Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 5 Disember 2009

HENDAK MENIPU LAGI



HABIS DUIT DALAM SAKU KENA CUKAI




PASTIKAN RAKYAT SENANG HATI DENGAN GST - melayau

KERAJAAN jelas bersungguh-sungguh merancang memperkenalkan cukai barangan dan perkhidmatan (GST).

Untuk tujuan itu Akta Cukai Barangan dan Perkhidmatan bagi menggantikan cukai perkhidmatan dan jualan akan dibentangkan pada akhir sidang Dewan Rakyat yang kini sedang berjalan.

Pembentangan akta untuk bacaan kali pertama itu dikatakan akan membolehkan orang ramai memberikan maklum balas. Malah jika ada keperluan, kerajaan bersedia melakukan pengubahsuaian agar ia menepati kehendak rakyat.

Tetapi belum dibentangkan di Parlimen sudah ada suara-suara sumbang untuk mempolitikkan isu GST ini. Walhal lebih 143 negara telah melaksanakannya. Di ASEAN pula hanya tiga negara iaitu Malaysia, Brunei dan Myanmar yang belum melaksanakan sistem percukaian ini.

KAH KAH KAH…


woit… TAK PAYAH LAAA TIPU RAKYAT LAGI… kah kah kah..

woit… JANGAN KELENTONG ORANG RAMAI DENGAN NAMA GST…kah kah kah…

woit… CAKAP LAH SEMUA AKAN KENA CUKAI… kah kah kah..

woit… APA SAHAJA DI BELI AKAN KENA CUKAI…kah kah kah…

woit… PERGI MAMPUSLAH 143 NEGARA YANG ADA CUKAI INI…kah kah kah..

kah kah kah…KALAU MEREKA BODOH… KENAPA KITA NAK JADI BODOH…kah kah kah..

woit… BAGUSLAH BURMA DAN BERUNAI… TAK ADA CUKAI SUSAH KAN RAKYAT… kah kah kah..

woit.. NAK BAGI SENANG HATI ?.... kah kah kah…

kah kah kah…. MANA ADA RAKYAT SENANG HATI KENA CUKAI… kah kah kah..

woit… INGAT SATU MALAYSIA BODOH KE ?... kah kah kah…



17 ulasan:

Johan berkata...

Pekerja berpendapatan rendah dah mula kena bayar cukai..inilah dia "1Malaysia,rakyat didahulukan"..

bisanya kat negara2 yang ada GST,kadar dia akan naik dan naik lepas beberapa tahun,macam kadar tol highway kat negara ni..mampuslah mcm ni,makin ramai yang miskin..kepala bana apa ni,macam mana nak wujudkan ekonomi pendapatan tinggi kalau makin ramai rakyat miskin??..


woit,bila nak buat akta gaji minima??..pesal tak naikkan cukai korporat dan naikkan kadar gaji minimum untuk dikenakan cukai pendapatan individu??


betul ke 143 negara ada GST?bukan boleh percaya cakap malaon2 ni..

Sudin berkata...

Lidah pengarang atau lidah syaitan utusan melayau ni...?

Banyak makan belachan melayu utusan ni...!!!
Kenapa tak buat lapuran polis peniaga yang bungkus belachan guna kertas surat khabar utusan yang ada gambar Azlan anak beranak..???
Ada juga yang buat lap bontot lepas berak......

Apsal raja/sultan pukimak tak kena cukai....?
Satu hari kalau tak menipu tak bolehkah utusan melayau ni...???

hairan berkata...

hah banyak negara tak de AP. kenapa tak ikut...banyak negara pakai jalan tak bayar tol..kenapa tak ikut...mana ulasan dari akhbar pembungkus minda rakyat...

Tanpa Nama berkata...

harga barang keperluan naik, kena cukai lagi, nak bagi rakyat mati kebulur ke? balik-balik cara penyelesaiannya suruh rakyat ikat perut. dah lama pun aku kena ikat perut, banyak mana nak aku ikat lagi. bengong, rakyat didahulukan konon.

Tanpa Nama berkata...

Wahai penyokong PR semua,apa pasal anda semua suka sangat membangkang apa yang kerajaan bn ingin buat.Tak tahu ke selama ini kerajaan banyak tolong rakyat.Kalau anda sokong kan bagus.Kita semua akan jadi 1Malaysia yang aman dan kaya.Kita semua akan dapat menikmati hasil titik peluh kita tanpa diambil cukai.Cerita ni hanya gimik shaja.Apa pasal nak heboh.Kerajaan bn kan dah buat slogan rakyat didahulukan pencapaian diutamakan.Takkan tak faham kot.Dah 50 tahun kerajan bn memerintah kita semua ni dah kaya raya.Semua orang pakai kereta impot.Rumah pulak tak payah cakap semua lot banglo dan bernilai ratus ribu.Apa lagi yang anda semua susah hati.Kita semua ni kan rakyat yang baik hati.Biarlah kerajaan merasa jasa kita kepada kerajaan.Apa nak bimbang kalau poket kosong pejabat zakat kan ada.Kita memang layak dapat zakat.Dah tu biarlah menteri kita ni kaya dan hidup senang.Kita pun kaya juga.50 tahun perintah takkan tak boleh simpan kot.Setahun 50 ribu ke.Duit rakyat duit kerajaan juga.Kalau bukan kita yang tolong kerajaan siapa lagi.Hidup kita ni sia-sia saja kalau tak dapat tolong kerajaan bn.Mereka bersusah payah tolong kita supaya jadi kaya takkan kita lupa budi mereka.Kalau bn tak ada dalam dunia ni gerenti kita ni kebulur.Pilihanraya nanti kita sokong mereka lagi ye....kah..kah...kah..kah...
-setapa

Khun Pana aka johanssm berkata...

Di negara 1Malingsia ni , semua barangan sudah di chukai.
Apa-apa benda yang dimasuk dikenakan chukai.
malah nelayang yang miskin pon dah bayar chukai. Injin bot berchukai, alat ganti , paku ,jaring nailon dah bayar chukai.
Apa benda ni yang dinamakan GST.
GST ialah raja chukai segala chukai.

Ya betul, kenapa Rajagopal tak perlu bayar chukai....hahaha...RajaChekai...hahaha
Awas ! jaga jaga...jangan sebut Sultan Pukimon,nanti kena akta hasutan.

Tanpa Nama berkata...

Woit!!! Tarak cukai....nak buat jembatan pakai buluh ke? kah kah kah

Woit!!! Ko tak study sejarah lama ke? Mana raja kena cukai....Ini tanah jajahan takluk raja lahhhh!!! Lu tak suka ni negara...lu bleh balik Yunan lahhh...kah kah kah

Woit!!! Cukai korporat nak kena naik lagi??? Lingkuplah budak2 melayu yg baru nak niaga....Lu nak tebar jala pada kapitalis yg kena ikan bilislahhhh....ikan paus gigi banyak kuat!!!! kah kah kah

POYOOOOOO!!!!

Woit Syam!!!! Lu mmg poyo...kah kah kah

AMIR SHAFIQ ADHAM berkata...

brunei xdak cukai negara bosan xdak pmbangunan besar dwet bnyak msok poket HM, pa yg bgus??? Rakyat malas hidup selesa xdak persaingan hanya jaguh kg.brunei xstanding malaysia..

BSB.

Tanpa Nama berkata...

< tanpaMana> raja???

isap strawberry aku la aku nak hormat raja..

tanah jajahan???

ini 2009 la bro...bukan zaman kesultanan melaka...pergi mampus ngan sultan..

kalau di kumpulkan di stadiumpun berapa kerat sangat yg sokong sulta nie...

mak ko je yg sokong...
lu kasi mak lu kat sultan la bro...kasi sultan rabbit ramai- ramai dalam istana...

Ez Puella Sapiens berkata...

to setapa.

Dah 50 tahun kerajan bn memerintah kita semua ni dah kaya raya.Semua orang pakai kereta impot.Rumah pulak tak payah cakap semua lot banglo dan bernilai ratus ribu.Apa lagi yang anda semua susah hati.Kita semua ni kan rakyat yang baik hati.

I don't know whether this guy were born moron,or he's trying to be sarcastic.

hik hik,you're such a funny guy.

Kucing Parsi berkata...

brunei xdak cukai negara bosan xdak pmbangunan besar dwet bnyak msok poket HM, pa yg bgus??? Rakyat malas hidup selesa xdak persaingan hanya jaguh kg.brunei xstanding malaysia..

BSB.

brunei dengan malaysia

brunei lagi kaya...

brunei cuma ada satu tol sahaja itu pun di jambatan asean sebab orang sarawak kuang kuwit masuk brunei

ha ha ha

brunei di antara negara terindah membina masjid berkubah emas hospital ripas percuma dengan wifi percuma dengan kelas ekonomi berhawa dingin

malaysia???

cukai banyak2 nak buat apa

sarawak sabah masih lagi ke belakang

sial pukimak nak cukai orang cukai la kat kl je...

visit

http://www.melodymockers.blogspot.com/

aku berkata...

GST nie baik untuk negara, seperti manusia yang perlu berak untuk membuang sisa-sisa makanan yang tak hadam.....maka begitulah kebaikkan GST nie. salah satu ciri-ciri negara maju kita mesti ada GST, GST nie bahasa asing(semestinya bukan bahasa asal mat mongol atau sembam). Kalau kita gunakan ayat 'cukai' itu bermakna kita kurang maju sebab masih menggunakan bahasa kita. Ekonomi nie berkaitan dengan matematik jadi kita kita majukan dengan bahasa asing. sesiapa yang menentang GST nie, seumpama menentang pemerintah. Jadi yang menentang pemerintah seumpama pengkhianat. Bila dah mengkhianat itu sudah dikira akan mengganggu keamanan negara, kestabilan politik, keharmonian rakyat kita. Jadi adalah dicadangkan agar penentang GST nie dikenakan ISA. Paling memudaratkan, penentang GST akan menghasut rakyat agar menentang. Ini boleh menimbulkan susana yang tidak baik untuk para pelabur.

Tanpa Nama berkata...

hahahaaha brunei tak setanding malaysia...

woi...1 dolar brunei berapa hengget malaysia woi...

jaguh kg punya dolar lagi kuat dari hengget...

Tanpa Nama berkata...

malaysia dh bankrap woi!!mane ada duit lg,slgi penyamun yg jd menteri..hancus,otak xprnh pk nak senangkn rakyat..ko pk la sendiri

Tanpa Nama berkata...

Woi! Kucing Parsi. Siapa yang suruh KL aje kena bayar cukai nih? Kepara hotak kau! Aku duduk kat KL dah setengah nak mampus, kau suruh KL aje dikenakan cukai? Ini tak adil! Ini tak adil!

Bagi 1 Malaysia semua kena cukai. Bior cukai naik 100%. Bior Malaysia cepat kaya. Dengan cara ini kita dapat menyaport para pemimpin kita supaya mereka kaya raya.

Kita sebagai rakyat yang prihatin kepada pemimpin, kita mestilah sanggup bekorban supaya pemimpin kita hidup senang-lenang. Bior kita papa kedana tak mengapa. Ini menunjukkan kita rakyat yang bertamadun. Rakyat yang memiliki hadhari. Buat apa kita hidup kaya raya kalau pemimpin kita hidup susah atau tinggal di rumah plat. Rakyat Malaysia akan dipandang hina oleh negara lain.

Jadi, bersedialah kita untuk menjual kereta dan moto kita. Gunakan duit itu untuk membayar cukai. Naik basikal la untuk mengurangkan subsidi minyak. Kerajaan juga dapat mengurangkan subsidi tol. Apa salahnya makan nasi berlauk garam demi meningkatkan taraf kekayaan pemimpin kita.

Kesimpulannya, biarlah pemimpin itu kaya kerana negara ini emak bapak mereka yang punya.

AMIR SHAFIQ ADHAM berkata...

memang la dwet brunei tinggi lg dah ckap negara kaya tp pa pon xdak..hg p brunei hg sndiri pon borink..nk bli rokok pon payah..hg nak ka??pa punya tur..

stakat ad masjid tu ja la..pa yg nk bangga sgt..

Tanpa Nama berkata...

kalau negara maju mcm jepun depa ada GST pun berbaloi utk rakyat2 depa.kemudahawan awam depa superb.bayar cukai pun depa dapat balik apa yd depa bayar.tapi kalau m'sia bayar cukai byk mana pun kemudahawan awam mcm sial.dah berapa kali punya budget nak tingkat kemudahan awam tapi habok pun tarak.KTM nama saja express tapi dari KL-butterworth apasal sampai 12 jam?zaman apa ni?lingkaran berkembar tu pulak belum siap dah mcm hal songlap san sini.komuter pulak ashik lambat.x dtg ontime.ashik rosak saja...