Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 16 Disember 2009

GST – GANYANG SAMPAI TERBARAI




HANYA SATU CARA MENENTANG CUKAI - BANGUN DAN LAWAN




CUKAI AKAN SAMPAI – JAWABNYA LAWAN

Undang baru untuk mencukai 4% warga telah mula di baca pagi ini di Parlimen.

Satu ketika dahulu negara banyak duit.

Tetapi telah dibazirkann dengan membuat KLCC, Litar Sepang, F1, Monsoon Cup, Formula One , kapal selam, Altantuya, Sukhoi, stadium runtuh, hospital bocor, sekolah rahai dan seribu satu macam kerenah untuk merembat dana negara.

Yang terbaru Formula One : semuanya projek merembat duit rakyat !

Hari ini kerajaan telah habis duit.

Cara terpnatas : kenakan cukai.

Semua rakyat – kecik besar tua muda – tahun hadapan
jika membeli apa saja akan kena cukai 4%.

Justeru dari sekarang mulakan kempen GST = Ganyang Sampai Terbarai

GST BILL TABLES , FIERCE DEBATES EXPECTED

KUALA LUMPUR, Dec 16 — The government today tabled a law to introduce a controversial Goods and Services Tax (GST) which it says is necessary to broaden the tax base but the opposition claims will be a burden on ordinary Malaysians.

Under the proposal, the government is looking at a GST rate of four per cent.

Debate on the Bill will proceed next year. The government is expected to go on a major exercise next week to campaign for GST by explaining to the public the rationale for introducing the new tax.

The tabling of the GST Bill, however, did not proceed smoothly as Pakatan Rakyat (PR) lawmakers, who are opposed to its implementation, tried their best to delay proceedings.

Teluk Intan DAP parliamentarian M. Manoharan stood to object, saying that there were many other Bills left unresolved but his objection was shot down by Deputy Speaker Datuk Wan Junaidi Wan Jaafar.




27 ulasan:

kodok berkata...

thn 60an GDP m'sia usd350,korea usd150...skg GDP m'sia usd7000,korea usd19,000..negara yg kurang hasil bumi lebih kaya dgn negara yg byk hasil bumi..pelik tp benar!

me berkata...

ya.. mmg semua org kena ganyang..hehe..
kat UK x salah aku GST dia 15% , rakyat dia gaji semua tinggi2 x pe la..
Kat malaysia ? apa cer ? itu.. pun.. nak kena jugak ? hehe.. gaji rakyat malaysia ? ramai lagi yang di bawah RM 1500
Lepas nie beli barang kat ebay pun ken GST... haiz.. palat sungguh gomen nie , lepas nie confirm akan ada cara org nak menipu dgn GST nie.. akan ada peniaga akan menipu dgn cara GST nie... x percaya tgklah nanti... aku cadang GST nie kasi jer kat org2 gerombolan ajer yang bayar.. dia org kan suka membazir ...

Tanpa Nama berkata...

Hanya rakyat bangang dan bodoh sahaja yg akan terus menyokong kerajaan ZALIM ini. Teruslah menyokong bontot najib

TEKONG DARAT berkata...

takpe kena cukai pun...
malaysian banyk duit...
rakyat malaysia suka menderma...
lagipun kalu marah pun sekejap jer.
lagi2 melayu...
dapat jalan tar ebelah rumah, pangkah BN balik...

Tanpa Nama berkata...

aku dah tak tau macam mana nak sumpah lagi dah....benci tahap maksima dah..
jom pakat 'amin' doa Tok Guru

Tanpa Nama berkata...

All sweet talks and humble request have failed?....perhaps. But we march again with bigger wave for good cause is self justifying a good in it self. Those involve in the march must know, you already transforms slaves into human beings, if only for an hour.Let it be a hurricane cant stop us for marching for justice!.

Tanpa Nama berkata...

Lawan dasar cukai kapitalis saya setuju. Tapi jangan guna perkataan GANYANG. Carilah perkataan lain yang lebih Malaysia. Gempur ke, Gasak ke atau apa saja selain ganyang

Tanpa Nama berkata...

Kalu rakyat biasa tak protes ' mangkuk hayung' namanya
Kalu GST dioperasikan rakyat bertambah miskin kerana pendapatannya akan dimamah oleh cukai laknat ini. Kalu dulu belanjan RM100 kini kena RM20 cukai GST, maka duit belanja tinggal bertambah KURENG! Mudah aje tapi orang kampung ada kalnyanya tak NAMPAK atau sedar.UBN sudah 'terlampau' ni dan patut juga dihumbankan pada PUke-13 ni!

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Nak kempen cukai 4% tu buat hapa?
Lagi kempen, lagi la rakyat tahu.
Mak Bedah Felda akan tahu.
Pak kaduk Felda akan tahu.
Bila tahu mesti tolak punya!
Mak bedah mesti juih bibir.

Lainlah kalau ngok sangat.
Yang ngok tak tolak ini cukai.
Yang ngok saja nak beli barang mahal.

Kalau yang baca ni pon ngok, sokong laa cukai!
Biar ngok dari lahir sampai mati!
Senang orang nak ngokkan awak!

Itu pasal laa!
Sokong grombolan ngok, awak pun ikut ngok jugak.
Undi ngok, awak kena ngokkan.
Kepala ngok, taik penuh kat dalam!

seliparjepun berkata...

SALAM..

GANYANG SAMPAI TERBURAI..!!!

CUKAI..
CUKAI...
CUKAI....

GST : GOODS & SERVICE TAX = BODOHKAN RAKYAT

HajiKepalaLembu berkata...

padan muka. sokong lah lagi UMNO....bodoh..babal..sama-sama lah kita membayar cukai untuk kenyangkan orang umno.ayuh...

Johan 23.01.84 berkata...

Jangan tunggu hingga ke pilihanraya untuk kita terus dikencing!..turun saja ke jalanraya!

Tanpa Nama berkata...

kat jepun ada GST pun x pe.gaji depa tinggi.kereta depa beli murah.lagi pun keretapi depa semua laju2.x nak pakai keta boleh pi kerja ngan keretapi atau naik je basikal sbb jalanraya depa mmg ada tempat khas utk org naik basikal.selamat.bus depa dtg ontime.kita apa ada.nak x nak kena naik keta gak sbb bus dah la kurang, perjalanan ambil masa pulak.komuter pun x dtg ontime.delay pun x bagitau apa2buat derk je..sedihnya aku..hu hu hu...beginilah nasib malaysia yg malang,dapt pemimpin semua mcm jembalang.

Tanpa Nama berkata...

Babi punya deputy speaker. Betul betul kaldai!!!!

Mat Dangdut berkata...

jangan jadi sochai!!!jom berdemo!!

Tanpa Nama berkata...

demo2!!!!!!!!!!
anak muda nak demo!!!

czartsar berkata...

haiisshh.. bongok gak kjaan ubn.. dah xder duit tue carila alternatif yg x bebankan rakyat..
nie x pasal2 smua kena cukai.. bagi yg golongan pendapatan tinggi mungkin xper la.. x terasa sgt sbb masih byk duit... ini golongn bawahan.. dh la skang duit pn x ckp... nk kena kan gst lagi..
pastu subsidi gula pn nak tarik, subsidi minyak pn nak tarik, tarif letrik pn nak naik..
nie kerjaan membebankan rakyat!!!
sesebuah kjaan harus menyediakan prasarana yg cukup utk negara dan rakyat... dari pendidikan, makanan, tmpt tinggal n etc.. nie kalau smua nk kena cukai.. subsidi xder... gaji minimun pn x dder.. hmm.. xtau nk ckp per..

Tanpa Nama berkata...

Ya, demo untuk menibai GST.

Mat kasut kilat jangan buat kecoh.
kaedah demo sudah diterima pakai.
Itu hari demo kepala lembu, mat kasut kilat tak kacau.
Itu hari demo bakar gambar LGE, mat kasut kilat tak kacau.
Itu hari demo hanjing kencing gambar LGE tepi jalan, mat kasut kilat tak kacau.
Ini demo GST pun untuk mat kasut kilat jugak. Mintak jangan kacau.
Kalau kacau jugak, mat kasut kilat memang masuk grup mat ngok.
Bukan kita tak tau, gaji mat kasut kilat pun tak cukup sampai akhir bulan.
Itu hari kalau mat kasut kilat tak kerja, boleh turun join sama.

Tanpa Nama berkata...

Mari kita ikut Tok Guru Nik Aziz dengan berdoa agar perut Najib jadi buncit dan meletup. Tidak memberi royalti minyak kepada Negeri Kelantan..sekarang mau kena kan GST yang akan membeban kan rakyat Kelanatan dan rakyat jelata 1Malaysia!!!!
Bongoh lah Najib. Dia kata ekonomi strong dan fundamental Negara kukuh!!! Kena kenakan GST..sekarang tak ada duit sudah???

Allahuakhbar Allahuakhbar!

Tanpa Nama berkata...

Inilah balasannya apabila menyokong gagasan gampang Satu Malaysia.

koboi berkata...

Najib lu memang jahanam.
bila duit abis ko susahkan rakyat.
najib, lu lagi teruk dari babi.
jahanam, puki mak dan sewaktu dgnnya.

Apahal ko nak menyusahkan rakyat? Rakyat di dahulukan apa benda. Pegi mamposla lu...

Rakyat Malaysia hapuskan BN sial

Tanpa Nama berkata...

Don't Pay The Poll Tax!! -Wattie Bunchan,The Exploited

Tanpa Nama berkata...

Demonstrasi!Demonstrasi!Demonstrasi!!
Pilih Pilihan Jalanraya!!!
Adakan diseluruh Malaysia!!!
Rindu bertempur dengan polis...
Tapi demo kali ni,kita jangan bagi pemerintah chance.
Ganyang Government!!!

Master Yoda berkata...

Kah kah kah

bikin lagi itu F1 1 Malaysia, la ni versi Perodua plak, guna enjin Daihatsu....

kah kakh kah

kasi diri itu KLCC versi Sabah Sarawak, letak kat Sandakan ke....

kah kah kah

tada duit kalu, kasi apply GST kat sume....

jom byr cukai...bli megi kene cukai, beli spender kene cukai, beli bra kene cukai....

sokong lagi ini kerajaan.....

kah kah kah

leh dpt title "NGOK" kat dahi

kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Ya ..satu saja jalannya..iaitu jalanraya...ganyang UBN sampai mampos!

Tanpa Nama berkata...

Cukai pendapatan kena bayar, tambah pulak GST...

Dapatkan Latest Blogger Template di sini

Tanpa Nama berkata...

bila nak turun jalanraya...???
cepat ckit aaa.....

Hapuskan pemerintah keturunan buduss dgn segera.....

panah ni.....aku nak sepak anak puaok2 sete tu biar cepat mapuh...