Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 2 Disember 2009

BERITA SEDIH UNTUK ANAK KECIL BERMAIN API



MENDENGAR KULIAH BTN DENGAN KYUSUK LAGI TAWAI TERDUDOK





PILAU PINANG LARANG KAKITANGAN SERTAI PROGRAM BTN


Kerajaan Pulau Pinang hari ini melarang semua kakitangannya daripada mengikuti Biro Tata Negara (BTN), berkuat kuasa serta merta.

Keputusan itu diumumkan Timbalan Ketua Menteri I, Mansor Othman, pada sidang media di Bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini, sebentar tadi.

Beliau berkata, satu usul akan dibentangkan penyokong kerajaan dalam Mesyuarat Ketiga Penggal Kedua Persidangan DUN petang ini.

Katanya, semua kakitangan dihantar mengikuti kursus yang disediakan kerajaan negeri sejak mengambil alih pemerintahan negeri itu.

KAH KAH KAH…KAH KAH KAH …

kah kah kah… KETAWALAAA… kah kah kah

kah kah kah…. KETAWALAAA ….KERANA KITA SEMUA BERSEDIH HATI…kah kah kah..

kah kah kah… KESIAN ANAK KECIL BERMAIN API…. kah kah kah..

kah kah kah… AKHIRNYA TERBAKAR PUNAI SENDIRI …kah kah kah…



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH KERAJAAN PULAU PINANG...
KITA KERAJAAN PAKATAN RAKYAT KENA SEDIAKAN ACUAN KITA SENDIRI...
BIAR BTN UNTUK PUAK-PUAK GEROMBOLAN SAHAJA....

Tanpa Nama berkata...

SALAM,

Saya menghadiri satu siri BTN itu kerana diwajibkan pada 2002 bertempat di Pulau Pinang.

Paling memeranjatkan seorang mufti yg sekarang sedang dilihat berkokok dgn menyokong BTN, turut menjadi penceramahnya.

Benar, BTN digunakan utk memfitnah orang lain dan menggilap kehodohan BN apabila mufti itu tanpa sebab mengatakan PAS adalah parti taik kucing...

adnan m

Tanpa Nama berkata...

Rosaklah program bapak BTN Profesor Kang Kung Nordin Kardi kerana mungkin dua buah negeri lagi ikut keputusan Selangor dan Pulau Pinang. Memang patutpun malah ini pun dah lambat sedikit kerana kursus BTN tu tiada nilai akademik, tiada nilai patriotisme, tiada nilai perpaduan cuma sarat diselitkan fakta songsang lagi bahaya bagi masyarakat majmuk seperti Malaysia. Selepas disuntik fakta racun tiada siapa yang berani menyoal pula, tiada dialog akalu adapun dibaham dek cauvinis Melayu sempit lagi karat! Macam mana Prof Kang Kung Nordin Kardi atau Profsor Kang Kung Zainal Kling? Jawapanmu bagaimana?

le_bai_lamos berkata...

anak eeeee main api
terbakar punai nya yg kecik
air kencing darah bercampur taik hangat
bumi milik di gadai grombolan

aku berkata...

akupun penah g kursus anjuran BTN...semangat patriotik apa...semangat benci kat bangsa lain dlm malaysia nie ade le...
yang kau kesian, bangsa yang dikata bangsa asing dlama lagu tu bukan org lain....yang duduk sebelah jer...kesian betul, kena sindir...mak bapak dia lahir kat malaysia nie....nama blm tambah bin dan binti lagi...

Siti Sibunga Mawar. berkata...

1. Kalau benarlah kata Adnan M, jelaslah BTN menjadi alat pemerintah dan mempunyai agenda politik.

2. Kalau perkara yang diperkatakan Adnan M tidak benar, inilah fitnah yang bakal memakan diri.

3. Kalau baik kita ambil, kalau merosakkan kita buang.

4. Kalau boleh dibaiki, kita pakai kembali. Kalau tidak, kita campak sekali.

5. Sebaiknya, dalam kita mengkritik, lontarkanlah pendapat pengisian macamanakah yang perlu diberi.

6. Lepas ni, hangpa semua tentu kutuk aku habis-habisan. Sori la, aku pun tak pernah pergi BTN nih!

Tanpa Nama berkata...

hehe sibunga mawar... ini blog memang dikhaskan untuk mencaci maki, mengutuk dan mempukimakkan apa yang gerombolan buat...

takder masa kami nak cakap elok2 kat sini...nak kecek elok2, pegi semayang kat masjid sana...

kami sudah sakit hati tahap gaban dah ni...tiada tempat nak lepaskan geram..sinilah jua tempat yang paling sesuai...

hang nak bertasbih, pegi tasbih jauh2...sini tempat mengutuk gerombolan...baik ke jahat ka gerombolan tu, kami tetap akan mengutuk...

Mr berkata...

Siti Sibunga Mawar

hang p la BTN kalau nk tau mcm mana seblom BTN dikuburkan.. haha

mosabit berkata...

woittt...siti sibunga mawas...

dengan setan mana boleh kita cakap baik baik....kita mesti laknat dia.....

kalau nasihatkan setan buat baik mulut kita serupa macam telah memakan daging babi....

kah kah kah kah kah kah......

Johan berkata...

Dah haramkan BTN,buat apa P.Pinang dan Selangor nak buat kursus sendiri jugak..biarlah rakyat berfikir sendiri,tak payah nak buat brainwash..macam ni,tak beza perangai macam Gerombolan..'kursus' yang nak dibuat ni pasal apa?BTN versi Pakatan??