Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 16 Disember 2009

PEMBAZIRAN DUIT RAKYAT




KATIL - TILAM DAN PEMPERS MUSTAHIL SAMPAI 12 JUTA RINGGIT




RM12 JUTA RUMAH BEKAS PM – harakah daily

Dewan Rakyat hari ini dimaklumkan, Kerajaan telah membina rumah bernilai RM12 juta untuk Abdullah Badawi.

Anggota Parlimen Pokok Sena, Mahfuz Omar dalam perbahasan hari ini mempersoalkan, dari manakah bajet itu diperolehi.

Ini kerana, ia tidak pernah dibentang dalam Dewan Rakyat untuk mendapatkan kelulusan.

KAH KAH KAH…

woit… INI SUDAH LEBIH… kah kah kah..

woit… TAK KAN SAMPAI DUA BELAS JUTA… kah kah kah..

woit… KENAPA MAHAL SANGAT… kah kah kah…

woit… INI MEMBAZIR…JANGAN MUSNAHKAN DUIT RAKYAT… kah kah kah…

kah kah kah… SATU TILAM DAN SATU KATIL BERAPA SANGAT HARGANYA… kah kah kah..

woit… NAK BUAT APA RUMAH… MUNKEEE NI HANYA NAK ZZZZZZ….kah kah kah..




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bro Isam!
Bro Isam buat rumah 12 juta tu nak buat hapa?
Siapa nak duduk bro? Anak bro isam nak duduk ker?
Umur bro pun bukan panjang lagik. Setaun dua ni jalan le tur.
Umah 12 juta tur bukan buleh bawak masuk kubur.
Nak kira jasa, bro isam ni pun bukan banyak mana jasa. Jasa ZZZZZZZ aje yang lebih.
Gua rasa la bro, duit 12 juta tu Bro beli tanah kubur lagi baik. Bosar saiz kubor tuh!

Tanpa Nama berkata...

Ni satu lagi hal!

Yuran sekolah naik rm24 apa cerita.
RM24 tu dah masuk benda2 ni ke belum:
1.bayaran insuran takaful (1.50)
2.bayaran sukan sekolah (4.00)
3.bayaran sukan mssm (4.00)
4.bayaran kertas peperiksaan(10.00)
5.bayaran komputer(10.00)
6.bayaran majalah sekolah(15.00)
7.bayaran kelas tambahan(50.00)
8.yuran kelas(10.00)
9.bayaran pelajar islam(10.00)
10.bayaran kelab mata pelajaran (3.00)
11.bayaran kelab permainan (3.00)
12.bayaran kelab badan uniform (3.00)
13.bayaran rumah sukan (3.00)
14.pembelian kupon hari kantin (10.00)
15.yuran pibg (50.00)
16.pembelian uniform kelab (100.00)
17.pembelian buku latihan tambahan (30.00)
18.bayaran rentokil (2.00)

Huh! Sekarang lu kira sendiri la bro brapa banyak sorang pelajar kena bayar. Suruh Menteri Pelajaran kira, berapa bapak kita kena bayar kalau adik-beradik kita ada 5 orang sekolah taun 2010 nih. Pendidikan percuma aper nih????
RM24 yang akan beranak-anak menjadi dekat 300 hingga 400 bagi seorang anak!

Tak percaya??? Hang tunggu la nanti bila anak hang masuk sekolah!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Ini chuma 12 juta untuk katil baru dan jamban baru untuk Mat Zzzz...
Berapa agak nya katil untuk Bik mama dan Deepak?

Untuk basuh dan servis 2 kapal selam berteknologi lapuk ialah 300 juta setahun...
Agong lagi mahu istana 1 billion..
Istana negara sudah bocor ke?

Johan 23.01.84 berkata...

peh mak,rumah untuk org tua dah nak mati ni(asyk zzzz pun dah kira separuh mati)pun mahal nak mampos..

projek bangunan SPRM kat Jln Cochrane tu ada bentang parlimen tak??

Keliwontron berkata...

Pendidikan sekolah percuma my ass !
Aktiviti kelab sekolah semua dah kena subcon .... 30 sana 40 sini , 30 besok 30 minggu depan ....
Belanja2 anak mati kat jambatan made by Gerombolan INC ...mcm sial

Lepas tu heboh2 potong yuran sekolah 5 ringgit kah kah kah kepala bana punya Education minister

Tanpa Nama berkata...

Rosmah has no time to entertain 'wild allegations'- MALAYSIAKINI

Rosmah Mansor is unperturbed by the many wild allegations hurled against her by hostile parties.

PUAN ROSMAH..FYI..THE WILD ALLEGATIONS GOES IN ALPHABETICAL ORDER..

ALTANTUYA,AZIZ BUYONG,AZILAH HADRI,ANWAR IBRAHIM

BALA,BAGINDA,BIG,

CARPET,C4,CHERAKAH

DEEPAK,DENISH

EMAS

FAT,FETISH, FRANCE

GURUJI

HANTU

INDIA

JAIKISHAN,JJ

KARPALSINGH,KAPALSELAM

LEFTENAN

MAMA,MONGOLIA,MOHD SHUKRI ABDUL, MUSA SAFRI

NAZIM,NAJIB, NAMASTE,NORHAYATI

OM

PORT DICKSON,PUAKA,PI BALA,PUNCAK ALAM,PERIMEKAR,PARIS

QUEEN

RPK,RAJESH

SHARIBUU,SCORPENE,SAIFOOL,SD1,SD2,SHARUKHKHAN,SIRUL AZHAR

TITS

UTK,ULAN BATOR

VIGNESH

WONG CHUN WAI

X'MAS SHOPPING

YOUTUBE

ZIANA ZAIN

TELL ME ROCKY..IS SHE HAVING A GOOD NIGHT SLEEP??

Tanpa Nama berkata...

Fuh RM12juta. Selamba je sebut. Rakyat marhaen ni nak tengok duit RM1juta pun tak pernah.

Dapatkan Latest Blogger Template di sini

Keliwontron berkata...

Semalam aku tengok Hujah Prof Agus pasal GST , Tony Pua dengan Adun BN JAzlan kot .
Argument ADUN BN memang betoi2 bingai ...mcm
1. GST akan menambahkan FDI negara muhahaha , hampir pecah kerandut wa .

2. Jikalau dengan GST harga susu anak2 naik , boleh di kurangkan effects dengan pemberian susu sekolah ...AGUS tanya ( Woi mangkok ) , baby baby mana minum susu DHT sekolah bingai !

3 . Tony kata AP patut di lelongkan utk menambah pendapatan negara 1-2 billion ....malaun BN tu kata itu one-off payment padahal AP nie tiap2 tahun di keluarkan

Satu family aku geleng kepala mmg bingai betol adun BN nie

beb1961 berkata...

amboi mahalnya rumah...macam istana. Kerajaan tengok-tengoklah rumah macam reban ayam sebahagian rakyat di negeri sabah dan serawak. Hulur-hulurlah sikit pada depa...

Jebon berkata...

Tak berapa mahal tu... Rumah bekas MB Selangor lagi mahal, 24 juta. Apa kelas rumah bekas PM cuma 12 juta?

Tanpa Nama berkata...

Bekas PM zzz ini bila berada dalam Team B atau semangat 46 dengar cerita kereta dan rumah sendiri pun tiada. Orang Penang tahu dia seorang yang tak suka kumpul harta mcm orang lain; bodoh sikit dari yang lain. Tak tahu cari makan orang cina kata. Pasai itu menantu pun pandai pakai dia...apa lagi Munkee Mat Sembab pun boleh tonjol kepala dia...suruh belah!. Kadang kesian kat dia ini...buruk-buruk dia adalah disebabkan orang-orang sekeliling dia!. Pendapat orang Pulau Pinang zzzzz ini baik dari yang lain...lepaskan Anwar...beri zaid kebebasan...wujudkan SPRM...kebebasan Internet dan akhbar...ada jugalah kebaikan untuk orang Melayu yang jadi petani melalui program geraktani yang telah dilupakan oleh Maha firaun selama 22 tahun untuk jadikan negara ini negara perindustrian. Tentang 12 juta rumah anggap jelah bonus dari rakyat. Raja-raja gopal yang tak lakukan apa pun untuk rakyat dapat berjuta-juta buat istana disetiap daerah lagi kita sanggup!. Takat bagi kat Perdana Menteri yang kerja sampai sekang mata tak tidur dan terpaksa tidur masa mesyuarat itu biaq piilah TT!. Lagi pun dia baru kahwin biarlah katil dan tilam yang selesa..janganlah takat setiausaha politik menteri pun mampu beli katil dan tilam berjuta...bekas ketua polis hartanya 47 juta ...takat rakyat bina rumah 12 juta tak apa...biaq pii kat depa...yang tetap bilik tidur dibawah enam kaki bawah tanah confirm tak ada tilam dan lampu dan air-cond...akan gelap gulita selama-lamanya kerana berdosa sumbatkan rakyat pakai ISA tanpa dibicara. Maka rumah bawah enam kaki dibawah tanah... Itulah kedamaian yang kekal dan abadi....taubat..taubat...Jangan pula kata "mana suka pukulah"..kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

Terkuzut aku mendengo yuran banyak tu. mana ada. Sekolah anak aku bayar 3 kupang aja. Tu sekolah mana tu? Kat argintina ke? Kalau macam tu, ada 6 anak sekolah mau habis 6 juta tu!