Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 2 Disember 2009

CARA RAKYAT DI TIPU



KRONI GULA BARU





CUKONG GULA LAMA





KEMENTERIAN KAJI CADANGAN TARIK BALIK SUBSIDI GULA
- melayau

Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) sedang mengkaji cadangan pelbagai pihak supaya menarik balik subsidi gula dalam usaha mengurangkan kadar pengambilan gula di kalangan rakyat Malaysia.

Ismail Sabri Yaakob berkata, kementerian memandang serius cadangan tersebut dan keputusan sama ada mahu memansuhkan subsidi gula akan dibincangkan di peringkat Kabinet tidak lama lagi.

"Kami masih membuat penelitian sama ada mahu mengurangkan atau memansuhkan terus subsidi gula yang diberi kerajaan.

Beliau berkata, setakat ini kerajaan memperuntukkan RM720 juta setahun bagi menanggung kos subsidi gula bagi mengekalkan harga gula bertapis pada paras RM1.45 sekilogram.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… INI SEMUA TIPU HELAH ….kah kah kah..

kah kah kah… INI TERJADI KERANA ADA KRONI BARU AMBIL PERNIAGAN GULA…kah kah kah…

kah kah kah… ROBERT KOUK TELAH BLAH…kah kah kah..

kah kah kah... SUDAH MASUK MALAON PENYULUDUP BERAS…. kah kah kah….

kah kah kah… LIHAT BAGAIMANA CARA GEROMBOLAN TIPU RAKYAT…kah kah kah…

sila baca:

ARKIB : 24/11/2009


PENGAMBILAN GULA RAKYAT MALAYSIA MEMBIMBANGKAN - melayau

Kadar pengambilan gula di kalangan rakyat Malaysia telah sampai ke tahap amat membimbangkan dan negara akan terus mengalami kos ekonomi dan sosial yang tinggi sekiranya penduduk tidak mengubah gaya hidup mereka, demikian amaran oleh ahli fisioterapi terkenal hari ini.

Dr B.S.Bains berkata, kira-kira 14.5 peratus daripada 26 juta penduduk Malaysia menghidapi penyakit diabetes dengan bilangannya bertambah pada kadar yang tidak terkawal.

Dr Bains, yang juga presiden Persatuan Fisioterapi Malaysia dan Ketua Pegawai Eksekutif rangkaian klinik Bains, turut memberi amaran mengenai peningkatan penyakit strok atau angin ahmar.

Katanya, kandungan gula yang tinggi dalam banyak makanan dan minuman kegemaran rakyat Malaysia merupakan punca utama penyakit diabetes yang sebaliknya berkait rapat dengan penyakit strok.

Dalam temu bual dengan Bernama, Dr. Bains mengenal pasti minuman teh tarik sebagai musuh nombor satu kadar tinggi pengambilan gula.

nota:
ini untuk mengolah persetujuan oarang ramai
bila harga gula naik. sebelum dinaikkan maka
dibuat berita berita macam ini. ini samalah macam
nak jula ubat flu babi – mula mula takutkan orang ramai
kemudian jual ubat- jamin laris.

yang ini gunakan doktor, bomoh, kang kong untuk
beri nasehat bahaya gula.



kalau betul nak jaga kesehatan warga – kenapa hospital di sawastakan
kalau betul nak jaga kesehatan warga – kenapa kereta tidak dikurangkan
kalau betul nak jaga kesehatan warga – kenapa air di swastakan
kalau betul nak jaga kesehatan warga – kenapa hutan yang mengeluar udara dimusnah

selama 50 tahun cara ini digunakan – tak kan tak
nampak nampak. tak kan buta tak dapat baca dan faham
ini cara gerombolan
mengkuntau berita.

kalau tak faham lagi – sila hantuk kepala lutut pada tiang talipon kah kah kah




26 ulasan:

Puan Ainon Mohd. berkata...

Tuan Tukar Tiub,

Dapatkah tuan ramalkan, selepas gula subsidi apa pula yang akan ditarik balik, dan penyakit apakah yang akan disebut sebagai rasionalnya?

Sivakumar berkata...

Tahniah Tukar Tiub kerana sudah ada 5 juta pelawat

Saya hope ramai lagi orang baca Tukar Tiub dan membuka mata mereka kepada apa yang berlaku di Malaysia

Tanpa Nama berkata...

BETUL...BETUL
ITU CARA GEROMBOLAN NAK DAPAT DUIT LEBIH MELALUI KRONI MEREKA, MASA HARGA PETROL NAIK DULU PUN MACAM TU JUGA...MACAM-MACAM CERITA UNTUK MENGOLAH PERSETUJUAN RAKYAT...
DASAR KERAJAAN DRAKULA....

Tanpa Nama berkata...

haha isyam lu terbaek! lu jadi ikutan anak anak muda seluruh negara, rangking lu sentiasa naik dan itu membuktikan ketelusan lu kah kah kah . . . .kah kah kah . . .

sampaikan pemuda gerombolan pun dah masok parti lu.... parti telor besar kah kah kah . . . kah kah kah . . .

syabas sang komrad... 5 jari untuk lu...

Tok Ketua berkata...

Kah..kah..kah..
Kalau tak paham lagi, berak lepas ni ambil sikit dan makan...
kah..kah..kah... yang lebih tu buat sapu pada muka, mana tau kot-kot putih melepak tak payah pakai fair & lovely...kah..kah..kah...

Kalau ada lebih lagi buat calitan pada gambar raja gopal...kah..kah..kah....

Woi Melayu...
Apahal ni...asyik kena tipu je...
Seronok ke kena tipu...kah..kah..
Woi Pemimpin Umno bodoh..
Bila nak mampos...kah..kah..kah..
Perut dah sendat, muka dah ketat lagi sembab...tapi tak ingat dunia..

Bila nak mampos baru
rakyat dah tak sabar nak talkin kan korang..... kah..kah..kah..

Cilanat dan celaka lah keatas
Pemimpin-pemimpin UMNO dan Barisan Nasiyonal serta pengikiut-pengikutnya.. Amin.


kah..kah..

Mat Lendir berkata...

Bro! Harga gula akan naik!

Dengan itu harga teh tarik akan naik.
Harga kuih 2 ketul 1.00
Harga mi goreng yang tak pakai gula pun akan naik 5.20 sen.
Harga bawang merah pun akan naik 3.00 sekilo.
Air kosong kat kedai mamak pun akan naik 40 sen.
Barang kat Lorong haji taib pun ikut naik jugak.
Pendek kata, semua naiklah.

Lepas tu UBN akan kata:
Akan pantau harga kuih dan teh tarik.
Tindakan tegas akan diambil kepada mamak yang naikkan harga air kosong.
Lepas tu harga naik mencanak-canak, UBN buat bodoh.

Bukan pasal daibetis sangat pon.
Pasal poket negara dah nipis.
Mana pergi?
Lu pikir la sendiri bro...

Tanpa Nama berkata...

berita bagus pagi2 ni..
punyalah bangsat cara diowang ni..
idea nk merembat rakyat ni kroni/cukong bole kautim bersekongkol plak dgn pak 2 menteri, doc, prof, media suma.. cam haramjadah..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan babi ini patut dibakar...

Tanpa Nama berkata...

kalau aku jadi tokey gula dan beras aku pun kaya raya.ye la sebab x ada saingan.org lain x boleh jual.aku sorang je boleh jual.aku boleh main harga.bila rasa nak dapat duit banyak,aku sorok la barang..lepas tu bekalan x cukup aku naikkan harga.ye la aku yang control.peduli apa aku rakyat x cukup makan ke apa.yang penting aku kaya.ha ha ha shioknya business macam ni...

Tanpa Nama berkata...

Syed bukhari ni mcm bagus bila masuk dalma majalah citer pasal business dia.dulu aku ingat dia ni betul2 le berkerja keras baru kaya.kalau aku jadi dia pun kaya raya sebab aku je yang boleh jual beras...x ada org yang bersaing harga so sampai ke cucu cicit la kayo...

jebatmalaya berkata...

salam. kalau semua naik lagi bagus... ekonomi tambah maju... mengikut teori sampah pakar ekonomi negara.. kerana pembelanjaan dalam negara meningkat. ha ha ha... yang letihnya rakyat.. yang sengsaranya rakyat.. yang jatuh sakit pun rakyat.. yang cepat mati pun rakyat.. kroni tambah senang lenang.. kroni tambah kaya raya.. kroni tambah yang lambat mati..
lepas gula.. mungkin tepung.. lepas tepung.. beras.. lepas beras.. minyak.. lepas minyak.. tol.. lepas tol.. tak tahu lagi apa akan naik... rakyat sering kena tipu.. masih tidak sedarkan diri.. inilah akibatnya masal membaca... ingat.. ayat quran yang pertama pun suruh membaca.. tapi rakyat gagal untuk membaca... yang pasti bila barang naik harga... semua naik angin.. naik darah.. apa lagi.. naikkan pakatan lah... harap pakatan mampu turunkan turunkan angin rakyat...

Tanpa Nama berkata...

Isham the legendary blogger.. In Hisham, we trust.

Tanpa Nama berkata...

Cara gerombolan menghalalkan kerakusan meragut keperluan rakyat.

mewujudkan ketakutan dgn nasihat2 pakar-pakir yg gampang utk rakyat...

gerombolan setaraf kapitalis zionis...

irwan berkata...

ni bukan setakat diabetes. kalau harga gula dah naik darah tinggi, lemah jantung, tekanan perasaan pun boleh dapat bro...

Tanpa Nama berkata...

Ni lembu UMNO punye Kje la ni...
Ciss...$$$, hehe

storm62 berkata...

sekarang subsidi gula kemudian subsidi beras....dasar penipuan umno terhadap rakyat.

bn/umno menang, Rakyat ikat perut.

Tanpa Nama berkata...

Alasan mengambil gula terlalu berlebihan adalah tidak logik akal. Sama seperti alasan menaikkan harga rokok... perokok tetap merokok, apatah lagi gula, suatu keperluan dalam membekalkan tenaga dalam badan... mangkok ayun punya umno bangsat keparat... memang tak fikirkan kesusahan rakyat...dengan harga barang naik secara senyap...dengan tarif elektik naik secara senyap...ini zaman najib lagi besar puaka...

Edyes berkata...

Ayuh turun pertahankan Tuan Guru Nik Aziz!

Sepukal berkata...

negeri2 di bawah pemerintahan PR terutama Kedah perlu buat reformasi tanah dengan membuka tanah-tanah baru dan diagihkan kepada rakyat yg tak punya tanah utk penanaman tebu. Kerajaan negeri buka kilang pemprosesan gula. Ia adalah untuk memecah monopoli cukong.

Keylee Daud berkata...

cukup lunak penipuan tapi sudah lama berlalu teknik ni,nak tak nak ini mesti ajlan

Saiful berkata...

bagi subsidi gula ciput tu pun berkira..haprak punya kerajaan..yg dok meronda perabih duit rakyat tu tak pa..mmg bodo..yg dok suggest pun bodo..mengaji kat mana.. sintok..kencing manis penyakit tu punya hal dia la..ni budak2 pun makan gula ..semut pun nak gula..tak kan semut nak makan kopi o losong kut..kawan gula garam..lepas ni kurangkan subsidi garam..poodah..kerajaan yg paling BODO DLM DUNIA..

Tanpa Nama berkata...

"Kroni gula baru"
Tq tukar tiub/ bro isham
baru ku tahu selama ni...
sape dia nie.. aku ingat nak jadikan idola, rupa2nya GEREMBOLAN le juga.
Trima kasih bro isham,
pendedahan kroni gula baru
patut le boleh buka universiti di alor star kedah, perampok juga kamu ye.
habis melayu kena tipu.
nasib baik ada TT.
Hidup TT....Hidup bro isham
Nasib baik le aku baca TT
kalu tidak aku slah sorang melayu kena tipu. kah...kah...kah....

Tanpa Nama berkata...

selepas tipu rakyat fasal minyak, lepas tu kes beras, la ni gulu, lepas tu tepung, nanti maggi mee pun kena naik harga, sebab kerajaan nak duit...ekonomi kerajaan dah teruk....itu pun masih nak buat mega-mega projek..untuk bagi kroni

Tanpa Nama berkata...

stuju dgn idea sepukal.. isham kasi suggest dgn pemimpin PR yg dh berjaya rampas 4 negeri yg agak kaya juge.. pekata, tanam tebu dan padi sendiri pastu jualkan dgn rakyat dgn harga patut.. kalo success aku percaya konfim ramai yg sokong PR pasni.. amacam?

-budak itm.

Tanpa Nama berkata...

kalau betul nak jaga kesehatan warga – kenapa hospital di sawastakan
kalau betul nak jaga kesehatan warga – kenapa kereta tidak dikurangkan
kalau betul nak jaga kesehatan warga – kenapa air di swastakan
kalau betul nak jaga kesehatan warga – kenapa hutan yang mengeluar udara dimusnah

penambahan :
kalau betul nak jaga kesehatan warga - kenapa pilih PM GEMOK
kalau betul nak jaga kesehatan warga - kenapa pilih TPM SEMBAB

NOTA :
punca utama penyakit diabetes yang sebaliknya berkait rapat dengan penyakit strok dan orang GEMOK kahkahkah
Mat Sembab dengan Bik Mama mana lebih GEMOK kahkahaha

- Mana Ada Sistem -

Superman berkata...

Buat Puan Ainon yg setia bersama blog TT,terima kasih..
kalau pasal strategi semua isu untuk mengolah persetujuan rakyat,banyak jangkaan penyakit yg boleh kita dapati:
gula - BN melebong psl diabetis
beras - BN melebong psl obes
garam - BN melebong psl darah tinggi
tepung - BN melebong psl gemok
sayur - BN melebong psl cuaca x elok
minyak - BN melebong psl harga minyak dunia naik

p/s: semua yang tercatat di atas (ada banyak lagi) adalah keperluan asas untuk kita..keperluan asas bermakna 'kita amat memerlukannya'.jangan sampai jadi mcm tahun 97 dulu,kata madey:'kalau x ada beras,jangan makan beras tp makan roti.kalau x ada gula,jangan makan gula tp minum kopi/teh o.kalau tak ada sayur,jgn makan sayur tp makan buah"...apa punya bangang PM time tu...senang je dia cakap padahal dia hari2 makan pn chef yg masah,org gaji yg belikan sayur,belanja dapur pn duit elaun...gaji x terusik lgsg!!!
Sbb tu setuju sgt kalau nk tukar kerajaan..biar bagi pandangan bernas skit..bukan mcm org yg sakit otak mcm madey wlpn dia mmg org yg pandai..tp,org pandai x semestinya bijak...dan org bijak,sudah semestinya tentu pandai....