Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 2 Disember 2009

MARI BERSAMA FAHAMI BERITA INI



SIAPA YANG AKAN JADI KRONI NANTI ?




PDRM PERLU BANYAK HELIKOPTER - melayau

Polis Diraja Malaysia (PDRM) mahu memiliki lebih banyak helikopter pada masa depan bagi memantapkan aktiviti pemantauan jenayah di negara ini, kata Ketua Polis Negara Musa Hassan.

Beliau berkata, setakat ini PDRM memiliki 10 buah helikopter.

"Bagi saya kita perlu lebih helikopter kerana ia banyak kebaikan terutama untuk pencegahan jenayah. Kalau boleh saya mahu setiap negeri ada satu helikopter,” katanya kepada pemberita ketika melawat Pameran Maritim dan Udara Antarabangsa Langkawi (LIMA 2009) di sini hari ini.

Ditanya sama ada PDRM berminat untuk memiliki pesawat tanpa pemandu (UAV), Musa berkata pihaknya tidak bercadang untuk membeli pesawat berkenaan pada masa ini kerana kosnya yang agak mahal.

nota:
ini juga berita kuntau

bila ada kenyataan macam ini keluar
ertinya sudah ada kroni yang telah dapat kontrek
ertinya suadah ada politikus yang telah masyuuuk


bagai mana caranya?

syarikat multinasional akan jumpa barua tempatan
barua ini akan menjadi orang perhubungan antara syarikat multinasional
dengan menteri gerombolan. pihak pdrm – bukan polis cabuk - akan
juga ada bersama untuk mencadangkan keperluan ini. yang
mencadangkan ini juga masyuuk. menteri yang
meluluskan akan juga ada kepentingan.

tak percaya tunggu dan lihat – siapa kroni yang akan
membawa heli ini masuk – mungkin bekas pegawai tinggi polis
bekas menteri pencen - ketua bahagian gerombolan – semua
bersama merembat harta negara.

yang melopong orang melayu yang bangga dengan ketuanan melayu
yang melopong orang melayu yang bangga dengan hak istemewa

memang betuk orang melayu ada hak istemewa
hak istemewa untuk melopong dan ditipu
kah kah kah.



6 ulasan:

Mat Lendir berkata...

Bagi akulah bro,
Yang dah ada 10 bijik tu pon dah cukup.
Bukan nak pergi perang pon, cuma guna time PR buat demo aje.
Esok kalau PR dah tak buat demo, nak buat apa benda tu?
Nak buat reban ayam?

Tanpa Nama berkata...

padahal.. yg istimewanya tetap si penyangak umNGOK yg terus-terusan merembat harta rakyat..
baru 52 tahun nganga.. relaks arr.. ketuanan melayu bole senyum sokong lg.. maintain ngok ye.

Tanpa Nama berkata...

kalau dah nak tambah sangat bagilah setiap balai satu biji....

m berkata...

aku rasa takde hal la dia nak beli helikopter ke ape ke...tapi mesti telus..jangan marahkan orang pergi dangdut, kelab dangdut di bakar...tapi macam biase gunakan kroni...siap ade komisen lagi..

Tanpa Nama berkata...

setakat nak kawal lalulintas kat atas highway masa raya atau angkut vip dah cukup 10 tu, penjenayah kat malaysia belum sampai guna heli nak larikan diri/merompak, dia orang masih guna kapcai dan waja aja. poorah...

Tanpa Nama berkata...

Ala... tak kan kau orang tak tahu yang anak dia dah jadi agen nak jual helikopter. Tak caya korek!!!!!