamai rekaan asal atau sebaliknya, kerana ia terletak di bawah seliaan Jabatan Kerja Raya (JKR).

KAH KAH KAH…

woit… ENGGAN MENGULAS ?... kah kah kah..

woit… KENAPA LAPOTRAN TIDAK DI UMUMKAN?... kah kah kah…

woit… STADIUM INI BUKLAN MILIK GEROMBOLAN… kah kah kah..

kah kah kah… INI HARTA RAKYAT… kah kah kah..

woit… ENGGAN UMUM KERANA … NAK BAGI SATU LAGI PROJEK…kah kah kah…

kah kah kah… MULA MULA PROJEK BUAT STADIUM…kah kah kah..

kah kah kah… LEPAS ITU PROJEK BAIKI STADIUM…. kah kah kah..

kah kah kah…INI MESTI SYARIKAT BUMI PUTERA…SYARIKAT KRONI... kah kah kah…

kah kah kah… TRADISI BERI JUAL KONTREK ATAS ANGIN ..kah kah kah



3 ulasan:

LembuKenyang berkata...

...uk!uk!ak!ak!...projek merepair???...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...baguslah stadium tu runtuh...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...dapat buat duit wakhai rakyatku yang buduh tungung pukimak...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...kalo stadium tak runtuh, ekonomi tak berkembang...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...apa? tak pandai langsung nak bukak minda...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...kita dah bagi mengaji kat u dah...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...sampai universiti berhampiran warung pun dah ada...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...cakao bolo, marah...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...tapi memang bolo berlapis2 la...uk!uk!ak!ak!...

Tanpa Nama berkata...

maka kontrektor istiharkan syarikatnya muflis..yang muflis pasti isteri kontrektor...bukan kontrektor. Dia masih berduit untuk projek besar lagi...akhir sekali habuk pun tarak...JKR diarah oleh Menterinya keluarkan tender baru untuk baiki ...rakyat terutama Melayu mudah lupa..semua cerita tutup..maka rakyat negera ini pun akan hidup sejahtera, aman damai selama-lamanya.

Superman berkata...

Asik-asik hepi ending...
asik-asik hepi ending...
bosan aku...

pesal x dedahkan sape kontraktor tu??
takut kontraktor tu x dpt lg projek bila nama masuk paper??

pesal nk takut??kalo hasil keje bagus,10 projek lagi boleh kasi sama kontraktor tu...

ni takut sbb:
-projek kroni
-projek lulus 2 minggu
-exco ngri dpt komisen RM berjuta2
-nak selamatkan kontraktor
-kontraktor tu adik beradik UMNO
-apa lagi??lu pikir la sendiri!!!