Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 24 Disember 2009

SESUMPAH BERSUMPAH



INI BUKAN SESUMPAH





INI BARU SESUMPAH




MB TERANGGANU BERSUMPAH TIADA PENYELEWANGAN DALAM PENTABIRANNYA – mStar

Sesi penggulungan persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Terengganu hari ini dikejutkan dengan lafaz sumpah Ahmad Said bagi menafikan berlaku penyelewengan dalam pentadbiran beliau.

Katanya segala projek yang dilakukan oleh kerajaan adalah mengikut prosedur yang ditetapkan dan semuanya dilakukan adalah untuk kepentingan rakyat semata-mata.

"Saya merasa sedih apabila ada wakil rakyat mempersoalkan mengenai pemberian kurma dan air zam-zam, malah ada andaian berlaku penyelewengan.

"Dengan nama Allah, bismillahirrahmanirrahim, wallahi, wabillahi, wataallahi...tidak ada penyelewengan, rasuah dalam kes ini atau dalam kes-kes lain. Saya telus. Saya boleh jelaskan hal ini demi kepentingan rakyat," katanya.

Ahmad berkata bahawa bungkusan kurma yang diagihkan kepada rakyat Terengganu dengan kos RM20 adalah berpatutan dan tidak ada sebarang penyelewengan dalam pemberian kontrak pembelian tiga jenis kurma dan air zam-zam itu.

Beliau mengulas mengenai soal pengagihan air zam-zam dan kurma yang dibangkitkan oleh Alias Abdullah (BN-Alur Limbat) dalam sesi perbahasan bajet semalam.

Sepanjang persidangan sejak tiga hari lepas, antara persoalan yang dibangkitkan ialah mengenai pemberian kontrak melombong bijih besi di Bukit Besi, kontrak pemberian baju sekolah kepada pelajar miskin dan dasar rundingan terus yang dilakukan oleh kerajaan dalam soal pembaikan dan penurapan jalan.

Ahmad berkata, wakil rakyat sama ada pembangkang atau penyokong kerajaan, tidak seharusnya menggunakan keistimewaan dewan untuk membuat tuduhan yang bukan-bukan terhadap kerajaan mahupun pegawai kanan beliau yang tidak berpeluang untuk menjawabnya. "Kalau rasa ada penyelewengan dan rasuah, silakan (bangkitkan) di luar dewan.

"Sebab dalam polisi SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) jelas,kalau buat tuduhan yang mana terbukti tidak benar, orang (yang dituduh) itu boleh ambil tindakan dan mendakwa orang yang berkenaan kerana fitnah. Jangan guna hak istimewa dewan ini dengan membuat dakwaan bukan-bukan," katanya.

"Daripada RM1.888 bilion yang diperuntukkan dalam bajet Terengganu tahun depan, 92 peratus daripadanya diperoleh melalui sumber kerajaan pusat melalui Dana Khas Kerajaan Pusat, yang tidak lama lagi, InsyaAllah akan menjadi wang royalti.


KAH KAH KAH….


kah kah kah… SEMUA NAK REKRUT TUHAN…. kah kah kah…

kah kah kah…. MAT SAIFUL BERSUMPAH….. kah kah kah…

kah kah kah….MAT MONGOL BERSUMPAH…. kah kah kah…

kah kah kah…. MAT EZAM BERSUMPAH…. kah kah kah…

kah kah kah…. MAT TIONG PKFZ BERSUMPAH…. kah kah kah…

kah kah kah…. MAT LINGAM BERSUMPAH… kah kah kah…

kah kah kah…. MAT JENERAL BERSUMPAH TAK CURI INJIN…kah kah kah..

woit… SEMUA BERSUMPAH TAK AMBIL DUIT RASUAH… kah kah kah..

woit…. HAIRAN… KENAPA MINAH BADAK TAK BERSUMPAH… kah kah kah..


nota:

dalam kontek undang undang sumpah
tidak ada apa apa makna. kalau semua bersumpah
bukan bererti yidak ada rasuah. bukan bermakna tidak
ada penyelewengan. ini hanyalah cara nak menipu orang melayu
.

sumpah sumpit lada api
mak kau buncit
kena bahan bengali kah kah kah




10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

YES AIR LIUR SUMPAH BERHAMBURAN LAGI.

KASI CUKUP KAN SATU TEMPAYAN.

Tanpa Nama berkata...

Pemberian begini kalau untuk nik aziz kenapa ditakrifkan sebagai rasuah? kenapa haaa?

Kenapa jenis yang ada kaitan dengan ubn ni tidak termasuk dalam kes rasuah? Kenapa haaa?

Kenapa media ubn tak mentakrifkan ini sebagai rasuah dan melebong-lebongkannya haa?

Aku semakin menjadi kompius!
Aku semakin biol memikirkannya!
Adakah kerana "antara dua darjat" seperti dalam filem "ibu mertuaku".
Nak tanya p. Romli, p.Romli sudah tiada?

tujuh76satu berkata...

tengok gigi mancung dia pun akui dah x caya.... xyah nak sumpah sumpah la.

mosabit berkata...

aku pun nak bersumpah jugak lah...

DENGAN INI.. SENGAJA AKU SUMPAH SEMUA AHLI GROMBOLAN JADI BATU BLOK..........

HAK HAK HAK HAK HAK .......

mighty berkata...

aku pun nk bersumpah aku tak pg demo. hahaha..
sumpah = mainan org2 melayu zaman hang tuah
tuhan = barang permainan?
hahaha..

setapa berkata...

Lawak betul la ko bro.Jangan main-main nanti dimakan sumpah lak.Aku pun nak sumpah gak.Aku sumpah ahli gerombolan jadi katak....
Dan aku sumpah Jib dan mama jadi ular sawa.....kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

jaga2 dgn sumpahan mu setapa..mmg najib n bik mama dh jadi ular sawa..tengah telan rakyat..muahaha

Tanpa Nama berkata...

woit....jamgam maien maen sumpah......
aku pong nak brsumpah gak....
aku sumpah sesumpah jadi sesumpah sampai hari kiamat,,,,,,kah kah kah kah,,,,,,supaya senang bro tt compare dengan gerombolan ubn....kah kah kah kah kiok............

Tanpa Nama berkata...

Pehhhh!!! pedas.....Baham benggali??? Sham, lu dah tukar pantun tu....Kena baham pak hitam....Hahahahahah

Tanpa Nama berkata...

Itu sumpah tahi kucing!!!

Sumpah untuk menghalalkan rasuah!

Nok tipu orang ghanu deh!